Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er problemet er at avisene overhodet ikke kommer med noe fakta i saken, og kun spiller på følelser.

Media skal opplyse oss, og belyse saker og da gjerne basert på at noen protesterer.

 

Men hvis de kun blir talerør for en parts følelser, uten å klare å begrunne saklig hva som er galt, blir dette bare fordummende.

 

Det er jo nesten ingen som faktisk klarer å komme med HVA i loven man er uenig i, og hvilke konsekvenser evt endringer vil gi.

 

Vi har fått en klipp-og-lim-presse som ikke klarer annet enn å gjengi andre, og ytterst sjelden komme med egne betraktninger.

 

Da trenger man ikke pressen, og kunne like godt bare abonnert på pressemeldinger.

 

Dette er beyond irriterende, og et demokratisk problem. Den 4. statsmakt fungerer ikke optimalt.

Ja, dette er jeg enig i. Men slik har det vært i årevis allerede, så ser ikke hva som er unikt med den artikkelen. Så og si alle artikler er slik. Det er mye mer penger å tjene på å spille på følelsene våre, enn å faktisk informere oss. Det er dette som har ført til at vi tilsynelatende blir så "krenket" av ting nå for tiden. Jeg trur helt ærlig at vi ikke blir noe mer krenket nå enn før. Det er bare media som løfter frem de få som blir det, fordi det provoserer oss andre, og det genererer klikk.

 

Å kalle det et demokratisk problem trur jeg dog er å overdrive litt. Jeg trur folk flest er smarte nok til å ta det VG og DB skriver med en klype salt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det bare funket. Det er lite beløp, men av prinsipp er det svært irriterende at jeg skal være nødt til å bruke penger på å beskytte bedene mot nabolagets katter. Ikke får man noen forståelse heller.

 

Lagt ut avklipp av rosebuskene, bæsjefritt noen dager nå.

 

Heldigvis har det snart vokst såpass i bedene at jeg antar at de vil fremstå som mindre attraktive.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Jeg fordrar ikke folk som skal sitte til langt ut på kvelden og bråke i parker som er midt i mellom boligblokker. Og med bråke så mener jeg høylydt musikk, bruk av megafoner (spesielt en fyr der nå), og roping av full hals. De spiller gjerne drikkeleker og roper hver gang det skjer noe alt de klarer alle sammen. Altså, helt greit å være litt sosial i parken, men de fleste klarer da å oppføre seg. Hadde man ikke vært typisk norsk og "konfliktsky" så hadde jeg vel gått ned og pisset på megafonen til han idioten.

Tar politiet i Oslo slikt seriøst? Eller hvem kan man klage til? Selv med dører og vinduer lukket så bråker det. 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Synes rolness traff blink med innlegget sitt jeg. Han viser til fakta om saken, og gjeldende lovverk, mens media stort sett bryr seg mer om å fremme sin agenda, når deres rolle egentlig er å belyse saken objektivt slik rolness her gjør.

Å bruke Norges Lover som et argument for at noe er OK er bare helt absurd, spør du meg. Jeg er så sterkt uenig i så mange av våre lover, at den boka er like troverdig som bibelen i mine øyne.

 

Pressen burde selvsagt tatt den samme vinklingen. De burde påpekt hvor mye piss som foregår på Stortinget. Dessverre er det ingen penger å tjene på seriøs og dyptgående journalistikk lengere. Folk flest er overhodet ikke interessert i slik. Så om du skal skylde på noen, skyld på det norske folket, og ikke pressen. Pressen gir oss nøyaktig det vi har lyst på.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og med bråke så mener jeg høylydt musikk, bruk av megafoner (spesielt en fyr der nå), og roping av full hals.

Dette er egentlig et problem for produktdesignere. De har designet en megafon uten avknapp og alkolås. Hadde det vært en idé med nye flasker for alkoholholdige drikker også? Alkolås på 1,2 promille i kombinasjon med decibelsensor og avstandsmåler?

Endret av 1J7HHBGW
Lenke til kommentar

At folk har fått for seg at feminisme er for menn også. It's just not how it works, og ikke burde de inkluderes heller. De er ikke blitt ekskludert gjennom menneskets historie på grunn av hva de ble født med mellom bena på samme måte som kvinner har blitt. Blir litt som når de med mest sutrer over skatteøkning. 

Det hele handler egentlig om å dra folk ned på sitt eget nivå istedenfor å jobbe for forbedringer, bruk ressursene og all den erfaringen kvinnene gjerne gir dere og lag deres egne safe spaces, slutt å lene dere på kvinner for det emosjonelle arbeidet dere ikke gidder å gjøre selv. 

Lenke til kommentar

Menns såkalte feminisme putter jeg i samme bøtta som hipsters. Løyelige karrikaturer.

 

Kanskje den typiske norske kvinnen (hva nå DET er) burde fokusere mer på nåtid og fremtid istedet for å gnage på gammelt grums. De fleste menn har jo etter hva jeg har latt meg fortelle av kvinner blitt oppdratt av mødrene, så det er kanskje på tide å spørre seg selv om hva mødrene gjør feil når guttene blir - etter sigende - troll?

 

En har jo lest og hørt de gamle historiene om fiskerenken som levde i blodslit, og det samme om husmannsenken. En leser ikke så mye om at mannen døde.... Ikke godt å si hva som er værst kanskje? Gjennomsnittlig levealder for kvinner er tydelig høyere enn for menn, så kvinner må jo ha langt værre livsløp?

 

Når det gjelder emosjonell sutring har jeg bidratt til å dra kvinner og jenter ut av dritten de havnet i mange nok ganger til å vite at det der svinger alle veier. Det er forøvrig et velkjent og velbrukt sjekketriks som kan fremstilles slik: "åÅÅÅååå, jeg er så sårbar og svak - kan ikke du som er så stor og sterk en MANN ta vare på meg. Pliiiiiis - så kan jeg la deg ligge med meg".

 

Hva er det klisjéene byr på:

Kvinner som vil ha en handyman som kan gråte og trøste? Når jeg spiller med på den der blir det spagat i bingen eller kloremerker i tapeten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som hele tiden poster mobil-screenshot av alt mulig fra innlegg på sosiale medier til bilder de ser på sin skjerm, og ikke gidder ta seg de to sekundene det tar å beskjære av kantene, så man slipper se klokke, batteri, ikoner og alt som er unødvendig. SLUBBERTER! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nettsider som logger meg ut selv om jeg har valgt å ikke bli logget ut.

Nettsider som gir meg varsler som jeg har sagt at jeg ikke vil ha (jeg ser på deg, Twitter og Facebook).

Nettsider som ber meg akseptere cookies selv om jeg har gjort det hundre ganger allerede.

 

Hvor vanskelig er det å programmere noe som faktisk fungerer?

Lenke til kommentar

Dagens ungdom...

 

FY svarte å korttenkte, historieløse og faktaløse så mange av de er.

Har de blitt fullstendig ødelagt av twitter, youtube og såkalte influencers?

 

Veldig mange klarer jo ikke komme med et eneste fornuftig resonnement, og tror at det å lire av seg påstander er å argumentere.

Ytterst få kan sette sine tanker inn i en historisk kontekst og vurdere sine meninger opp mot dette.

Å sette fakta opp mot hverandre, og å vurdere for og i mot er fullstendig ukjente begreper.

 

Det finnes hederlige unntak, men veldig mange er ekstremt idealistiske med et veldig svart/hvitt bilde av verden som ville gitt grusomme utslag hvis de ble satt ut i virkelig politikk.

 

Har prøvd å høre på Thunberg, og det er jo bare masse skremselspropoganda...

Ingen løsninger, ingen refleksjoner over fordeler og ulemper ved tiltak.

 

Uansett hvor "rett" hun måtte ha, er dette kun propaganda uten noe mer innhold.

Dette er IKKE løsningen om vi skal få ting på rett kjøl.

 

Begynner å skjønne hvordan det var mulig for Hitler å komme til makten. (Uten sammenligning forøvrig. Tenker kun på ift massesuggesjon som mekanisme).

Jeg er oppriktig bekymret for hvor enkle og ensporete dagens ungdom er.

Jeg er oppriktig bekymret for samfunnet mine barn vil vokse opp i.

 

(Jeg trodde det bare var "gamle gubber" som tenkte slik :) )

Endret av KalleKanin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...