Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også veldig irriterende med de som sykler over overgangsfeltet og forventer at jeg skal stoppe. De har jo faktisk vikeplikt for bilene hvis de ikke går av sykkelen og triller over.

 

Det virker ikke som at noen foreldre lærer barna sine dette. Men det er mange voksne som også driter i det så....

Lenke til kommentar

Også veldig irriterende med de som sykler over overgangsfeltet og forventer at jeg skal stoppe. De har jo faktisk vikeplikt for bilene hvis de ikke går av sykkelen og triller over.

 

Det virker ikke som at noen foreldre lærer barna sine dette. Men det er mange voksne som også driter i det så....

Du har helt rett. Men i sum er det nok en gjengs manglende forståelse for den andre gruppen. Bilister forstår heller ikke at en syklist må bruke gaten/veien når det går i 40+ km/t. I Nordmarka er det relativt mange fotgjengere som ikke forstår at det faktisk er en vei de går på, og ikke en gangsti. Så det er fritt frem for 4 venninner med barnevogn å gå side om side.

 

Forøvrig irriterer det meg en smule at jeg irriterer meg litt for lite. Tror jeg har behov for litt påfyll av indignasjon og moralsk forargelse. Jeg er dog noe usikker på blandingsforholdet.

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk. Du skal kunne stanse for barn på sykkel. Det følger av Trafikkreglene paragraf 13 om fart (hjemles i vegtrafikkloven):

 

«2. Kjørende plikter i særlig grad å holde tilstrekkelig liten fart og om nødvendig stanse straks ved passering av

a) barn som oppholder seg på eller ved vegen,»

 

Men ja. Barn bør læres til at de ikke skal sykle over gangfelt og lære seg at de skal gå av. Men du som sjåfør blir nok straffet om du ikke har stanset og truffet et barn.

Lenke til kommentar

Og om man ikke støtter dette greiene så er man et forferdelig menneske.

Dersom de er så forferdelig opptatt av likebehandling (hvilket ihvertfall jeg ikke har sett mange eksempler på), ville de nok ha valgt å presentere gruppen på en helt annen måte. Mitt inntrykk er at de er mer opptatt av å bli møtt, oppfattet og behandlet som "skjøre homofile" og ikke som mennesker som tilfeldigvis er homofile. Det skulle ikke forbause meg om det virker en smule mot sin hensikt.

 

Dem om det, men det hjelper dem like lite som "Kvinnegruppen Ottar" hjelper kvinner til likestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom de er så forferdelig opptatt av likebehandling (hvilket ihvertfall jeg ikke har sett mange eksempler på), ville de nok ha valgt å presentere gruppen på en helt annen måte. Mitt inntrykk er at de er mer opptatt av å bli møtt, oppfattet og behandlet som "skjøre homofile" og ikke som mennesker som tilfeldigvis er homofile. Det skulle ikke forbause meg om det virker en smule mot sin hensikt.

 

Dem om det, men det hjelper dem like lite som "Kvinnegruppen Ottar" hjelper kvinner til likestilling.

Godt poeng, de danner seg en slags gruppe der de setter seg i bås. Alle merkelige legninger og kjønn blir smeltet sammen i dette LBGT-samfunnet, og det blir også hva hver og en representerer. Ved å lage seg et eget samfunn, så segregerer de seg fra det øvrige samfunnet, og skillet blir bare større og tydeligere. De spiller på "white guilt"-kortet slik som mange utlendinger gjør, og det kan gjøre at man trer forsiktig i deres nærvær for å ikke støte noen. Det er det motsatte av god integrering og likestilling som må til for at samfunnet vårt skal bli sosialt fungerende.

Lenke til kommentar

De spiller på "white guilt"-kortet slik som mange utlendinger gjør, og det kan gjøre at man trer forsiktig i deres nærvær for å ikke støte noen. Det er det motsatte av god integrering og likestilling som må til for at samfunnet vårt skal bli sosialt fungerende.

Jeg anerkjenner forsåvidt begrepet "white guilt" selv om jeg ikke ser noen som helst grunn til at det er relevant for meg personlig. Mekanismen har nok eksistert vesentlig lengre enn begrepet - som omtrent er et nyord i historisk sammenheng. Det er vel 2 grupperinger som kan nevnes spesielt: Tyskernes kollektive ansvar for WW2 og Holocaust; og sionistene systematiske bruk av mekanismen for å kvele all kritikk.

 

Når DET er sagt, har jo samfunn som forgriper seg på utsatte grupper et kollektivt ansvar for overgrepene de har begått. Det må jo være klinkende klart.

 

Når det gjelder gruppen det er snakk om i dette segmentet av debatten ser jeg ikke helt at de er på det nivået.

 

For egen del synes jeg bare det er greit å slippe å forholde meg til andres legning i situasjoner der legning og seksualitet burde ha null innflytelse og/eller betydning. Hva de måtte være er helt uten betydning for meg, så hvorfor i alle dager skal de adressere det ovenfor meg?

Lenke til kommentar

Rolness bare gjentar hva loven sier, og bruker det som et slags argument om at norsk presse "ikke fungerer". Han har missforstått totalt.

 

Norsk presse påpeker at loven er umoralsk.

 

If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so.

Er det virkelig negativt at media dekker det at folket protesterer mot en lov de ikke er enig med?

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rolness bare gjentar hva loven sier, og bruker det som et slags argument om at norsk presse "ikke fungerer". Han har missforstått totalt.Norsk presse påpeker at loven er umoralsk. Er det virkelig negativt at media dekker det at folket protesterer mot en lov de ikke er enig med?

Det som er problemet er at avisene overhodet ikke kommer med noe fakta i saken, og kun spiller på følelser.

Media skal opplyse oss, og belyse saker og da gjerne basert på at noen protesterer.

 

Men hvis de kun blir talerør for en parts følelser, uten å klare å begrunne saklig hva som er galt, blir dette bare fordummende.

 

Det er jo nesten ingen som faktisk klarer å komme med HVA i loven man er uenig i, og hvilke konsekvenser evt endringer vil gi.

 

Vi har fått en klipp-og-lim-presse som ikke klarer annet enn å gjengi andre, og ytterst sjelden komme med egne betraktninger.

 

Da trenger man ikke pressen, og kunne like godt bare abonnert på pressemeldinger.

 

Dette er beyond irriterende, og et demokratisk problem. Den 4. statsmakt fungerer ikke optimalt.

Endret av KalleKanin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Godt poeng, de danner seg en slags gruppe der de setter seg i bås. Alle merkelige legninger og kjønn blir smeltet sammen i dette LBGT-samfunnet, og det blir også hva hver og en representerer. Ved å lage seg et eget samfunn, så segregerer de seg fra det øvrige samfunnet, og skillet blir bare større og tydeligere. De spiller på "white guilt"-kortet slik som mange utlendinger gjør, og det kan gjøre at man trer forsiktig i deres nærvær for å ikke støte noen. Det er det motsatte av god integrering og likestilling som må til for at samfunnet vårt skal bli sosialt fungerende.

"LGBTQ+" er gjennomsyret av gift. Abondon ship! ALLE må med i preferansene dine, ALLE skal med, det inkluderer av en eller annen grunn skrittet til alle sammen i følge en del. Faen så creepy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...