Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Irriterer at man kan unngå utsending ved å trenere saker i så mange år at de har blitt for "norske" til å sendes ut.

 

Hva slags signal sender det til alle andre der ute?

Og man snakker om å se mennesket og ikke politikken; Ja lykke til sier jeg bare, da er det 35 millioner afghanere som bør få opphold i norge fordi det er synd på dem.

Når det er sagt, det er mange man heller burde sendt ut enn disse, for de virker som ok folk, men regler er regler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Kommer ikke til å feire Pride så lenge Pride-deltakerne er fulle av intoleranse selv.

 

 

Og med tanke på topic: Den jævla finn.no reklamen på TV. At voksne mennesker i reklamebyrå (mest sannsynlig) har fått grovt betalt for å mekke sammen noe sånt er en skam for hele menneskeheten.

Savner Finn-katta , den nye reklamen er noe bæsj :(

 

"Hvem tvinges til å feire Pride?"

 

Minner meg om han derre sinte spanjolen på Seinfeld : "who doesnt want to wear the ribbon ?!" :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Og man snakker om å se mennesket og ikke politikken; Ja lykke til sier jeg bare, da er det 35 millioner afghanere som bør få opphold i norge fordi det er synd på dem.

Når det er sagt, det er mange man heller burde sendt ut enn disse, for de virker som ok folk, men regler er regler.

Regler er regler ja.

 

På den annen side HAR jo vært nokså mange saker der det fremstår som relativt åpenbart at de behandles feilaktig, og justissektoren er notorisk berømt for aldri innrømme selv de mest åpenbare feil som er begått - selv om feilene har hatt særdeles alvorlige konsekvenser.  Fritz Moen og Tengssaken for å nøye meg med 2 justismord. Norsk forvaltning er svært arrogant, og på bakgrunn av slike saker er det helt nødvendig å følge opp enkelthendelser (om en nå kan kalle det for DET).

 

Mht Afghanistan (hvor vi aldri burde ha hatt soldater) er det jo spesielt at tolkene har blitt nektet innreise all den tid de har tjent den norske hæren og er definert som forrædere.

 

Det jeg synes er spesielt i denne siste saken er at det finnes en høyesterettsdom, og det skal svært mye til for å ikke respektere en dom derfra. Derfor tror jeg nok at de sendes ut igjen dersom helsetilstanden tilsier det.

Lenke til kommentar

Først var det LGBT.

Så var det LGBTQ.

Nå er det LGBTQ+.

 

Hva faen er vitsen med Q-en? Er ikke queer bare et annet ord for gay? Jeg vil ikke engang vite hva pluss-tegnet refererer til.

Nesten som om det ikke er ok å bare være homo lenger, du må være queer eller non-binary-pansexual-demisomething? Det er som følge av at ALLE skal med når de egentlig ikke har noe å gjøre der, å være så inkluderende at alle inkluderes til slutt. Virker som spesielt en del lesbiske hater hvordan LGBT+ har blitt, de føler at de ikke har lov til å bare være lesbiske lenger og at introdusering av ordet queer er en måte å ugyldiggjøre dem på, som å påstå at en mann med en penis som føler seg som en lesbisk kvinne må inkluderes av lesbiske. Slppery slope, disse self ID greiene. Det er masse penger i å forvirre folk og få dem til å ville gjøre ting med utseende og kroppen sin for at det skal matche. Hadde jeg vært tenåring nå så er sjansene store for at jeg hadde blitt ekstremt forvirret av alt dette tullet selv, shit is scary. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt, er at ingen av fargene i Pride-flagget representerer seksualitet. Den fargen ble fjernet.

Og L'en i LGBTQ er overflødig, da gay er en kjønnsnøytralt slang for homofil (som igjen er en kjønnsnøytral betengnelse for en person som er seksuelt tiltrukket det samme kjønn). Queer i seksualøyemed var opprinnelig den mannlige varianten av lesbian. Så egentlig skulle det være LQBT, eller GBT.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt, er at ingen av fargene i Pride-flagget representerer seksualitet. Den fargen ble fjernet.

Og L'en i LGBTQ er overflødig, da gay er en kjønnsnøytralt slang for homofil (som igjen er en kjønnsnøytral betengnelse for en person som er seksuelt tiltrukket det samme kjønn). Queer i seksualøyemed var opprinnelig den mannlige varianten av lesbian. Så egentlig skulle det være LQBT, eller GBT.

Like I said; de føler de ikke får lov til å være GAY/lesbisk lenger, det er ikke bra nok rett og slett og for ekskluderende av menn. Alle må med vettu ellers er du en diskriminerende drittsekk, selv når det gjelder folks kjønn og preferanser. 

 

Get the L out (de er sååå lei av det), pride og LGBTQ+ er blitt gjennomsyret med gift. 

 

Syns det er helt OK at Len blir. Alt annet etter B er bare tull som ikke hører til der fordi det har med måten du ser deg selv på å gjøre, ikke hvem du har lyst til å pule. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Folk som er 40-50 år og holder meg til samme standard, som om jeg skal være like etablert og ha ting på stell.

Personlig kjenner jeg en sånn cocky fyr og jeg har blitt fortalt av han selv og andre hvor slask han var, og hvor lite orden på livet han hadde før han ble sånn 30.

Så at jeg ikke er helt etablert som 28 er liksom krise? Nei faen. Hold kjeft da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk som er 40-50 år og holder meg til samme standard, som om jeg skal være like etablert og ha ting på stell.

Personlig kjenner jeg en sånn cocky fyr og jeg har blitt fortalt av han selv og andre hvor slask han var, og hvor lite orden på livet han hadde før han ble sånn 30.

Så at jeg ikke er helt etablert som 28 er liksom krise? Nei faen. Hold kjeft da.

Det er ganske latterlig, med tanke på hvor vanskelig det faktisk er for unge å komme seg inn på boligmarkedet i dag. Det er også vanskelig for unge å få jobb uten utdanning, som fordrer at flere må ta opp studielån, som gjør det enda vanskeligere igjen. De fleste jobbene er også i byer, hvor boligprisene er høyest. Samtidig er det vanskelig for mange å få seg fast jobb, eller nok inntekt i ung alder til at man får lån. Man kan jo selvsagt leie i stedet, men mange vil kanskje ikke si at man er "etablert" hvis man ikke eier noe selv. Så har vi jo det med at man må ha en make å etablere seg sammen med, og i 2019 har ikke unge jenter et kappløp om å finne seg en mann og stifte familie. Karriere, utdanning og selvrealisering er noe som setter kjepper i hjula for at det etableres typiske kjernefamilier i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig for unge å få seg jobb uten studielån. Selv har jeg i utgangspunktet ikke betalt en krone for min utdanning, hvis man ikke teller med utstyr, og jeg har hatt full stilling i en godt betalt jobb siden jeg gikk ut av VG2. Problemet er at alle skal sikte høyt, og alle skal bli ikkenogjører. Flesteparten av de jeg gikk på ungdomsskolen med valgte allmennfag, ofte fordi de ikke visste hva annet de skulle ta seg til.

 

Og med fast jobb, førerkort, og villighet til å bo litt på bygda, var det heller ikke noe stort problem å komme seg inn på boligmarkedet i en alder av 22/23. Med forbehold om at foreldre kunne stå som kausjonister selvsagt.

 

Edit: kort sagt irriterer det at "åh det er så vanskelig for unge i dag.." Nei, skaff seg en yrkesutdanning, deretter et yrke, og kjør på.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...