Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (7 timer siden):

Jeg synes ikke det er noe stort problem at noe er filmet i sort-hvitt, med forbehold om at man har gjort en god jobb med det filmtekniske ...


Jeg synes heller ikke det er noe stort problem, dersom det er godt gjennomført, men svært ofte så synes ikke jeg personlig det løfter filmen eller serien, og heller er et irritasjonsmoment at det ikke er farger, særlig når deler er i farger, og andre deler er i sort/hvitt.

Jeg ser regelmessig på gamle filmer i sort/hvitt, uten at det er noe problem, ettersom de er laget slik, og det ikke var farger den gangen, og det er en del av sjarmen.

Skal man gå for sort/hvitt i dag, så må det etter min mening være fordi det løfter det ferdige resultatet, og det må gi en viss mening, ellers er det bare kunstnerisk viss-vass som ikke kommer seerne til gode.

Endret av 0laf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
29 minutes ago, 0laf said:

Skal man gå for sort/hvitt i dag, så må det etter min mening være fordi det løfter det ferdige resultatet, og det må gi en viss mening, ellers er det bare kunstnerisk viss-vass som ikke kommer seerne til gode.

Ja, det må gjøres riktig. Jeg syntes det passa veldig godt i Oppenheimer f.eks. For å lett vise hvilken tidslinje handlinga befant seg i.

Nå er det her strengt tatt litt over til kategorien film, men føler prinsippet er like passende for serier.

Endret av Wheeljack
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk epost av HBO.

De som har hatt -50% overføres til HBO Standard- abbonoment.

Standard: 129 kr/mnd.

  • Brukere kan strømme innhold på to enheter samtidig.
  • Innhold i full HD-oppløsning.
  • Opptil 30 nedlastinger av tilgjengelig innhold for å se offline.


Prisen blir da altså 64,50kr i måneden, og det blir noe mer innhold, men i bare 1080p (ingen 4K og Dolby Atmos som i dag).

Lenke til kommentar
1 hour ago, DukeRichelieu said:

Mulig jeg ikke hadde sett så mye av The Expanse som jeg trodde, for jeg kjenner meg ikke igjen i det siste som skjedde i episode 3. Uansett, jeg er alt hektet, så dette virker lovende. :) 


Synes de første par sesongene var best, men hele serien er ganske så fantastisk. Burde ta et gjensyn egentlig.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):

Synes de første par sesongene var best, men hele serien er ganske så fantastisk. Burde ta et gjensyn egentlig.

For meg tok det ca 4 episoder før jeg ble hektet (CQB-episoden). Så ble serien bare bedre og bedre der sesong 3 er høydepunktet for min del, uten at det er negativt mot de andre sesongene. Sesong 4 er bra, men bedre når man kan binge den. Var litt skuffende når man måtte vente en uke mellom hver etter den fantastiske sesong 3. Synes 5 og 6 var en opptur igjen, selv om det var noen storylines jeg brydde meg mindre om. Fantastisk serie som jeg så på nytt igjen i fjor og garantert blir å se igjen om et par år. The Expanse er en av de få seriene som jeg gjerne ser om igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynte på sesong 2 av Tidshjulet, The wheel of time på Prime. Jeg fant for ut hvorfor jeg følte meg rystet når jeg presset meg gjennom sesong 1. Jeg stopper etter 1 episode av sesong 2, det er som å se et mesterverk blir pissa på.

Som en ihugga Wheel of time entusiast så føler jeg det er renspikka "blasfemi" som har blitt bedrevet når de har skrevet denne serien. Det er så mange brister i karakterene i forhold til bøkene, det gjør at det blir ugjennkjennelig.

WOKE ødela for filmatiseringen i denne omgang. Snakk om en jernevasket gjeng borti Hollywood. 

Fysj!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OddZen skrev (1 time siden):

Som en ihugga Wheel of time entusiast så føler jeg det er renspikka "blasfemi" som har blitt bedrevet når de har skrevet denne serien.

Lest serien mange ganger, innså fort at dette ikke ble som jeg håpte på. mått bare se på det som en fritstående serie og da er det en ok serie.

 

Entern skrev (12 timer siden):

Hvilken Star Gate liker du best?

SG1 har noen virkelig magiske episoder. burde egentlig sett hele serien på nytt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
OddZen skrev (4 timer siden):

Begynte på sesong 2 av Tidshjulet, The wheel of time på Prime.


Så første sesong, og synes selv det var bare søppel. Har lest et par av bøkene, men på langt nær alle.

Så nylig Pillars of the Earth på nytt, som er langt bedre, selv om det eneste de egentlig har felles er å være basert på bokserier.

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake, og en del upopulære kommentarer, er Clarkson tilbake 3. mai, og deretter med resten av sesongen 10. mai, på Amazon Prime.

Det ryktes om at sesong 4 allerede er godkjent ( dersom Clarkson klarer ikke å få sparken igjen ).
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):

og en del upopulære kommentarer

Fra hvem? 

 

0laf skrev (1 time siden):

Det ryktes om at sesong 4 allerede er godkjent ( dersom Clarkson klarer ikke å få sparken igjen )

Synes å huske at de holdt på med sesong 4 i en youtube film jeg så. 

 

Hvor så du pillars of earth? 

Endret av Sjørøver
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (5 timer siden):

SG1 har noen virkelig magiske episoder. burde egentlig sett hele serien på nytt.

jeg følger en kanal på TouTube som heter Rowan J Coleman som har en del retrospective videoer fra diverse science fiction serier og filmer. Han har laget et par lange videoer om Stargate som jeg synes var veldig interessante. Vet ike om du liker bakgrunnsmateriale, men nå har du iallefall fått tipset.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (6 timer siden):

Lest serien mange ganger, innså fort at dette ikke ble som jeg håpte på. mått bare se på det som en fritstående serie og da er det en ok serie.

 

SG1 har noen virkelig magiske episoder. burde egentlig sett hele serien på nytt.

Jeg synes også at SG1 tidvis var skikkelig magisk, veldig Sword and Planet + pulp & Sword & Sorcery og et flott cast 😊 og definitivt de beste skurkene 😎

Atlantis var og kult, og hadde og et bra cast men mindre kule skurker.

Kom aldri inn i den tredje serien 😕

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...