Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Reg2000 skrev (Akkurat nå):

Likte sesong 1 veldig godt, men det overnaturlige i sesong 2 ødela helt stemningen i serien. Droppa hele serien halveis i sesong 2.

Ganske enig der. Veldig spesielt å se på en serie du tror er realistisk også begynner det plutselig med overnaturlig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, RRhoads said:

Ganske enig der. Veldig spesielt å se på en serie du tror er realistisk også begynner det plutselig med overnaturlig. 

Ja synes det var litt trist faktisk. Digger Brendan Gleeson og likte mange av de andre karakterene i sesong 1. Gleda meg til sesong 2 skulle begynne, men den gleden varte ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Chr1stian skrev (12 timer siden):

Nei? Tror helt på det jeg, siktet mer til at det var 3 kommentarer på rad med folk som sier at serien er kjempebra - det har jeg en annen oppfatning av, men det må da være lov det?

Smaken er som baken, delt på midten, men objektivt sett så er det en knallserie.

Å ikke like noe er ikke det samme som at det er dårlig selvfølgelig, det betyr bare at du ikke liker det. Jeg liker ikke mozart, men om jeg skulle påstått at mozart var middels å en dårlig komponist så hadde folk ansett meg som en idiot, med rette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (9 timer siden):

Ja synes det var litt trist faktisk. Digger Brendan Gleeson og likte mange av de andre karakterene i sesong 1. Gleda meg til sesong 2 skulle begynne, men den gleden varte ikke så lenge.

Serien tok seg opp igjen i sesong 3, sesong 2 var litt merkelig. Jeg er enig at de burde holdt det til sesong 1 type innnhold, den dro meg inn.

Lenke til kommentar
Winnowill skrev (9 timer siden):

Begynner å lure på om jeg må prøve meg på nytt og holde ut en sesong eller noe..

Sesong 3 er den beste i mine øyne. Det er veldig vanskelig og forstå hvordan alt henger sammen og hva som egentlig skjer, synes jeg. Jeg leste sammendrag av episodene i starten for å komme skikkelig inn i det. 

 

Når jeg så den for andre gang synes jeg expanse var betydelig bedre. Til og med sesong 4, som jeg synes var svak tidligere, var veldig bra. 

Men for de som er sugen på realistisk rom-eventyr, sjekk ut For All Mankind hos Apple. Det er nok noe av det beste som er produsert etter min mening. 

IMDb: : For All Mankind 

https://www.imdb.com/title/tt7772588/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begynte nettopp på For All Mankind. Bare sett første episode, men den virker ålreit. Slik jeg forstår det er hver sesong satt ca 10 år lengre inn i fremtiden?

Så også ferdig Mandalorian S3. Skjønner ikke hvorfor folk hater den så sterkt. Det er litt Mary Sue tendenser fra Bo Katan, men aldri så mye det er veldig ødeleggende. Det er bare et par øyeblikk. Serien har i likhet med Andor også litt tregere tempo, men forventer folk at alle episodene bare skal være kamp fra start til ende?

Det er et par episoder i Mandalorian S3 som nesten er stand-alone episoder, og jeg synes de var flotte.

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (7 timer siden):

Begynte nettopp på For All Mankind. Bare sett første episode, men den virker ålreit. Slik jeg forstår det er hver sesong satt ca 10 år lengre inn i fremtiden?

Fantastisk serie. Stemmer at de hopper litt i tid, men de løser det på en god måte.

Brother Ursus skrev (7 timer siden):

men forventer folk at alle episodene bare skal være kamp fra start til ende?

For min del er det manus som suger. Dårlig dialog og handling. Blir for barnslig.

Det verste jeg så som fikk meg til å hoppe av var når Mando ikke klarte å treffe den roboten som kom krypende mot han sakte. Kanskje noe av det dummeste jeg har sett på TV siden sesong 8 av GOT 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (13 minutter siden):


Den scenen husker jeg ikke engang 🙈 Kanskje jeg har fortrengt den ;)

Første episode 

 

Ingen unnskyldning på hvor elendig dette er. Falsk spenning. Kaster dukke-Grogu og klarer ikke skyte en liten krypende droid. Går i mot alt de har vist at Mando kan. 😂.

Over på noe positivt. Startet på Californication igjen. Fantastisk serie. Undervurdert IMO. Er vel fjerde gangen jeg ser den nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Comma Chameleon said:

Første episode 

 

Ingen unnskyldning på hvor elendig dette er. Falsk spenning. Kaster dukke-Grogu og klarer ikke skyte en liten krypende droid. Går i mot alt de har vist at Mando kan. 😂.

Over på noe positivt. Startet på Californication igjen. Fantastisk serie. Undervurdert IMO. Er vel fjerde gangen jeg ser den nå.


Aha, nå husker jeg det. Dessverre 😄

Jeg reagerte flere ganger på at Mando rett og slett er dum, og må reddes av Bo Katan. Uansett forglemmelig. Ikke nok til at jeg slår av hele serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...