Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

13 minutes ago, Dubious said:

Beste serien som er laget. 

Ser episoder av SG-1 om igjen hvert eneste år, jeg hopper over noen, mest på grunn av at jeg vet alt som skjer.
Noen ganger ser jeg hele serien.

wow, gode nyheter, spesielt når eg er sucker for sånne typer serier. Nett fått meg OLED skjerm, så eg synes bildet fra 1994 er bedre enn det nyeste eg har sett på gammal TV. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
itgrevelin skrev (1 time siden):

Er serien også bra?

Studioet bestilte de to første sesongene ganske raskt, men jeg synes disse var de svakeste. Deretter tok det seg ga ske raskt oppover og jeg digger resten. 

Edit: Stargate-franchiset er en av favorittene, ved siden av Sons of Anarchy, Babylon 5, The Expanse og Battlestar Galactica. 

Har diverse postere og sånn hjemme fra serien, og skal skrive ut noen chevrons fra stargatene når jeg får opp 3D-skriveren min. 

Endret av ilpostino
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Stargate er morro. Kommet til sesong 4 i rewatch nr 11 nå, frister veldig med Farscape igjen også. 

Ble ferdig med Succession, knall serie. Usikker på neste serie nå, finner ikke mer på HBO annet enn Tokyo Vice (den bra?) 

Så tror det blir netflix neste med, Black Mirror, You, Shadow and Bone og kanskje Beef, Night Agent, Diplomat. 

Lenke til kommentar

Shadow and bone likte eg sesong 1, men eg klarte bare ikke å like sesong to, tror eg er nesten halveis før eg bare ikke orket se mer. Klarer ikke helt sette fingen på det heller, men eg synes villain var litt for 1 dimenasjonal og kjedelig blitt, og helten litt for feilfri kanskje. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 time siden):

Studioet bestilte de to første sesongene ganske raskt, men jeg synes disse var de svakeste. Deretter tok det seg ga ske raskt oppover og jeg digger resten. 

Edit: Stargate-franchiset er en av favorittene, ved siden av Sons of Anarchy, Babylon 5, The Expanse og Battlestar Galactica. 

Har diverse postere og sånn hjemme fra serien, og skal skrive ut noen chevrons fra stargatene når jeg får opp 3D-skriveren min. 

Jeg så filmen og startet på sessong 1 for noen måneder siden, men syntes det ble for kjedelig. Hver episode var en ny planet hvor de måtte redde innbyggerne, så jeg ga opp SG😅 men hvis det tar seg opp etter sessong 2, så spørs det om jeg må gi det en sjanse til

Lenke til kommentar
1 hour ago, Papirkurven said:

Hver episode var en ny planet hvor de måtte redde innbyggerne, så jeg ga opp SG😅 men hvis det tar seg opp etter sessong 2, så spørs det om jeg må gi det en sjanse til

Sesong 1-2 var ganske tung første gangen husker jeg, ga opp flere ganger der selv. Alltid treg med de episodene når jeg ser på nytt også. 

Sesong 3-5 er de beste. 

Lenke til kommentar
0laf skrev (22 timer siden):


Jepp. har sett begge sesongene, utenom siste episode (går nå i dag).

Helt okey serie, som har vært god underholdning. Enkelte episoder har vært litt langdryge, men ellers ganske bra.
Vil si den er litt som Lost, men samtidig noe helt annet.

Som Lost, er det en hel del ting som skjer, som er "umulig", og som ikke gir noen mening, handlingen henger ikke alltid helt sammen, det er noen hull her og der, og det virker som om de som skriver denne serien ikke er så veldig opptatt av å nøste i tråder, men heller å "sjokkere".

Det er altså helt grei underholdning, men ikke noe for de som må pirke i absolutt alt, og hvor alt må gi mening og passe sammen i et eller annet genialt plott, som troilg ikke eksisterer ( serien er jo ikke ferdig, så hvem vet? ).
 

Da blir det nok å sjekke det ut. 

Jeg er heldigvis en av de som ikke pirker i absolutt alt og kan se litt mellom fingrene om det er en serie jeg liker. :) 

Lenke til kommentar
On 6/25/2023 at 4:11 PM, Sjørøver said:

Enig. Jeg vurderer å se stargate. Noen som har en formening om rekkefølgen det bør sees, og om noe bør hoppes over? 


Stargate er knall. Jeg likte alle seriene, inkludert Universe. Må snart starte en rewatch selv.
 

On 6/26/2023 at 5:20 PM, ilpostino said:

Edit: Stargate-franchiset er en av favorittene, ved siden av Sons of Anarchy, Babylon 5, The Expanse og Battlestar Galactica.


Stargate, Star Trek-seriene fra 90-00 tallet og Babylon 5 og The Expanse er noen av mine absolutt favoritt-serier også.
 

On 6/26/2023 at 5:56 PM, itgrevelin said:

Shadow and bone likte eg sesong 1, men eg klarte bare ikke å like sesong to, tror eg er nesten halveis før eg bare ikke orket se mer. Klarer ikke helt sette fingen på det heller, men eg synes villain var litt for 1 dimenasjonal og kjedelig blitt, og helten litt for feilfri kanskje. 


Jeg kom meg gjennom første sesong jeg og, men klarte ikke se ferdig første episode av sesong 2 engang. Det var ulidelig kjedelig... hvis det heller ikke blir noe bedre i episoder etter det, så gidder jeg ikke se mer :p

Lenke til kommentar

 

Akkurat sett ferdig sesong 1 & 2 av Resident Alien, med Alan Tudyk. Sesong 3 kommer om et par måneder, så det er 24 episoder ute så langt.

Jeg trodde på forhånd at dette skulle være en klein komiserie på 21 minutter, men det er altså en scifi-dramedy på 42 minutter og humoren er innimellom jævlig bra. Jeg har ledd høyt flere ganger, noe som er uvanlig for min del. Alan Tudyk er herlig og perfekt i rollen. Resten av casten er også overraskende bra. Effektene er gode. Noen episoder i begynnelsen av sesong 2 var litt trege, men så tok den seg opp igjen. Mange morsomme cameos i serien som jeg ikke skal spoile. Og en del uforglemmelige replikker.

Serien handler om en alien som kræsjlander på jorden og blir nødt til å ta menneskelig form som legen i en liten by i Colorado. Han er upassende. VELDIG upassende. Og ofte overraskende grov i språk/handling som overrasket meg.

For meg grenser dette til elsk. Den er så rar. Jeg er en litt snål person selv og føler meg ofte "alienated" fra andre mennesker, som jeg ofte synes er rare og dumme, akkurat som "Harry" gjør, så kanskje det er derfor den treffer meg så godt ;)

Anbefaler folk å ta en titt om dere liker scifi-komedie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 minutter siden):

Akkurat sett ferdig sesong 1 & 2 av Resident Alien, med Alan Tudyk. Sesong 3 kommer om et par måneder, så det er 24 episoder ute så langt.

Digger denne serien selv er ikke så mange gode scifi komedier der ute, som jeg vet om i det minste, med unntak av  Red Dwarf og Lexx. Alan Tudyk  er eksepsjonell i alt han gjør.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...