Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Brother Ursus skrev (28 minutter siden):


Jeg har heller ikke sett den ennå, men sitter med akkurat samme følelsen som deg, og samme mistanken. Det sies at serien gikk ytterligere av skinnene i sesong 3, og at det var grunnen til at Cavill følte han hadde gjort det han kunne.

Liam Hemsworth virker som en alle tiders fyr, men jeg tror ikke noen klarer å fylle skoene til Cavill, så jeg forstår ikke at Netflix vil forsøke engang.

Skal ikke dømme noe før det er sett, men jeg også synes Superman? Cavill var perfekt og veldig lik karakter i dataspillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk svar på masse i Silo E10, og det som var irritasjonsmoment, er ikke det lengre.
Men, fikk mange nye spørsmål, som jeg håper vi får svar på i sesong 2, som er på vei, og kommer i løpet av 2024. 

Frister å lese boken, da de sier at serien følger boken, og da kan jeg få svar i neste uke...

Endret av Dubious
  • Liker 2
Lenke til kommentar
19 hours ago, Dubious said:

Frister å lese boken, da de sier at serien følger boken,

Kanskje derfor serien også føles så god å se, vi har et regissør og et team som faktisk er tro mot kildematerialet, og ikke har en gigantisk eg-kan-bedre-ego, bøker og film er to forskjellige ting bla bla bla, eg vet best. 

Det var en ren fornøyelse å se Silo hvertfall, måten dialoger, skuespillere presterte på og generelt kameraarbeid føltes som du ble sugd inn i mysteriet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Crowded Room (2023) 

For meg er dette en serie av kaliberet man nesten angrer at man har sett fordi man ikke får gleden av å se den fresh igjen. Anbefaler dog å vente til alle episoder er ute for det er lenge å vente 1 uke mellom episodene. Synes den får en litt svak karakter men den er sikkert ikke for alle.

Lenke til kommentar

Jeg har vært hekta på The Silo de siste to dagene. Klarte ikke å legge den fra meg. Så 7 episoder i går og de siste 3 i dag.

Denne serien var en veldig vellykket mysterieboks. Når hele serien finner sted i en "silo" kunne man forvente seg kjipe settinger som fort ble kjedelige (konseptuelt en såkalt bottle episode), men verden er godt utbygget og tenkt ut, og virker organisk og bebodd, og effektene og settene flotte.

Det merkes at serien er basert på en bok og som jeg søkte meg frem til at andre har sagt, så merkes det også at de som lager denne serien virkelig liker kildematerialet, inkludert vår egen Morten Tyldum.

Anbefales absolutt til alle som liker mysterie, scifi, drama, thriller.



Spoilere om sesongendingen for de som ikke har sett den:
 

Spoiler

Jeg hadde hele tiden mistanke om at det dreide seg om løgner utenpå løgner, og at "the bad guys" faktisk ikke var så bad. Og det er vel det som er plot twist her. Verden utenfor er farlig. Det ser ut til å være atomvinter. Det rare er at man har alle disse siloene, hvorav den vi ser er #18 av et ukjent antall. Men når man bygde disse siloene så må jo byggerne ha visst i lang tid i forveien at katastrofen var på vei. Bygningene på horisonten ser unektelig ut som om de er rammet av atombomber, og det ser ut til å være atomvinter. Jeg lurer på om det er stråling som lekker inn i disse draktene som også er det som tar livet av folk. Men hvor er da alle de døde kroppene? Noen må jo luske rundt der ute? Nesten fler spørsmål enn svar her :) Jeg tippet også tidlig i serien at døren George fant var en tunnell til en annen silo. Spent på fortsettelsen!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (9 timer siden):

Jeg skal se sesong 3, fordi jeg liker Cavill som The Witcher, men blir 100% å boikotte sesong 4. Hadde ikke sett den om jeg fikk betalt for det.

Det gjenstår jo å se om det blir dårlig. Er ikke sikkert selvom Superman Cavill er som skapt for character.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (24 minutter siden):

Det gjenstår jo å se om det blir dårlig. Er ikke sikkert selvom Superman Cavill er som skapt for character.

Med tanke på alt som er kommet ut rundt serien, måten de driter totalt i kildematerialet og til og med får Cavill til å slutte så ser det ikke bra ut. Jeg skal ikke se sesong 4 i protest for hvor dårlig Netflix har håndtert dette.

Lenke til kommentar

Fordi det er ryddigst med 1 tråd hvor det bare er anmeldelser og en tråd hvor det er serieprat generelt.

Vanskelige å lese anmeldelser blandt en haug med innlegg generelt om ditt og datt ang serier, en i en ren tråd med masse anmeldelser.

Sier seg selv, det blir utrolig amatørmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir ikke MER aktivitet av at alt er samlet i en tråd, det blir derimot mer uoversiktlig som gjør at flere ikke gidder å lete seg gjennom en tråd for å finne det de vil ha. DA går de andre steder for å finne det.
Grei måte å gjøre forumet ENDA mindre aktiv.

Man må være dum som ikke skjønner noe så enkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...