Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (9 timer siden):

Jeg kunne garantert satt opp en egen VPN/server eller noe for å fikse slik at familien kan fortsette å dele, men det er ikke verdt det. Går heller over til piratkopiering. Stemmer med lommeboka, så får vi se hva som skjer.

Netflix er definitivt minst for penga for øyeblikket for min del, så de skal ned på under 100-lappen for 4K for at jeg skal vurdere det. 

Verdt å legge til at det er langt mellom kvalitet hos netflix. Samridig som kanseler alt for kjapt. Det må nye krefter inn. Jeg kjenner ikke veldig mange som er fornøyd med netflix. 

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (34 minutter siden):

Verdt å legge til at det er langt mellom kvalitet hos netflix.

Det blir ikke noe bedre med piratkopiering av tv/ film lett tilgjengelig for streaming, vi har allerede sett hva som er skjedd med film, der så mange filmer er så veldig tilgjengelige for absolutt alle, og mindre tilgjengelige filmer er nesten ukjente. 

Og 39 kroner for et ekstra medlem er ikke akkurat blodpris.

Lenke til kommentar

Er det en brannfakkel å si at strømmetjenestene egentlig er helt utrolig billige? Jeg føler de er ganske så underpriset slik som spill var i mange år. Hvis man kan legge til en bruker på Netflix for bare 39,- er ikke dette dyrt synes jeg.

Ellers er det bare å håpe at Netflix sin nye løsning ikke er forbrukerfiendtlig i praksis. Vanskelig å bli helt klok på når man eventuelt vil møte på problemer.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Er det en brannfakkel å si at strømmetjenestene egentlig er helt utrolig billige? Jeg føler de er ganske så underpriset slik som spill var i mange år. Hvis man kan legge til en bruker på Netflix for bare 39,- er ikke dette dyrt synes jeg.

Var vel noe sånt noe en måte bruke for å leie en vhs kassett i gamle dager. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (40 minutter siden):

Hvis man kan legge til en bruker på Netflix for bare 39,- er ikke dette dyrt synes jeg. 

Enig i dette. Men da må det ikke være et evig gnag å få sett på sin egen Netflix konto hvor som helst til enhver ønskelig tid. Hvis det blir innlogging i tide og utide fordi man har sett på tv på hytta og advarsler popper opp når ungene logger seg på. 

Da ryker det ut. 

Snakker da om settings der man absolutt ikke skal utvide siden det er familiebruk. 

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jotun skrev (1 time siden):

Hva med hjemme og hytta? Har smart tv begge steder. Hvis det blir masse styr med dette følger eg etter. Da er det sayonara Netflix. 

Logger på hvor som helst vel? Usikker på utlandet, da jeg nesten aldri er bortreist.

The Mother med Lopez synes jeg var veldig kul, ser at noen anmeldelser gav den tommel ned.

Jeg gir den tommel opp.

Edit riktignok Netflix film og ikke serie.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Har hatt Netflix det siste året kun for barna. Nå ser de ikke stort på det lenger heller, så da blir det enkel avslutning. 

Fryktelig lite kvalitet der, lenge til siste sesong av Stranger Things og når de går "til krig" mot kundene sine så blir det enkelt. Jeg deler for øvrig ikke abonnement med noen, så det handler det heller ikke om det. Jeg hadde heller ikke brukt et leasingfirma som mente jeg måtte betalte titusener ekstra i året, om brodern kjørte bilen en dag. 

Disney er for lengst avsluttet. Maken til feilstyrt strømmesatsing. Nesten latterlig hvor feil de tråkker og det skal bli litt spennende å se hva slags kvalitet neste Indy får. Selv ikke access media klarer å skryte av filmen, ikke engang med den svært lite overraskende vrien om at pisk og fedora tilsynelatende overlates til en kvinne - en kvinne som selv forteller hvor selvstendig, intelligent osv hun er il filmen.😂 Og neida, slapp av, jeg er ikke redd for damer, tvert imot. Jeg er bare allergisk mot elendig manus og null karakterbygging. Lurer også på hvorfor det kalles den femte filmen, når det bare har kommet tre. 

Star Wars-universet er også uinteressant for min del. De tre gamle er kjære barndomsminner og jeg tar de fortsatt fram i blant. Men det er intet igjen av sjarmen og magien som fantes den gangen. Selv episode 2 ser ut som et mesterverk i forhold til ep 8 og 9. 

Hvis Kathleen Kennedy får fornyet sin kontrakt i selskapet, så bærer det en vei. 

Endret av Revie
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Revie said:

Lurer også på hvorfor det kalles den femte filmen, når det bare har kommet tre. 
 

Det var de tre "orginale" på 80-tallet og Kingdom of the crystal skull var den fjerde filmen. Så det blir den femte.

Endret av Reg2000
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (45 minutter siden):

Det var de tre "orginale" på 80-tallet og Kingdom of the crystal skull var den fjerde filmen. Så det blir den femte.

Forsøkte meg på en vits, da den filmen er av en helt annen kvalitet...🙂

Akkurat som at det bare finnes en The Matrix. Litt merkelig at de ikke laga flere av den heller, i og med at den var så stor suksess.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Er det en brannfakkel å si at strømmetjenestene egentlig er helt utrolig billige? Jeg føler de er ganske så underpriset slik som spill var i mange år. Hvis man kan legge til en bruker på Netflix for bare 39,- er ikke dette dyrt synes jeg.

De fleste er ganske ok priset synes jeg. Har fortsatt HBO, Prime, Apple TV, flere sport-abonnement, spotify og mer. Disney+ har jeg pause på samt Netflix er nå stoppet. Men inntil 2 mnd siden hadde jeg de også. I flere år. Netflix har jeg hatt kontinuerlig siden launch her i Norge.

Netflix er ikke så ille hvis man er flere folk. Men det er latterlig at en person må betale 159 i mnd for å få brukbar kvalitet. 720p og 1080p er ikke godt nok. Da måtte de i så fall ha samme bitrate som 4k, noe jeg tviler sterkt på at de har for da kunne de like så godt sendt ut 4k. Jeg betaler lett 89 kr for kun 1 bruker med 4K, selv for de få seriene jeg ser på Netflix.

Lenke til kommentar

Jeg synes Netflix er litt for dyrt.

Vi ser nok mest Netflix og Amazon siden vi har de appene i Panasonic tvn vår og de har 4k. Vi bruker en gammel Chromecast 1080p til de andre appene.

Så Disney+ Avatar Way of Water og det var meget bra bildekvalitet på den streamen.

Men Disney støtter ikke DD 5.1 via Chromecast. Så vi kjører med Pro Logic II i 5.1

Lenke til kommentar

Det er ikke dyrt å betale for EN tjeneste, men det blir dyrt om en skal ha utvalg og ikke vil se de samme seriene hver dag.

Jeg har ikke TV kanaler, da det er for dyrt, og jeg foretrekker å se ting når jeg har tid, ikke når serien går på TVn.
Av samme grunn så har jeg sluttet med spill som krever at jeg logger på tiil bestemte tider. 

Ettersom det har blitt flere og flere strømmetjenster så har jeg lastet ned mer og mer. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dubious said:

Det er ikke dyrt å betale for EN tjeneste, men det blir dyrt om en skal ha utvalg og ikke vil se de samme seriene hver dag.

Du trenger jo ikke betale for alle sammen samtidig. De kommer ikke med så mye nytt hele tiden at du ikke kan skippe dem noen måneder. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...