Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Heiti skrev (3 minutter siden):

Det forklarer mye. Utrolig merkelig valg av skuespillere, dialektene er helt på tryne. Og de fleste er hentet fra Skam. 

Jeg synes de har truffet blink på veldig mye, selv om jeg ikke liker serien personlig. Å caste fra Skam er neppe dumt for den målgruppa. Den første sesongen var jo også en megasuksess, så de gjorde mye rett til tross for at anmeldelsene var lunkne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Snikpellik said:

Ragnarok er ikke en norsk serie, den er dansk. Det eneste norske med Ragnarok er norske skuespillere og at den finner sted i Norge.

Manus, regi, produksjon, crew - alt annet er dansk. 

Jeg er forøvrig heller ingen fan, men husk på at det er en ungdomsserie. Er man eldre enn 16-17 er man ikke i hovedmålgruppa.

Her var det mye tullete kommentarer. 

Serien er både dansk og norsk, så den er norsk OG dansk. Kategorisert av Wikipedia som både dansk og norsk. Netflix sier dette selv og. Til og med et direkte sitat fra presseskrivene til Netflix her som i det minste gjør den til en delvis norsk serie:

Quote

18. mai, 2021 -- I dag slipper Netflix traileren til sesong to av Ragnarok. Den etterlengtede fortsettelsen på det norrøne dramaet fra Norge har premiere på Netflix 27. mai, 2021.
 

Gudene og gigantene er tilbake! Ragnarok, det norske oppvekstsdramaet med en tvist av norrøn mytologi, returnerer til Netflix med sesong to, 27. mai, 2021.



Hele kommentaren din "men husk dette er en ungdomsserie". Oh, wow. Nei, hvordan skulle jeg ikke tro det liksom? 🤔

Du snakker med en som har elsket, elsker eller ser på serier som Euphoria, Veronica Mars, Skins, The OC, The Inbetweeners, Misfits, My-So Called Life, The 100, Felicity, SKAM, How To Sell Drugs, 13 Rasons Why o.s.v. Nok av YA-elementer i alle seriene her, mer eller mindre.  

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Maury skrev (47 minutter siden):

Her var det mye tullete kommentarer. 

Serien er både dansk og norsk, så den er norsk OG dansk. Kategorisert av Wikipedia som både dansk og norsk. Netflix sier dette selv og. Til og med et direkte sitat fra presseskrivene til Netflix her som i det minste gjør den til en delvis norsk serie:

Artig tone, jeg ser ingen tullete kommentarer her. Jeg jobbet på sesong 1 i Odda som en av få norske i noen dager, resten flydd inn fra Danmark. Det er som sagt en dansk serie, med norske skuespillere spilt inn i Norge av et dansk produksjonsselskap som heter SAM. Regi, manus, casting, alt av kunstneriske valg er gjort av dansker pluss Simen Alsvik som bidro litt på manus. Det blir sikkert riktig å kalle den dansk-norsk også på grunn av norsk tale, men det er altså danskene som har betydning både for at det er blitt en serie, og alt på hvordan serien er blitt :) 

Sitat

Hele kommentaren din "men husk dette er en ungdomsserie". Oh, wow. Nei, hvordan skulle jeg ikke tro det liksom? 

Du snakker med en som har elsket, elsker eller ser på serier som Euphoria, Veronica Mars, Skins, The OC, The Inbetweeners, Misfits, My-So Called Life, The 100, Felicity, SKAM, How To Sell Drugs, 13 Rasons Why o.s.v. Nok av YA-elementer i alle seriene her, mer eller mindre.  

Ja nei, jeg vet ikke hvorfor du ikke skulle trodd det..? Mange av kommentarene her rundt serien var at det absolutt ikke falt i smak, men siden serien har gjort det såpass bra blant ungdom så er det verdt å nevne at målgruppa jo er nettopp ungdom. Det er hyggelig at du liker flere ungdomsserier, det gjør jeg også. Men ikke Ragnarok, den traff ikke meg heller.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (11 timer siden):

Mangler bare siste episode av utmark nå. Ja, den var verdt å se, selv om den ikke svarte heilt til traileren i mine øyne. Forventningene min var nok dessverre skyhøye selv om jeg prøver å unngå det. Håpte på noe i klassen til Dag og Hellfjord, men der var det jo ikke i det hele tatt. Men alt i alt underholdene og verdt å se. En klassisk firrer på terningen.

Ikke sant. Jeg hadde ingen forventninger selv, bare leste at den fikk veldig splitta anmeldelser. Så gikk inn med at dette kunne være hit or miss. Så ble da veldig positivt overraska :)

Ellers synes jeg Mare of Easttown er svinbra. Som andre her nevnte, så blir det nærmest oppimot True Detective til tider. 

Lenke til kommentar

Fikk endelig sett hele Utmark. Den falt skikkelig i smak hos meg, helt strålende verdensbygging og underliggende morsomt i alle episodene. Karakterer man tror på som spiller godt alle sammen. Jeg forundrer meg over at Aftenposten og VG begge ga serien terningkast 2. Veldig forskjellig hva anmelderne mener, med femmere og firere hos andre. Jeg fikk litt Fargo-vibber.

Klarer å holde på stemninga hele veien, med korte glimt og historielinjer som følger opp karakterene i det lille universet de har laget ved siden av de lengre historiene som driver spenningen. Den har også alvorlige og aktuelle temaer og balansen mellom det og det helt syke/absurde blir aldri for teit, selv om det er skamløs stereotyping. Vil og dra frem soundtracket som helt avgjørende for å binde alt sammen, og håndverket i foto og lys som er en utfordring når man filmer i det som ofte er grisgrendte strøk. 

Stort potensiale for sesong to her, men det vil nok ta en stund - for en sånn serie tar lang tid å produsere. Innspillingen av sesong 1 tror jeg var blant de lengste i Norge noensinne. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 19.5.2021 den 16.01):

Latskapen vant og vi valgte å signere opp på et par måneder med HBO Nordic. For mye styr å laste ned. Det ga meg sjansen til å teste ut Beforeigners. Likte serien veldig godt og gleder meg til sesong 2. Morsomt konsept. Litt som reverse Outlander i norsk drakt

Hvis du likte sesong 1 av Beforeigners så sier jeg bare: gled deg til sesong to! Det blir mer ambisiøst, større og enda mer plass til humor. Det kommer til å dukke opp noen karakterer som er ganske så artige og uventede. Bare noen få måneder også til det kommer, så sånn sett er du litt heldig som ikke så sesong 1 før nå :) 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (På 2.6.2021 den 14.31):

Noen her sett Legends of tomorrow på Netflix?

Falt av, ble for kjedelig, mulig det tar seg opp.

Titans og hva het den NY superhelt serien med alle de dårlige B stjernene som ble rå sammen?

Defenders....

Disse synes jeg var kjempekule.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Hvis du likte sesong 1 av Beforeigners så sier jeg bare: gled deg til sesong to! Det blir mer ambisiøst, større og enda mer plass til humor. Det kommer til å dukke opp noen karakterer som er ganske så artige og uventede. Bare noen få måneder også til det kommer, så sånn sett er du litt heldig som ikke så sesong 1 før nå :) 

Det er herlig! 😁 👌 Både jeg og dama likte serien og binget den kjapt. Glad vi ventet ja. Hater mellomsesongene. Blir litt re-runs også siden ting har gått sakte pga Covid-19.

En av seriene vi ser på nytt er Desperate Housewives. Virkelig en serie jeg hadde gått glipp av om ikke dama begynte å se på dem. Tror den er undervurdert blant min demografi. Veldig morsom serie. Nesten en guilty pleasure.

Lenke til kommentar
13 hours ago, ilpostino said:

Hadde på de to første episodene på skjerm #3 da jeg jobbet i dag og de episodene var ikke akkurat engasjerende. 

Man må nok se/ha sett Arrow og The Flash også for at serien skal gi mening. Supergirl også er vel i samme univers? Mener at seriene har crossover-episoder

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (7 minutter siden):

Man må nok se/ha sett Arrow og The Flash også for at serien skal gi mening. Supergirl også er vel i samme univers? Mener at seriene har crossover-episoder

Har ikke sett Arrow eller The Flash så godt mulig det gjør jeg mister noe. Supermann er i alle fall DC så regner med Supergirl er det også. 

Lenke til kommentar

Alle de seriene henger jo sammen (Arrowverse), da mange av de nye seriene/karakterene ofte blir presentert i de etablerte seriene. De har vel også stort sett hatt crossover-events hver sesong nesten. Om man MÅ se alle? Tror ikke det, men det er nok en fordel. Jeg falt selv av hele lasset for flere sesonger siden, selv om jeg likte de første sesongene av stort sett alle seriene

Lenke til kommentar

Cloak and Dagger synes jeg også var kul...

Håper de lager mer.

Shield ble jeg kjempeskuffet over, typ se og la maling tørke uten grunn...

Legends også. Men skulle vel gitt det en sjanse.

Er for mye annet å se på typ. Har kanskje 20 serier jeg skulle ha sett på forskjellige streamer abbonement... Som fortjener å bli sett føre.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Sett alt av Flash, Arrow og Legends, men synes de seneste sesongene av alle har tapt seg. 

Men apropos DC. Superman and Lois er virkelig bra. Selv om det kan bli litt mye tenåringsdrama. Tyler Hoechlin er perfekt som Supermann. Hu som spiller Lois passer også veldig til rollen sin!

Gleder meg til DC Titans og! Håper ikke blir fryktelig lenge til sesong 3 der. Annen serie fra DC univers er verdt å sjekke ut også er Stargirl👍

Endret av ReaveЯ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...