Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Damn.

Olivia Coleman blir med Samuel L. Jackson, Ben Mendelsohn og Kingsley Ben-Adir i Marvel's Secret Invasion.

Er kanskje den Marvel-serien jeg er mest spent på bortsett fra Loki, siden jeg egentlig hata kildematerialet til Secret Invasion i tegneseriene, men mener det kunne bli noe bedre enn hvis de faktisk krymper konseptet/historien på noe måte tror jeg. Ser ut som Coleman spiller hovedskurken Veranke. Også spent siden Kyle Bradstreet som skrev noen sterke episoder av Mr. Robot og Berlin Station står bak serien. Bradstreet skrev niende episoden av sesong 4, som er en av seriens sterkeste episoder for Mr. Robot. 


Angående noe helt annet, så kom traileren til sesong 4 av In Treatment nylig. 

Var utrolig glad i de første 3 sesongene, selv om det er kanskje det minst kommersielle produktet på TV da (og sikkert nå også). Og er glad Uzo Aduba får jobbet med noen bedre manusforfattere enn de på Orange is The New Black (stort sett). Kult med Joel Kinnaman i noe kvalitetsdrama også.

 

 

 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Skal huske på det neste gang jeg ikke får lønnsøkning...

Jobber du for den produksjonen eller for hbo? Jeg kan fint droppe å se serien også hvis det er bedre. Hbo nordic får uansett ikke pengene mine.

Jeg og samboeren abonnerer på Netflix, Prime, Disney+, discovery+, viaplay, Spotify, f1tv, apple tv+. Hver måned. I tillegg så leier vi ofte filmer fra feks Google play store. Altså er jeg en som egentlig ser alt lovlig der det er mulig. Jeg har også betalt for hbo nordic tidligere men de var enda verre enn viaplay (som jeg kun har fordi det er rabattert pris) og jeg sa de opp rundt sesong 8 av game of thrones. Jeg har ikke piratkopiert noe på laaaang tid.

Jeg støtter jobben din og bransjen din, har selv ønsket å jobbe med det. Men man må også stemme med lommeboka, og det er det jeg gjør.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Jobber du for den produksjonen eller for hbo? Jeg kan fint droppe å se serien også hvis det er bedre. Hbo nordic får uansett ikke pengene mine.

Jeg og samboeren abonnerer på Netflix, Prime, Disney+, discovery+, viaplay, Spotify, f1tv, apple tv+. Hver måned. I tillegg så leier vi ofte filmer fra feks Google play store. Altså er jeg en som egentlig ser alt lovlig der det er mulig. Jeg har også betalt for hbo nordic tidligere men de var enda verre enn viaplay (som jeg kun har fordi det er rabattert pris) og jeg sa de opp rundt sesong 8 av game of thrones. Jeg har ikke piratkopiert noe på laaaang tid.

Jeg støtter jobben din og bransjen din, har selv ønsket å jobbe med det. Men man må også stemme med lommeboka, og det er det jeg gjør.

Hehe ja, jeg jobber blant annet for de, men var ikke på akkurat den produksjonen. Innlegget var mest for humor og litt nysgjerrighet på hvorfor du ikke ville bruke dem, eller om det var noen spesiell grunn.

Har ikke HBO selv for tida. Appen og bildekvalitet er ganske så dårlig, får håpe det blir bedre når det relanseres til høsten så jeg tenkte å vente med Utmark til det, sammen med en viss annen norsk serie som kommer da. Er jo mye veldig bra innhold der synes jeg, som ikke leveres med den kvaliteten det fortjener nå.

Følger deg på at det blir mange abonnement, man må nesten bare velge noen og bytte etter behov. Å ha alle er en kjempeutgift.

Lenke til kommentar

Velkommen til Utmark 6.5/10
Håper forøvrig det kommer en sesong 2. En helt grei seire, kanskje litt i overkant mørk og dyster (ikke se den om du er i en bølgedal) til tider men ikke noe som ødelegger. 

Som sagt litt tung til tider men likevel en god serie som jeg ønsker en ny sesong på da sesong 1 har bygget seg fint opp slik at man får lyst til å følge karakterene videre.

Kunne kanskje løfter karakteren noe men den er absolutt ikke dårlig.

NB!
Sett på HBO Nordic.


Forsøkte forøvrig å se "Falcon and the Winter soldier", det ble slått av etter 10min.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (22 timer siden):

[klipp]Forsøkte forøvrig å se "Falcon and the Winter soldier", det ble slått av etter 10min.

Den virker litt tretten på dusinet superhelt greie som det er så mange av nå? Samt flat og manglende plot/nerve? Stemmer det? (Jeg har ikke sett noe annet enn trailere og frigitte scener)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
2 minutes ago, maanemann said:

Den virker litt tretten på dusinet superhelt greie som det er så mange av nå? Samt flat og manglende plot/nerve? Stemmer det? (Jeg har ikke sett noe annet enn trailere og frigitte scener)

Litt i den gata ja, jeg så kanskje ikke lenge nok til å få et godt inntrykk men orker ikke flere masseproduserte superhelt serier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sean har spilt badguy i flere filmer vel? Husker ikke storyene.

Terrorist ellns. Bond og national treasure..? Nesten alltid antihelt eller badguy.

Nevers ser kult ut, jeg synes Hbo ser bra ut etter vi fikk Chromecast. Bildet var dårlig på mxq 4k+ pirat streameren.

Den Mxq brukes kun til fysisk media nå.. og er nesten aldri i bruk. Men ok at den kan brukes til filer osv.

Justice League-Justice is grey var fantastisk. Og mange rå scener.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Etter at vi gjorde ferdig det som var kommet av Outlander har vi vært på en crime-binge (ikke true crime), peiset gjennom Deadwater Fell, Mordene i Pembrookeshire, Begravde Hemmeligheter og tilogmed en og annen Poirot på NRK. Har også vært gjennom 3 sesonger Weissensee på NRK, som er veldig mye bedre enn intro-musikken skulle tilsi.

Tilslutt har det også vært en god del episoder Tatort, som jeg klarer å følge godt nok med tyske undertekster. De har forøvrig fargekodet undertekstene til hovedpersonene så det skal være lettere å se hvem som sier hva 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...