Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Theo343 (takk for meg) skrev (1 time siden):

Dette blir jo litt flisespikkeri. Jeg mente å huske at det ble mye brukt fra midten av krigen. Hvor mye er ikke så viktig. Men joda våpenet ble oppfunnet lenge før WW2.

Samt morsomt opphav til navnet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bob_Burns_(humorist)
 

Joda sant det, det jeg ville få fram er at det ikke er særlig effektivt med mindre du har dekning/beskyttelse i en stilling. 

Dvs ikke i et åpent felt foran en høyde=selvmord.

Og dekningsild vil si at de som dekker deg i åpent felt blir maskingevær mat....

Mener det er laget flere filmer om problemet. Tror jeg minnes en Vietnam film med navnet Hamburger Hill..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, den filmen er nøyaktig om det dere prater om. En liten tropp som prøver å komme seg til toppen av en tungt beleiret haug for "strategisk viktig posisjon", selv om alle vet at de blir slakta på veien opp. Derav navnet.

Også et fint bilde av forskjellige stereotyper blant soldatene. Dylan McDermott er glimrende troppfører, som blir trøttere og mere delirisk jo lengre de holder på.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fikk rotet meg til å se den siste Thor filmen. Det var en ganske rotete film. Mange tildels morsomme enkeltscener som ikke hang helt sammen. Det var vel ikke verdens beste film, men bedre enn mye annet Marvel har kommet med i det siste da den ihvertfall skiller seg litt ut fra den vanlige marvel oppskriften.

Føltes til tider mer som en komedie enn en actionfilm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ilpostino said:

Jeg har egentlig mistet helt sansen for filmene fra MCU da jeg synes de har tapt seg veldig. Vet ikek om jeg gidder å se den siste Thor-filmen.

Samme her. Så vel Dr. Strange samt wandavision, samt siste spider-man. Eneste jeg har sett siden endgame. Synes bare det har blitt ganske uinteressant..

Lenke til kommentar

Hadde ikke fått med meg at Edge of Tomorrow var kommet på '4k'... Så bestilte selvsagt? en kopi kun for å ha filmen i svart plastikk-kasse.. Så igjennom den nå, til tross for at det ikke er veldig lenge siden jeg kjøpte den på blu-ray.
Måtte jo sjekke at subwoofer-dreperen fungerte også på denne 4k versjonen! 🙂 Joda, den fungerte den, men mener å huske at sekvensen var lenger.. Har de kuttet den ned for å spare utstyret til kundene? 😁

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Woff skrev (På 16.9.2022 den 17.53):

Hadde ikke fått med meg at Edge of Tomorrow var kommet på '4k'... Så bestilte selvsagt? en kopi kun for å ha filmen i svart plastikk-kasse.. Så igjennom den nå, til tross for at det ikke er veldig lenge siden jeg kjøpte den på blu-ray.
Måtte jo sjekke at subwoofer-dreperen fungerte også på denne 4k versjonen! 🙂 Joda, den fungerte den, men mener å huske at sekvensen var lenger.. Har de kuttet den ned for å spare utstyret til kundene? 😁

Har steelbook versjonen. Gleder meg til å se den.

Igår så vi Ambulance også den i steelbook.

Dette er en Michael Bay film, om du har sett Transformers så vet du hva du kan forvente, minus Brautende roboter...

Bay har som stil at han fokuserer på store talende fargerike og lyssatte scener føre handling, han lar kameraet snakke og føle.

Som skapt for UHD 4k denne har også Dolby Vision.

Jeg og kona elsket det, underholdende og action drevet, Noen har sammenlignet den med Heat og Speed, to av mine favoritter. Det er nok litt mer Speed.

Handlingen er bedre enn i Transformers filmene, men du går ikke på en Bay film for handlingen det er den rå bildekvaliteten og kameraføringen du går for å se.

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (På 11.9.2022 den 18.34):

Føltes til tider mer som en komedie enn en actionfilm.

Den har blitt diskutert tidligere i tråden, tror konsensus var at det er en god barnefilm. Jeg så den med gudbarnet mitt, og hun digget den. 

 

Kjøleskap skrev (På 16.9.2022 den 18.42):

Edge of Tomorrow vil jeg si er en god kandidat til 2010-tallets beste film. 

Den er god, men tror ikke den hadde kommet seg inn på topp 10 listen min en gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (9 timer siden):

Har steelbook versjonen. Gleder meg til å se den.

Les gjerne hva jeg skriver.. Har plata fra før både på dvd og blu ray, 4k versjonen er kjøpt KUN for å sjekke de første få sekundene med spesielt bass-lyd. Denne vil også DU merke Gouldfan hvis du har et anlegg som takler lavfrekvente lyder! Bare ikke spill 'veldig' høyt, da risikerer du både havarert høyttaler og evt annet!
Ser forøvrig akkurat nå gode gamle Shooter (2007) som jeg fikk på 4k i dag. Greit gjensyn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...