Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner alt med Amsterdam ganske dobbeltmoralsk. At Hollywood støtter en slik film, med en slik regissør. 

Dette er liksom samme Hollywood som har svartlista Roman Polanski og Woody Allen, og mener de prøver å gå vekk fra mennesker som Harvey Weinstein og Bill Cosby, men en person som David O. Russell er velkommen med alle åpne armer

Ekstra ironisk er jo dette at Taylor Swift (med sine to skarve scener i filmen) og Margot Robbie begge skulle være de som skulle tro på ofre for seksuelt misbruk og sånt, men jobber glatt med Russell, en mann som også fysisk gikk til angrep på Christopher Nolan. Som i sinne nesten gikk til fysisk angrep på Lily Tomlin etter verbal triade. Som nesten endte opp i slåsskamp med George Clooney. Og som trakasserte Amy Adams.  

Amsterdam er generelt ganske svak film. Robbie, Christian Bale og John David Washington er det som kanskje fungerer best med filmen, tross for at hovedkarakterene er utrolig tynne og hele plottet til filmen er for knotete for sitt eget beste. Tydeligvis kan Russell leve på sukessen til filmer som Silver Linings Playbook, American Hustle, Joy og The Fighter så mye at folk ikke bryr seg om handlingene til fyren. 

 

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 4.10.2022 den 16.14):

En annen film som har fått mye tyn av kriteriene, men som jeg elsket pga fantastiske Scener og god bruk av fantasi er Cloud Atlas.

Cloud Atlas har fått 7,4 på IMDB. Så jeg gledet meg faktisk til å se den, men det er noe av det værste jeg har sett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (12 minutter siden):

Jeg savner friheten med å gå i en fysisk butikk og kjøpe Blu-rays, men det er bra for øknomien min at det ikke finnes noen fysiske butikker.
Har knapt kjøpt noen Blu-rays i år, og tviler på at jeg kommer til å kjøpe noen før kanskje til BF.

Er ganske enig i det med fysiske butikker, men det har nok ikke endret MITT innkjøp. Jeg foretrekker å handle på nett, da er sjansen for å kjøpe dubletter betydelig redusert!  Med godt over 7 700 filmer så er det en stadig større sjanse for å havne opp med flere av samme film. Noen bruker forskjellige tittel-navn (Norsk / Engelsk) og utseendet på coveret skal du aldri stole på. Har den siste måneden handlet film og musikk for omtrent kr 8.000,-...

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 8.10.2022 den 16.26):

Ser du alle filmene du kjøper?

JA! Joda, alle filmene jeg har, har jeg sett minimum en gang. De jeg liker sees gjerne på nytt og på nytt, mange har jeg sett 10-20-30 ganger.
I tillegg ser jeg jo filmer som strømmes, (i gjennomsnitt) vanligvis blir det vel 3-4 filmer daglig!

Endret av Woff
(Endret fra gjennomsnitt til vanligvis, total-snittet er nok litt lavere)
Lenke til kommentar

Redd for at snittet gikk ned en smule i dag ettersom jeg fikk Animals 2018 remix (Pink Floyd) i posten i dag. Den skiva har jo studioalbumet i flere versjoner (mix og lydkvalitet) og alle skulle jo høres opp mot de andre. Tror jeg har hørt platene (dvd og blu ray) endel ganger ja, men absolutt verdt å sammenligne for virkelig å høre hvor mye bedre 5.1 mix'en lyder.
Totalen på film ble 'bare' to stk samt at jeg sjekket ut og slettet to-tre andre dårlige filmer.
MEN anbefaler selv i denne tråden å kjøpe inn Pink Floyd Animals remixet! Det er en drøm å kunne høre musikk som er 45 år gammel i DEN supre kvaliteten og med 5.1 lyd. Forsterkeren min 'gjorde om' denne til 13.1 for å få med alle kanalene her. MEKTIG enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så Memento igår. Den var utrolig bra! Imponerende rett og slett. 

Er stor fan av Nolan til å begynne med og har hatt lyst til å se denne en god stund. Ble ikke skuffet! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Maury skrev (På 5.10.2022 den 14.04):

Finner alt med Amsterdam ganske dobbeltmoralsk. At Hollywood støtter en slik film, med en slik regissør. 

Dette er liksom samme Hollywood som har svartlista Roman Polanski og Woody Allen, og mener de prøver å gå vekk fra mennesker som Harvey Weinstein og Bill Cosby, men en person som David O. Russell er velkommen med alle åpne armer

Ekstra ironisk er jo dette at Taylor Swift (med sine to skarve scener i filmen) og Margot Robbie begge skulle være de som skulle tro på ofre for seksuelt misbruk og sånt, men jobber glatt med Russell, en mann som også fysisk gikk til angrep på Christopher Nolan. Som i sinne nesten gikk til fysisk angrep på Lily Tomlin etter verbal triade. Som nesten endte opp i slåsskamp med George Clooney. Og som trakasserte Amy Adams.  

Amsterdam er generelt ganske svak film. Robbie, Christian Bale og John David Washington er det som kanskje fungerer best med filmen, tross for at hovedkarakterene er utrolig tynne og hele plottet til filmen er for knotete for sitt eget beste. Tydeligvis kan Russell leve på sukessen til filmer som Silver Linings Playbook, American Hustle, Joy og The Fighter så mye at folk ikke bryr seg om handlingene til fyren. 

Muligens en regisør jeg står over å se filmene fra om han er en totalt asshat. Har en liten knipe med filmer jeg ikke ser da jeg ikke liker skuespillerne så kanskje denne er like grei.. 🤔

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 8.10.2022 den 16.07):

Jeg savner friheten med å gå i en fysisk butikk og kjøpe Blu-rays, men det er bra for øknomien min at det ikke finnes noen fysiske butikker.

Har knapt kjøpt noen Blu-rays i år, og tviler på at jeg kommer til å kjøpe noen før kanskje til BF.

Bor du på Østlandet så anbefaler jeg GMJ på Nordby, veldig stort utvalg.

Lenke til kommentar
""" skrev (29 minutter siden):

Werewolf by Night var virkelig bra altså. Skikkelig throwback til 30, 40, 50 og 60-talls horror, og noe annet enn resten av MCU-katalogen. Lett det beste fra MCU, og rett og slett på et helt annet nivå enn resten av filmene de har spydd ut. Kanon!

Trodde det var en serie så jeg la den på "Watchlist".
Den er jo bare 50 minutter. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...