Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Men hva slags storroller er det han har hatt, da? De største filmene han har spilt i er jo Ringenes Herre og Star Wars. En del kjenner han fra skrekkfilmene, men jeg tviler på at det er der de fleste kjenner han fra i dag. Men, de siste årene er han blitt populær som person også, så jeg er enig i at det er rart de skriver at "Saruman er død" eller lignende. De fleste vet hvem Christopher Lee er i dag, selv om de bare har sett han i filmer fra det siste tiåret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klar for Jurassic World idag! Spent på hvordan den blir. Ser ut som det blir en CGI-fest, noe som er litt synd , men jeg skal nok klare å se bort i fra det her også. Går man inn med samme innstillingen som man hadde mot Piranha 3D blir det sikkert gøy.

 

Men det var CGI i originalen også, ikke sant? Jeg så på traileren og jeg synes nesten velociraptorne så mer animerte og mindre ekte ut enn de gjorde i originalen, men jeg håper det bare er traileren.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men det var CGI i originalen også, ikke sant? Jeg så på traileren og jeg synes nesten velociraptorne så mer animerte og mindre ekte ut enn de gjorde i originalen, men jeg håper det bare er traileren.

 

Det var en fin blanding av CGI og animatronics (fysiske modeller av dinosaurene) i de første. Skal sies at mye var close-ups i regn og slikt, som gjorde det lett å skjule feil. Her blir det nok mer blottlagt.

 

De aller fleste, inkludert meg, mener nok at å blande kostymer/animatronics med dataanimasjon er den beste veien å gå for å få noe troverdig. Ser man på traileren er det utrolig lett å se at det er dataanimasjon, og sammenligner man med enkelte klipp fra den første så ser originalen bedre ut.

 

Skal heldigvis se den i 2D, så slipper jeg 3D-tullet i tillegg. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Men hva slags storroller er det han har hatt, da? De største filmene han har spilt i er jo Ringenes Herre og Star Wars. En del kjenner han fra skrekkfilmene, men jeg tviler på at det er der de fleste kjenner han fra i dag. Men, de siste årene er han blitt populær som person også, så jeg er enig i at det er rart de skriver at "Saruman er død" eller lignende. De fleste vet hvem Christopher Lee er i dag, selv om de bare har sett han i filmer fra det siste tiåret.

Føkk NRK....ikke et ord om hans bortgang , eneste som står i hodet på dem er den kjedelige sporten.....snork og gjesp ! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jævlig kjipe nyheter, men han har levd et langt og flott liv. Christopher Lee er en gud, og for min del en av de største navnene innen film. Christopher Lee, Boris Karloff og Ray Harryhausen troner den lista ganske geit. For et liv den mannen har hatt, og det er få skuespillere som kan sryte på seg og ha spilt like mange minneverdige roller som Christopher Lee. En skuespiller med en enorm karisma og en tilværestedelse som verden ikke har sett noe lignende til. Det blir ikke bedre enn Christopher Lee!

Nå er hele gjengen fra Horror Express døde :

 

Lee , Cushing , Telly & Mendoza :(

Lenke til kommentar

 

Klar for Jurassic World idag! Spent på hvordan den blir. Ser ut som det blir en CGI-fest, noe som er litt synd , men jeg skal nok klare å se bort i fra det her også. Går man inn med samme innstillingen som man hadde mot Piranha 3D blir det sikkert gøy.

 

Men det var CGI i originalen også, ikke sant? Jeg så på traileren og jeg synes nesten velociraptorne så mer animerte og mindre ekte ut enn de gjorde i originalen, men jeg håper det bare er traileren.

 

 

Samme inntrykket jeg sitter igjen med. Men filmen får jo greie tilbakemeldinger altså. Jeg skal inrømme skepsisen var stor etter første trailer, hvor denne store porten inn til Jurassic Park også var CGI og så latterlig dårlig ut. Regner med det er ordnet nå da.

 

Håper på en positivt opptur.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Trailere skytes jo ofte lenge før produksjonen starter skikkelig, det er jo ikke bare utklipp fra en ferdig film.

 

Husker jo traileren til Star Wars. Den var uten musikken til og med, for den var ikke komponert enda. A story about a boy and a girl and a universe. It's a story about a rebellion and romance. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=vP_1T4ilm8M

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

 

Men hva slags storroller er det han har hatt, da? De største filmene han har spilt i er jo Ringenes Herre og Star Wars. En del kjenner han fra skrekkfilmene, men jeg tviler på at det er der de fleste kjenner han fra i dag. Men, de siste årene er han blitt populær som person også, så jeg er enig i at det er rart de skriver at "Saruman er død" eller lignende. De fleste vet hvem Christopher Lee er i dag, selv om de bare har sett han i filmer fra det siste tiåret.

Føkk NRK....ikke et ord om hans bortgang , eneste som står i hodet på dem er den kjedelige sporten.....snork og gjesp !

De hadde et innslag om han på dagsrevyen i går.

Lenke til kommentar

Fikk sett Jurassic World idag. Skal ikke spoile noe, men kan si at jeg var fornøyd når jeg gikk ut derifra. Filmen har ikke helt den samme magien som den første hadde når man så den, men den hadde en del gode øyeblikk. Kan være noe med at man er eldre. Det er deilig å se dinosaurer tilbake på skjermen (Godzilla telles ikke :p).

 

Angående CGI-en, så må jeg si at det er mange gode klipp der som er troverdige. På større shots så ser man relativt enkelt at det er data, men på nærbildene så ser det ut som de har brukt en blanding av CGI og animatronics for det så virkelig bra ut.

 

Chris Pratt, Vincent D'Onofrio, Ty Simpkins, Omar Sy og Irrfan Khan er vel de som skiller seg positivt ut blant skuespillerne. Kanskje forventet, men de leverer i alle fall. Resten falt jeg ikke nevnverdig for. 

 

Alt i alt absolutt verdt en kinotur! 

Lenke til kommentar

Er det flere som syns Jurassic World var helt elendig? Plottet (spesielt sideplottet), nesten alle karakterene og manuset var helt forferdelig. Alt skulle være festlig og morsomt, men det eneste som skjedde var at jeg fikk klisje på klisje slengt forutsigbart mot meg med en halvgod 3D-effekt i kinosalen. Pluss for musikken og gode effekter. :wallbash:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det flere som syns Jurassic World var helt elendig? Plottet (spesielt sideplottet), nesten alle karakterene og manuset var helt forferdelig. Alt skulle være festlig og morsomt, men det eneste som skjedde var at jeg fikk klisje på klisje slengt forutsigbart mot meg med en halvgod 3D-effekt i kinosalen. Pluss for musikken og gode effekter. :wallbash:

Hva annet forventer du egentlig av en sommerblockbuster? 

 

 

 

Fikk forøvrig sett Ex Machina, og den skuffet ikke. Betydelig oppgradering fra Chappie som jeg så forrige uke. Ikke en dårlig film, ikke en bra film. Kanskje ikke en god sammenligning da de åpenbart velger forskjellige tilnærminger til temaet. Men likevel er Chappie en veldig middelmådig underholdningsfilm som omhandler en robot med AI, mens Ex Machina på en annen side er en mye smartere og filosofisk film. Legger til fantastisk skuespill av alle, og spesielt Oscar Isaac som imponerer skikkelig. Og ikke minst fantastisk lokasjonsspeiding(?).

 

Vet ikke hva som skjedde med Blomkamp etter en fantastisk District 9, til en forferdelig Elysium, til en veldig middelmådig Chappie.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Er det flere som syns Jurassic World var helt elendig? Plottet (spesielt sideplottet), nesten alle karakterene og manuset var helt forferdelig. Alt skulle være festlig og morsomt, men det eneste som skjedde var at jeg fikk klisje på klisje slengt forutsigbart mot meg med en halvgod 3D-effekt i kinosalen. Pluss for musikken og gode effekter. :wallbash:

Imotsetning til original filmen mener du? Om den ikke var forutsigbar så vet ikke jeg. Still a great movie though.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

 

Men hva slags storroller er det han har hatt, da? De største filmene han har spilt i er jo Ringenes Herre og Star Wars. En del kjenner han fra skrekkfilmene, men jeg tviler på at det er der de fleste kjenner han fra i dag. Men, de siste årene er han blitt populær som person også, så jeg er enig i at det er rart de skriver at "Saruman er død" eller lignende. De fleste vet hvem Christopher Lee er i dag, selv om de bare har sett han i filmer fra det siste tiåret.

Føkk NRK....ikke et ord om hans bortgang , eneste som står i hodet på dem er den kjedelige sporten.....snork og gjesp !

De hadde et innslag om han på dagsrevyen i går.

 

I stand corrected....det fikk jeg ikke med meg.....uansett skulle bare mangle ;)

Lenke til kommentar

Det var utrolig mye jeg ikke likte med den nye jurassic filmen. Orginalen (1eneren) var ikke noe mester på fortellerteknikk den heller, men den var en mester på visuell fremstilling, de fleste som satt gjennom den filmen ble blåst bort av det visuelle og det de hadde fått til på den tiden, samt den hadde en helt spesiell stemning over seg. Den nye skiller seg ikke noe betydelig ut teknisk fra andre moderne filmer, å jeg fikk vertfall ikke et spor av den gamle stemningen fra orginalen. Kan gå litt nærmere på hva som faktisk plaget meg mye i en spoiler.

 

IKKE LES I SPOILEREN OM DU IKKE VIL HA SPOILET JURASSIC WORLD.

 

 

Det som plaget meg mest var hele subplottet med denne private millitær gruppen som ville bruke dinosaurenne til millitære formål og liksom hadde sammarbeidet med labbene for å skape dette monsteret som er "finenden" i denne filmen i håp om at det skjedde skulle skje. Det var så teit å hjernedødt fra starten av at jeg ikke klarte å overse det.

Karakteren til Vincent D'Onofrio er så helt latterlig skrevet at det bare endte opp som rent komisk, hvordan noen kan mene at han skilte seg ut positivt i denne filmen kan jeg ikke fatte å forstå.

 

Så har vi Bryce Dallas Howard sin karakter, som den kalde arbeidsnarkomane og uemosjonelle business kvinnen som halveis i filmen blir at vist at levende vesner ikke bare kan sees på som kroner og ører og at familie er viktigere karriæren, samt hun blir forelsket med hoved protagonisten i filmen, klisjeer av alle klisjeer var vertfall det som gjekk gjennom hodet mitt.

 

Videre har vi fuglenne, vi ble tidligere forklart at alle dinosaurenne hadde chipper i seg som sendte ut et elektrostøt hvis de krysset visse grenser i parken, utenom de livsfarlige fuglenne da som kun er skilt fra omverdenen av et svakt glassbur, veldig logisk.

 

Så har vi den ganske grusomme scenen der sekretæren til Claire, som etter alt å dømme er det Claire nærmest kan kalle en venn blir spist levende av dette sjømonsteret etter å blitt brutalt kastet rundt av fuglenne. En ganske grusom måte å dø på. Samtligge av protagonistenne i filmen står faktisk å ser på dette, inkludert claire, men det blir ikke nevnt en eneste gang etter det skjedde. Som og var noe som helt klart plaget meg.

 

Det var og mye annet som plaget meg med denne filmen, med det var det jeg nevnte her som stakk seg mest ut.

 

Det var 2 scener jeg likte i filmen. Det var når vi først kom til jurassic world å fikk se det fra hotellrommet til de 2 guttene i filmen med den orginale jurassic park theme sangen i bakgrunnen, og den siste scenen der "indominus rex" og T-rexen slåst, ellers satt jeg stort sett halve kinoen å ventet på den skulle bli ferdi. Alt i alt en utrolig dårlig gjennomført film etter min mening.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...