Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om ikke annet er det en film man burde se for å kunne ha en mening om den, siden det er en film som diskuteres om og om igjen. Jeg har registrert en del backlash mot den i det siste, men jeg tror det er mest en reaksjon på at enkelte har overhypet den. Ikke min favoritt blant Tarantinos filmer, men fortsatt en film jeg kan se flere ganger uten at den blir kjedelig.

Lenke til kommentar

Hva skjer med Hollywood og at de produserer så like filmer samtidig? Er det et nytt fenomen at noen produserer en billig-versjon av store blockbustere og lanserer de samtidig eller har det foregått lenge? Så mye innsats for å håpe at noen tar feil av filmene og faktisk ser den dårlige versjonen?

 

Tenker spesielt nå på disse:

White House Down (2013) og Olympus Has Fallen (2013).

Hercules (2014) og The Legend of Hercules (2014)

Og i år: San Andreas (2015) og San Andreas Quake (2015).

 

Filmene er så og si helt like. Største forskjellene ligger i budsjettet. En annen fellesnevner er jo at alle er blockbustere og med relativt dårlig historie og lever mest på CGI. 

 

Lenke til kommentar

Noen ganger er det også fordi et større studio har tilgang/rettighetene på et lignende manus som et mindre.

 

San Andreas-greia kan virkelig ikke nevnes som en Hollywood-greie. Det er bare et sleipt elendig selskap som heter Asylum som lager en elendig og billig film for å prøve å tjene penger på suksessen til en annen større og promoterte/hypa film. San Andreas Quake er virkelig ingen Hollywood-film.

 

Olympus Has Fallen var en film fra et mindre studio, White House Down var fra en av de store. Tilfeldigvis ble begge manusene kjøpt av de to studioene samme måned i 2012, Olympus hadde raskere castingprosess. Og den var også mye billigere, derfor en suksess nok til at oppfølgeren faktisk kommer. London Has Fallen. White House Down var en større flopp, grunnet større budsjett. 

Lenke til kommentar

San Andreas-greia virker teit. Tydeligvis et sleipt firma ja. Olympus has fallen og White House Down var relativt like. Husker ikke i hodet hvem av de jeg likte best, men grei underholdning begge to.

 

 

Dette er ikke noe uvanlig. Noen gang er det tilfeldig, andre ganger er det for å tjene penger. Fin liste her.

Shit, lengre liste enn jeg hadde trodd! 

Lenke til kommentar

Ja, og Maika Monroe begynner å bli kjent på grunn av The Guest og It Follows.

 

Litt kjipt at de måtte re-caste Mae Whitman for Independence Day med at Monroe tar over rollen. Sender litt feil budskap synes jeg når de ikke engang spørte Whitman, men går så langt for å prøve å få med så mange som mulig til oppfølgeren fra den første filmen. Står litt om det her. 

 

http://www.hitfix.com/motion-captured/what-does-it-say-about-fox-that-they-recast-mae-whitman-in-independence-day-2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...