Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Elsker når en film tar meg på senga og er langt bedre enn det jeg forventet. For litt siden var det Kingsman, i kveld var det Ip man. Sykt kule greier.

Monsterkul film, noe som også gjelder den litt svakere oppfølgeren. Helt kanon!

Jepp. Traileren til den eller oppfølgeren gikk ofte mens jeg var i India. Husker ikke helt hvem, men det virket bra, så ser frem til nummer 2. Så en del asiatisk action/kampsport før, og tar gjerne i mot tips da jeg fikk merlyst for denne sjangeren nå.
Lenke til kommentar

Kom nettopp over et blogginnlegg/artikkel fra 4 mnd tilbake om hvor viktig det er med med filmer som er R-rated/18 års aldersgrense. Mulig at flere her har lest det og dessuten så nekter jeg å tro at folk her inne er med på den PG/13-årsgrense bølgen som er i Hollywood. Bra lesning likevel og byr på flere gode argumenter på det jeg mener er et av hovedproblemene med Hollywood-industrien nå til dags. USA har et stort problem der de prøver å skjule all form for sex og banning, men vold er greit så lenge det ikke er blod. 

 

Sjekk det ut, om dere ikke allerede har gjort det http://www.the-fanboy-perspective.com/the-importance-of-the-r-rating.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har folk her sett Kung Fury? Stor underholdningsverdi, til tross for litt... rask progresjon i historien.

Har ikke fått satt meg ned med denne enda, gleder meg veldig kjenner jeg til en lite halvtime med latterlighet :) Fikk nyss i at soundtracket blir presset på vinyl også, så der blir det instant-buy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsker når en film tar meg på senga og er langt bedre enn det jeg forventet. For litt siden var det Kingsman, i kveld var det Ip man. Sykt kule greier.

Opplevde akkurat det samme da jeg så Ip man for første gang. Forventet ikke mye, og jeg så egentlig filmen "bare for å se på noe" en kjedelig og rolig dag. Oppfølgeren var ikke like god, men fremdeles absolutt verdt å se dersom du er lysten på mer - noe jeg regner med at du er.

 

Er ellers inne i en periode hvor jeg ser filmer jeg ikke har sett på en stund. Hadde et gjensyn med Inglourious Basterds her en kveld.

 

 

Favorittscenen (fra 2:11). Elsker den situasjonen hvor den grove, amerikanske aksenten til Brad Pitt lyser igjennom. 

Endret av Quote
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

8 mai var det 35 år siden "Fredag 13de" hadde premiere.....og nå har Jasons mor tatt kvelden , RIP Betsy Palmer.

 

Hells wind staff 4/6 , kung fu med Wang Jang Lee som bad guy......ålreit men slutten er litt overdrevet , lol

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

 Måtte ihvertfall glise da Bjørn Floberg dukka opp som korrupt svensk statsminister.

Ja, det var et av høydepunktene i en ellers middelmådig film

 

 

Ja, ganske enig, en film med lyspunkter, men som over det jevne satt igjen med en eim av middels etter at jeg hadde sett den.

 

Litt på siden, hva synes folk om actionscene i nyeste mad max? Personlig synes jeg forstyrrende mye fortfilm ødela mye av flyten i filmen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bedre enn det meste jeg har sett av actionfilmer på lang, lang tid. Jeg tenkte ikke spesielt over at det gikk for fort noen steder, så det må ha gått meg hus forbi. Jeg var først og fremst glad for at Miller begrenset bruken av CG, slik at det som skjer får en mer fysisk tilstedeværelse. Det er noe svevende og surrealistisk med å se CG-modeller eksplodere som ikke gir det samme inntrykket.

Lenke til kommentar

Det er noen ganger hvor et shot har blitt filmet og speedet opp i etterkant. Denne anmelderen viser til et dårlig eksempel her: https://youtu.be/DjQPRe10oa4?t=1m24s for filmen Ghost Rider. Jeg synes det passet i denne filmens stil. Husker jeg korrekt, så var det noe liknende som ble gjort slik i originalfilmene? 

Jeg var fornøyd med action-sekvensene i Mad Max: Fury Road, da jeg følte de hadde rett mengde spenning og helsprø situasjoner, uten å gjøre det kaotisk. Det er mange action-scener i filmer hvor man på et punkt ikke lenger har et grep på hvor karakterene er, hvorfor det er 3 biler og så plutselig 5 og så 2, eller om noen karakterer er på feil sted. Å konstruere slike sekvenser byr ofte på mange kontinuitetsfeil. Til og med i den kritikerroste The Dark Knight har, til tross for gode biljakter, mye kontinuitetsproblemer. Jeg har selvsagt ikke analysert Mad Max: Fury Road til punkt og prikke, men jeg følte alltid at alt var på plass hele tiden. George Miller har jo jobbet særdeles lenge med dette prosjektet og planlagt det bra.

Jeg synes action-sekvensene i Fury Road alltid hadde bra oppbygging og en latterlig over-the-top-følelse. 

Lenke til kommentar

Dwayne Johnson in Talks to Star in 'Big Trouble in Little China' Remake

 

 

 

Grusomt, men det er ikke pga. Dwayne Johnson. Men tanken på en remake av tidenes aller, aller, aller beste film. Alle som leker med tanken om å remake tidenes kuleste film fortjener en øks i bakhodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...