Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Civil War var kanon å se på kino med tanke på lyd og bilde. Virkelig bra lydmiksing der. Bra med spenning i filmen. Selve handlingen/plottet hadde noen svake punkter med seg og ble litt skuffet på et par områder. Alt i alt en god film selv om jeg kanskje hadde forventet litt mer av Garland :)

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (16 minutter siden):

Apropos det. Hvor bør man gå på kino i gåavstand Oslo S?

Da har du Felix (på Aker brygge), Vika (ved Konserthuset) og Saga og Klingenberg (ligger rett ved siden av hverandre ved Nathionalteateret. Saga pusses opp om dagen). Hvis du vil gå litt lang har du Ringen kino som ligger på Grünerløkka, men det er et stykke å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Apropos det. Hvor bør man gå på kino i gåavstand Oslo S?

En som ikke er nevnt er Vega. Meget koselig og veldig ny kino. Der settes det også opp en del som ikke går andre steder, for eksempel Arthaus-filmer, dokumentarer og noe eldre film. Viser iblant analogt på 35mm. Vin og øl kan du kjøpe også.

https://www.vegascene.no/kino

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (42 minutter siden):

En som ikke er nevnt er Vega. Meget koselig og veldig ny kino. Der settes det også opp en del som ikke går andre steder, for eksempel Arthaus-filmer, dokumentarer og noe eldre film. Viser iblant analogt på 35mm. Vin og øl kan du kjøpe også.

https://www.vegascene.no/kino

Jøss, takk 😊 mye bra å se 😀

Kanskje jeg burde se Lupin tegnefilmen i morgen???🥰

Veldig fristende å få sett Magnolia på kino og, en av favorittfilmene mine ❤️

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (14 timer siden):

Da har du Felix (på Aker brygge), Vika (ved Konserthuset) og Saga og Klingenberg (ligger rett ved siden av hverandre ved Nathionalteateret. Saga pusses opp om dagen). Hvis du vil gå litt lang har du Ringen kino som ligger på Grünerløkka, men det er et stykke å gå.

Felix kino er vel permanent stengt? Saga er midlertidig stengt pga. nevnte oppussing.
Ellers utenom de som er nevnt burde også cinemateket nevnes.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (1 minutt siden):

Felix kino er vel permanent stengt? Saga er midlertidig stengt pga. nevnte oppussing.
Ellers utenom de som er nevnt burde også cinemateket nevnes.

Jeg har ikke vært på Felix på leeeenge, men brukte Google maps for å dobbelsjekke om den fremdeles var der. stod ikke noe om at den var stengt men er godt mulig de har stengt dørene. 

Cinemateket burde antageligvis vært nevnt også.

 

Lenke til kommentar

Angående kinoer i Oslo så prioriterer jeg alltid rekkefølgen Odeon (IMAX/isense/luxe), Vika (18+ 🤌) og til slutt Ringen (Supreme). Supreme er oftest bedre enn Vika, men liker at Vika er 18+ og mer sentralt.

Snikpellik skrev (1 time siden):

Cinemateket er nyoppussa og har blitt fantastisk bra. Kan anbefale den årlige 70mm-festivalen der, som også er like rundt hjørnet nå. Begynner i juni.

https://www.cinemateket.no/70mm

Takk for tipset! Enda ikke sett 70mm på cinemateket. Skal absolutt prøve å få med meg noe under den festivalen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Woff skrev (7 timer siden):

Dune 2 kommer vel på plate 21/5 og skal da nyytes her i hula. Men jeg har iallefall NOK bass jeg da! To subwoofere (SVS PB16 Ultra og SVS SB-4000) står for lavere frekvenser her.

Har kommet Remux 4k, så den er sluppet i andre land. 

Hvordan er det å ha PB og SB sammen?
Lurte på det samme selv, men noen på Reddit mente at det ikke var noen lur ide. 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...