Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den har ikke livets rett når den hovedsakelig består av monologer fra fanatiske mennesker som ikke legger til rette for diskusjon. 

Vi trenger å få rapporter når regelbrudd begås for å lettere fange opp regelbrudd. Vi får sjelden rapporter fra religionskategorien. Det er du som om trekker konklusjonen om at vi gir fripass til religiøse brukere, uten at stemmer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gaea skrev (51 minutter siden):

Vi trenger å få rapporter når regelbrudd begås for å lettere fange opp regelbrudd. Vi får sjelden rapporter fra religionskategorien. Det er du som om trekker konklusjonen om at vi gir fripass til religiøse brukere, uten at stemmer. 

Det føles sånn, jeg har rapportert mange ganger uten resultat. Det er utrolig hvor trollete de får lov til å være, å ja de får lov til det, når det er ingen aktiv moderering der. 

 

Gaea skrev (52 minutter siden):

Den har ikke livets rett når den hovedsakelig består av monologer fra fanatiske mennesker som ikke legger til rette for diskusjon. 

Det blir jo sånn når det er ingen som gidder å moderere, Israel/hamas tråden var ganske ille, forskjellen er at vi faktisk ser synlig moderering der. Og du har rett, det er sånn, men ingenting blir gjort, i så fall er det bare å legge ned hele dritten, det hadde vært bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gaea skrev (På 19.10.2023 den 11:32 AM):

Den har ikke livets rett når den hovedsakelig består av monologer fra fanatiske mennesker som ikke legger til rette for diskusjon. 

At dere vurderer å legge ned kategorien er både trist og sjokkerende lesning. For det første stemmer det ikke at kategorien hovedsakelig består av monologer, selv om det forekommer. At dette ivrige mindretallet liksom skulle gjøre alle de andre sine innlegg i kategorien verdiløs er en ekstremt merkelig vurdering, som jeg vel ikke bør utdype noe særlig mer hva jeg synes om.

Jeg har hatt stor glede av denne kategorien i mange år, det er virkelig ikke greit å  legge ned kategorier fordi man ikke har interesse av dem selv.

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

I forumets glanstid hadde vi liberalister som moderatorer, som gjorde en fremragende jobb, siden de var opptatt av ytringsfrihet og å legge til rette for god og interessant meningsutveksling. Nå om dagen synes moderatorene mer og mer å drifte forumet etter hva som er mest behagelig for dem selv, som får helt tilfeldige utslag. "Nei denne debatten blir folk for sinte av, så da bare stenger vi tråden". "Jeg følte et ubehag når du sa de orda der, så da får du advarsel".

Jeg har like mange advarsler de siste 3 åra som de 16 åra før, fordi litt røff tone fort medfører advarsel, som gjør normal debatt veldig vanskelig. 

Å sette folk som er på jordet på plass er en helt naturlig ting å gjøre, som har eksistert siden vi mennesker utviklet språket. Med det regimet som er nå, så har man ikke lov å heve stemma et sekund til noen, som er et diktatorisk virkemiddel i mine øyne. Og det brolegger veien til et visst sted.

En annen ting er at man har funnet ut at dersom man konsentrerer debatten om aktuelle temaer i en silo-tråder, med svært begrensende regler for hva som er on-topic, så får moderatorene naturlig nok mindre å gjøre, som synes å være eneste motivasjon. Så da gjør man det. Og sperrer alle andre tråder om temaet.

Holdningen virker å være "uff og uff, nå må jeg moderere, så slitsomt".

Hvis dere ikke har moderatorer som er motiverte, skaff fler? Hvis moderatorene har for mye å gjøre, skaff fler?

Dette går dit høna sparker.

Endret av Aiven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Sjørøver skrev (54 minutter siden):

Hvorfor er norm moderatorer røde mens noen er grønne? Er gavekort høvdingen blant moderatorene? 

Jeg er administrator. Administratorer har mer teknisk kontroll av forumet, er mer involvert i større beslutninger og kan være en klageinstans for moderasjon.

Administratorlisten p.d.d er:

https://www.diskusjon.no/profile/121709-gavekort/

https://www.diskusjon.no/profile/68573-dysfunctional/

https://www.diskusjon.no/profile/38681-runar/

https://www.diskusjon.no/profile/39706-kvtl/

https://www.diskusjon.no/profile/58981-tsp/ (Fungerende innholdsansvarlig og teknisk drift)

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dotten skrev (På 24.4.2006 den 11:26 PM):

Hei!

 

Som moderator er det få ting som er viktigere enn det å få tilbakemeldinger. Positive er alltid gøy, den negative sorten er den som kan hjelpe oss til å bli bedre.

 

I den anledning tenkte jeg vi kunne prøve med denne tråden hvor dere brukere, på generell basis, kan komme med innspill og kritikk av hvordan vi i moderatorteamet går frem i utførelsen av den oppgaven vi har.

 

Men før du gjør nettopp det, merk dette (og dette er så viktig at jeg gjentar det i parentes, merk dette);

 

Retningslinjene og nettiketten er det vi i hovedsak bygger vår moderering på. Det nytter ikke å komme med kritikk av moderatorer for å moderere ut ifra dette. Om du er uenig i en retningslinje så er det en annen diskusjon. Som moderator kan man ikke velge hvilken regler man vil moderere ut ifra og hvilken man ikke vil. Det er ikke automatisk gitt at en moderator rent personlig er tilhenger av en regel, men det er nå slik at det er vår jobb å sørge for at de blir fulgt. Så om det skal komme noen kritikk mtp retningslinjer så må det i så fall være for manglende oppfølging.

 

Det som er spesielt interessant for oss er;

 

- Hvordan opptrer vi?

- Hvor flink er vi til å kommunisere?

- Hvor hjelpsom er vi?

- Hvor hurtig er vi til å ta oss av rapporteringer?

- Er vi for strenge/milde i moderering?

- Hvor konsekvente er vi?

 

Annet dere kommer på er også av interesse. Men husk, her snakker vi på generell basis. Enkeltavgjørelser og enkeltmoderator er ikke tema her. Jeg vil i den anledning (paragrafryttermodus) referere til #13 i retningslinjene;

 

 

Ønsker du å gi tilbakemelding på enkeltavgjørelser eller enkeltmoderator så er veien å gå å gjøre dette på pm. Men moderering på det prinsipielle plan er selvfølelig helt greit.

 

Kun seriøse og konstruktive innspill er ønsket. Flaming og trolling i denne tråden er overhodet ikke å anbefale. Innlegg kan bli fjernet uten varsel.

 

Jeg håper denne tråden kan leve og at den kan bli en fin dialog mellom oss brukermoderatorer og dere brukere. Det skulle bare mangle da det er dere vi er her for. Slik kan vi i moderatorteamet gi begrunnelse og innsyn for hvorfor vi modererer på den måten vi gjør og dere kan komme med bidrag til at vi kan gjøre vår jobb bedre. Kort og god øke forståelsen hos hverandre. Husk at vi også er tilgjengelig på pm og flere av oss også på MSN.

 

Denne tråden vil bli flyttet litt rundt etter hvert for å gi oppmerksomhet til flest mulig brukere.

 

På Forhånd takk :)

er det noen hvor lenge man må være medlem får å kunne redigere profilen\lasete opp bilde?

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (6 minutter siden):

Det har du allerede fått svar på.

ja noen har sagt en uke noen to

en tråd jeg leste 4 dager så blir litt forvirett 🤔

jeg har vært her en uke nå så trodde jeg kunne fått det til noe men går fosatt ikke

 

Lenke til kommentar
kittycat skrev (3 minutter siden):

ja noen har sagt en uke noen to

en tråd jeg leste 4 dager så blir litt forvirett 🤔

jeg har vært her en uke nå så trodde jeg kunne fått det til noe men går fosatt ikke

 

Nei, du har ikke vært medlem i en uke. Du ble medlem den 25. Januar. En uke er det som stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...