Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Kunne ønske meg at brukeren hadde mulighet til å skille ut poster og etablere nye tråder, men jeg har ikke peiling på tekniske vansker, så det er kanskje umulig eller vil medføre uante nye problemer ..

 

Hva tenker du på? At man kan moderere egne innlegg etter man har postet de? Det blir jo vanskelig så fort man har fått svar på posten sin, og hvis man vet at den burde vært en egen tråd kan man jo gjøre det med en gang.

 

 

Kanskje ikke moderere, men når man opplever at en eller flere brukere synes det ligner på digresjoner/avsporinger, som man selv delvis kan være enig med dem i, men samtidig føler for at "digresjonen" likevel er verdt å undersøke grundigere, kunne jo muligheten for selv å opprette en "avstikker" være det mest praktiske .. 

 

Ok, så at gavekort er tjenestevillig, og takk for det :), men er det ikke likevel verdt å tenke litt videre på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde jo selvsagt vært fint om "nye innlegg" har kunnet blitt flyttet , da inklusive eventuelle svar på disse , så lenge dette skjer innen en viss tidsramme etter at innlegget har blitt postet.

 

Det hadde jo gitt en viss fleksibilitet til brukerne , men en sånn flytting burde jo også ha en viss begrensing for å unngå misbruk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Brukeren kunne jo selv informere deltakerne i "moder-tråden" at han har skilt ut sitt eget innlegg "det som har skapt tvil hos de andre", og opprettet en "under-tråd" hvor de som er interesserte nok, er velkommen

Lenke til kommentar

Hvordan skal man løser dette med andres poster? Når du og 5 andre sine poster bør bli skilt ut i en egen tråd, skal da alle ha mulighet til å flytte alle sine innlegg, eller skal en ta kontakt med disse 5 andre for å samarbeide? Hva da når en nekter?

å la folk flytte andre sine tråder kan og vil bli misbrukt. Å ikke kunne flytte andres tråder vil gjøre funksjonen vanskelig å bruke i praksis. Samt at man kan ta over tråder ved å ta en av sine eldre tråder og flytte over og dermed få førsteposten. Samt at man kan jukse med å flytte egne poster inn i andre poster slik at det ser ut som man har sagt noe tidligere.

 

ser ett stort potensiale for misbruk og ett relativt lite praktisk bruk. Ting som å splitte poster osv blir uansett oftest tatt ganske raskt av teamet :)

 

å han undertråder høres ut som rent kaos.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå synes jeg du ser for deg mange katastrofer, og jeg så for meg at enkeltstående innlegg, altså det innlegget som "flertallet" i tråden finner å ikke være helt relevant for gjeldende diskusjon, flyttes av forfatteren og havner enten som helt ny tråd, eller som en under-tråd ... alt dette er bare uskyldig drodling av meg, og må ikke ses på som kritikk av gjeldende system

 

 

Og jeg har så klart ikke erfaring med hvordan man kan jukse med sånt, til det har jeg for lite med tekniske kunnskaper

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, jeg ser den, men hvis brukeren selv kunne reagere med en gang noen klager, kunne jo det være løsningen, fordi splitten foretas før digresjoner eser ut i flere svar-innlegg

Lenke til kommentar

Ser for meg at ein slik brukarfunksjon blir brukt til å splitte ut alle kritiske svar i tråden til ein ny tråd med tittelen "usakligheiter" i testforumet.

 

Men kanskje ein alternativ måte for raportering av innlegga hadde vært mulig?

Slik som det er i dag drunker vell viktige haste-meldinger i mengden av meir usaklige rapporteringer?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jo, ser den, og for all del, tror ikke på noe "perfekte" forhold, men tenker så enkelt som mulig for alle parter

 

Vel, var bare "drodling", så det trengs ikke brukes så mye tid på mine "ville" forslag

 

;)

Lenke til kommentar

jeg er sikker på at flere opplever agendaen til moderatorene mye mere negativt en den burde være

 

Forumet har en stort problem , som man kunne dele opp i mindre.men det går ut på at modereringen er lit i konflikt med de man ønsker seg

 

for min del så var dert som slå veldig ut et legg jeg la inn i enda en tråd om grafeen . egelig så er det alt for mange av dem så de burde samles i en tråd

 

jeg spurte om ikke hadde funnet et annet stoff som kunne være et alternativ

det var tydeligvis i feil tråd

 

hadde jeg fått tid til å omformulere spørmålet så kunne ikke moderatorer flytte på den .

hadde jeg omformulert det til " har man nå ikke funne et alternativ til dette stoffet"  vil det ha mist betydningen hvis den ble flyttet

 

den påståtte reglen , om hvo nå den konteksten står er lit i konflikt når man har behov for å opplyse om å innlegget er flyttet av moderator

det irriterer meg , særlig nå heller ikke moderator informerer om det 

 

nå vet jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig med automatisk varsling om at innlegget eer flyttet

utgangspunkt er qatareren til moderator og brukeren som har skrevet innlegget.

da må det gå an å få til noe

 

ellers så er det alt for lite respekt til de som sliter med å få ordene riktig stavet

å bare si at du må lese ilegget flere ganger før man poster , er bare tull .

det er ikke slik det fungerer

ser man ikke skrive feilen mens man skriver så ser man den ikke selv om man leser 100 ganger gjennom 

 

det vil og gå ut over de som venter svar da man kanskje rekker å svare på 5 innlegg i stedet for 30

Lenke til kommentar

 

At du ikke liker modereringen betyr ikke at forumet har et problem. Du snakker på ingen måte for noe flertall.

jo , fordi det går ut over de som har tenkt å bruke forumet .

Da er det ikke bare meg det gjelder

 

 

3500 medlemmer har vært pålogget de siste 15 minuttene, men det er til stadighet deg som poster alene i denne tråden. Du har ikke blitt utnevnt som verneombud av brukerne, så jeg regner med at de selv kan poste her dersom de har noe de vil komme med tilbakemeldinger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

jeg er sikker på at flere opplever agendaen til moderatorene mye mere negativt en den burde være

 

Forumet har en stort problem , som man kunne dele opp i mindre.men det går ut på at modereringen er lit i konflikt med de jeg ønsker meg

Jeg tillot meg å rette på denne. Som nevnt er ikke du brukernes utvalgte representant, de andre kan gjerne komme med sine tilbakemeldinger selv.

 

for min del så var dert som slå veldig ut et legg jeg la inn i enda en tråd om grafeen . egelig så er det alt for mange av dem så de burde samles i en tråd

 

jeg spurte om ikke hadde funnet et annet stoff som kunne være et alternativ

det var tydeligvis i feil tråd

 

hadde jeg fått tid til å omformulere spørmålet så kunne ikke moderatorer flytte på den .

hadde jeg omformulert det til " har man nå ikke funne et alternativ til dette stoffet"  vil det ha mist betydningen hvis den ble flyttet

 
Du hadde tid til å omformulere deg. All tid i verden før du postet. Når du først har postet er innlegget tilgjengelig for moderering som alle andre innlegg, og må følge retningslinjene som alle andre innlegg. 
 

den påståtte reglen , om hvo nå den konteksten står er lit i konflikt når man har behov for å opplyse om å innlegget er flyttet av moderator

det irriterer meg , særlig nå heller ikke moderator informerer om det 

 

Jeg har forsøkt å lese denne delen flere ganger, men forstår dessverre ikke hva du mener.
 

nå vet jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig med automatisk varsling om at innlegget eer flyttet

utgangspunkt er qatareren til moderator og brukeren som har skrevet innlegget.

da må det gå an å få til noe

 

Dette har vært oppe til diskusjon tidligere. Jeg foreslår at du tar en titt på det. Forumet har begrenset med ressurser, og bruker så langt det lar seg gjøre standardisert programvare. Å legge til en slik endring vil være kostbart.
 

ellers så er det alt for lite respekt til de som sliter med å få ordene riktig stavet

Jeg har som tidligere nevnt stor respekt for de som virkelig gjør en innsats. Rundt 10-20% av befolkningen har dysleksi, det vil si at vi har rundt 45 000 dyslektiske brukere her på forumet alene. Likevel er det langt mellom innleggene som er vanskelig å forstå.
 
 

å bare si at du må lese ilegget flere ganger før man poster , er bare tull .

det er ikke slik det fungerer

ser man ikke skrive feilen mens man skriver så ser man den ikke selv om man leser 100 ganger gjennom 

Her er vi helt uenige. Som sagt er det mange som får til dette uten problemer så lenge de gjør en innsats.

 

det vil og gå ut over de som venter svar da man kanskje rekker å svare på 5 innlegg i stedet for 30

Du må slutte å tro at folk sitter hjemme foran dataen og hamrer F5 for å se det siste innlegget ditt, det er ingenting som haster. Ta det med ro og øk kvaliteten på bekostning av kvantiteten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg tillot meg å rette på denne. Som nevnt er ikke du brukernes utvalgte representant, de andre kan gjerne komme med sine tilbakemeldinger selv.

Det spørs om de får lov , for jeg har nemlig fått det inntrykket at det er flere en meg som er i konflikt med dere

 

 

Du hadde tid til å omformulere deg. All tid i verden før du postet. Når du først har postet er innlegget tilgjengelig for moderering som alle andre innlegg, og må følge retningslinjene som alle andre innlegg.

 

Nei, det hadde jeg ikke

man å oppdage de feilene man gjør først .

jeg kan da ikke la innlegget stå åpen ( ikke lagret)  i en halv time i den tro at jeg da skal oppdage feilen 

dessuten vil jeg ikke miste det jeg har skrevet

å bruke et annet program gjør ikke den jobben 

 

 

Jeg har forsøkt å lese denne delen flere ganger, men forstår dessverre ikke hva du mener.

 

den påståtte reglen , om hvo nå den konteksten står er lit i konflikt når man har behov for å opplyse om å innlegget er flyttet av moderator

det irriterer meg , særlig nå heller ikke moderator informerer om det

 

ja vel

du referer til en regel der det påståes at man ikke har lov til kommentere  modereringen

den regelen skaper en del konflikter

i nærheten til slik politikk virker.

skal de vaske vinduene så må de søkes om det og det opprettes en komite som skal avgjøre det hele

dette skal altså gjøres på egen skjemaer ( les egen tråd )  som man  må også må søke om få tilsend

 

 

Dette har vært oppe til diskusjon tidligere. Jeg foreslår at du tar en titt på det. Forumet har begrenset med ressurser, og bruker så langt det lar seg gjøre standardisert programvare. Å legge til en slik endring vil være kostbart.

Det er lit merkelig for der bruker tydeligvis mye resurser på mye annet  av lit tvilsom karakter

 

 

Jeg har som tidligere nevnt stor respekt for de som virkelig gjør en innsats. Rundt 10-20% av befolkningen har dysleksi, det vil si at vi har rundt 45 000 dyslektiske brukere her på forumet alene. Likevel er det langt mellom innleggene som er vanskelig å forstå.

 

Her er vi helt uenige. Som sagt er det mange som får til dette uten problemer så lenge de gjør en innsats.

 

men ikke for de som er ordblinde , det er tydelig når du bare maser om at man må  bruke øynene bedre

Da har du ikke satt deg god nokk inn i problemet .

ordblindhet  er fremstår ikke på bare en måte , men mange forskjellige

( jeg staver mange frem , likevel glemmer jeg bokstaver )

 

 

Du må slutte å tro at folk sitter hjemme foran dataen og hamrer F5 for å se det siste innlegget ditt, det er ingenting som haster. Ta det med ro og øk kvaliteten på bekostning av kvantiteten.

 

Moen det for noen sitter kontant foran sin pc eller mobil og skriver innlegg .

Det hender ganske ofte at jeg får mange innlegg gjennom meldingssystemet på kort tid  tid fra samme bruker

Da er det perioder der man er aktiv lenge av gangen

dessuten så vet man jo ikke om de sitter for pcen eller mobilen

Lenke til kommentar
 

 

 

Jeg tillot meg å rette på denne. Som nevnt er ikke du brukernes utvalgte representant, de andre kan gjerne komme med sine tilbakemeldinger selv.

Det spørs om de får lov , for jeg har nemlig fått det inntrykket at det er flere en meg som er i konflikt med dere

 

 

Det er klart det er flere som er i konflikt, det vil være helt naturlig med en så stor brukerbase. At du står frem som om du snakker for hele brukerbasen er en helt annen sak.

 

 

 

Du hadde tid til å omformulere deg. All tid i verden før du postet. Når du først har postet er innlegget tilgjengelig for moderering som alle andre innlegg, og må følge retningslinjene som alle andre innlegg.

 

Nei, det hadde jeg ikke

man å oppdage de feilene man gjør først .

jeg kan da ikke la innlegget stå åpen ( ikke lagret)  i en halv time i den tro at jeg da skal oppdage feilen 

dessuten vil jeg ikke miste det jeg har skrevet

å bruke et annet program gjør ikke den jobben 

 

Det er jo det jeg har sagt hele veien her. Ta deg tid før du poster, ikke regn med at du kan redigere bort feil i etterkant av at du har postet. Du kan la innlegget ligge åpent så lenge du bare orker, men hvis ikke du ser igjennom skjer det ingenting av seg selv. 

 

Det er klart at å bruke et annet program kan brukes til å mellomlagre, hvorfor skulle det ikke gjøre det? Det kan samtidig gi deg en bedre ordliste.

 

 

 Jeg har forsøkt å lese denne delen flere ganger, men forstår dessverre ikke hva du mener.

 

den påståtte reglen , om hvo nå den konteksten står er lit i konflikt når man har behov for å opplyse om å innlegget er flyttet av moderator

det irriterer meg , særlig nå heller ikke moderator informerer om det

 

ja vel

du referer til en regel der det påståes at man ikke har lov til kommentere  modereringen

den regelen skaper en del konflikter

i nærheten til slik politikk virker.

skal de vaske vinduene så må de søkes om det og det opprettes en komite som skal avgjøre det hele

dette skal altså gjøres på egen skjemaer ( les egen tråd )  som man  må også må søke om få tilsend

 

Da forstår jeg i alle fall hvorfor jeg ikke forsto innlegget når du først postet det. Du byttet tema som du ofte gjør midt i et innlegg, og det er helt umulig å følge med. Jeg referer ikke til den regelen, og det er i hovedsak du som opplever konflikter med den.

 

Dette er ikke i nærheten av slik politikk fungerer, analogien er helt på jordet.

 

 

Dette har vært oppe til diskusjon tidligere. Jeg foreslår at du tar en titt på det. Forumet har begrenset med ressurser, og bruker så langt det lar seg gjøre standardisert programvare. Å legge til en slik endring vil være kostbart.

Det er lit merkelig for der bruker tydeligvis mye resurser på mye annet  av lit tvilsom karakter

 

 

Dette er dine ord, men jeg ble nysgjerrig på hva du mener vi bruker ressurser på, og hvordan det er av en tvilsom karakter?

 

 

 

Jeg har som tidligere nevnt stor respekt for de som virkelig gjør en innsats. Rundt 10-20% av befolkningen har dysleksi, det vil si at vi har rundt 45 000 dyslektiske brukere her på forumet alene. Likevel er det langt mellom innleggene som er vanskelig å forstå.

 

Her er vi helt uenige. Som sagt er det mange som får til dette uten problemer så lenge de gjør en innsats.

 

men ikke for de som er ordblinde , det er tydelig når du bare maser om at man må  bruke øynene bedre

Da har du ikke satt deg god nokk inn i problemet .

ordblindhet  er fremstår ikke på bare en måte , men mange forskjellige

( jeg staver mange frem , likevel glemmer jeg bokstaver )

 

 

Ordblindhet og dysleksi er det samme, og ja det fremtoner seg på mange ulike måter. At du til stadighet trekker frem deg selv som et offer for denne grusomheten er det som provoserer meg. Det er som sagt mange som får det til helt fint, og statistisk sett er det svært usannsynlig at du har det mye værre enn de.

 

Det er ikke bare bokstaver du glemmer.

 

 

 

 

Du må slutte å tro at folk sitter hjemme foran dataen og hamrer F5 for å se det siste innlegget ditt, det er ingenting som haster. Ta det med ro og øk kvaliteten på bekostning av kvantiteten.

 

Moen det for noen sitter kontant foran sin pc eller mobil og skriver innlegg .

Det hender ganske ofte at jeg får mange innlegg gjennom meldingssystemet på kort tid  tid fra samme bruker

Da er det perioder der man er aktiv lenge av gangen

dessuten så vet man jo ikke om de sitter for pcen eller mobilen

 

 

Nok et eksempel på at du plutselig tar ting ut av kontekst. Det spiller jo ingen rolle om man sitter på mobil, nettbrett eller PC.

 

Jeg snakker ikke, og har aldri snakket om meldinger du skal svare på personlig melding. Her kan du skrive så dårlig og uforståelig du bare vil, svar på 2 minutter eller 20. Men når du skal poste åpent på forumet og ønsker å bli forstått krever det en Større innsats.

 

Jeg skriver det samme igjen: Det er ingenting som haster. Ta det med ro og øk kvaliteten på bekostning av kvantiteten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

At du ikke liker modereringen betyr ikke at forumet har et problem. Du snakker på ingen måte for noe flertall.

jo , fordi det går ut over de som har tenkt å bruke forumet .

Da er det ikke bare meg det gjelder

 

 

3500 medlemmer har vært pålogget de siste 15 minuttene, men det er til stadighet deg som poster alene i denne tråden. Du har ikke blitt utnevnt som verneombud av brukerne, så jeg regner med at de selv kan poste her dersom de har noe de vil komme med tilbakemeldinger.

 

 

Nei, det stemmer ikke jeg har også postet noen del under denne tråden. Det meste Elgen har nevnt under denne tråden er jeg enig i.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...