Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Jeg bare spør. Er noen medlemmer jeg misliker sterkt, ene ble fikk faktisk en liten ferie etter å ha vært litt for storkjeftet. Slike vil jeg helst ikke ha noen kommunikasjon med, da det er bortkastet tid. 

 

Er det mulig å blokkere medlemmer? :)

 

Forresten, dere gjør en god jobb ja, veldig fornøyd med hvordan systemet er pr.dags dato. Selv om noen brukere har gått veldig lenge uten noen som helst tilsnakk. :whistle:

 

Husk på at det er lov å ta en prat med moderator laget på personlig melding om du lurer på noe og du ser vi er pålogget (om du ønsker kjapt svar )  , jeg minner også på at man kan rapportere enkeltbrukere om man mener noen går over streken og at dette er rettet konsekvent mot deg gjentatte ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg så at Diskosjon hadde en undersøkelse til medlemere om forbedringer på regler om dere skulle bli strengere og få bedre endringer en stund tilbake. Jeg har sett på den. Den var fin i seg selv, ingen tvil om.

Etter min mening er ikke der problemet ligger. Det er komunikkasjon hos mellom dere og medlemer/folket. De fleste velger ofte å ikke snakke i det hele tatt. Det mener jeg er ikke bra i langden. Dette jeg tar opp nå vet jeg at Diskusjon sliter med, nettet skjenerelt. Etter min erfaring og oppservasjoner der jeg har vært å skrevet og prøvd å gjøre inntrykk og alt annet. Det er greit at man har mye å gjøre, men man kan ikke altids skyve andre helt vekk og tro at alt er okei.

 

Det skal ikke være så vanskelig å gi et lite lyd fra seg.

 

Med andre ord; jeg savner virkelig den reale komunikkasjonen blant folket. Jeg legger smått merke til det at det skjer i reale livet også offentlig. Det er ikke så synelig der ennda. Men det er svært synelig på nettet. Det er virkelig synn at det skjer.

 

PS: Dette er min mening og oppservasjon. Bare vær så mye uenige eller enige med meg så mye dere vil, det er greit.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, har noen andre hatt problemer å logge seg inn på Diskusjon.no via stasjoner pc'en sin de siste dagene? Det har jeg hatt. Jeg får en varsel om siden ikke er sikker. Det er en varsel fra Firefox. Dette er skikkelig irriterende. Nå må jeg bruke nettbrett eller mobilen min får å logge meg inn på denne siden.

 

Det er faktisk første gang jeg har hatt dette problemet.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Hei. Har rapportert inn noen brukere som skriver innlegg på dialekt. Ser at disse fortsatt gjør det og lurer på om det blir gjort noe med det?  Det er slitsomt å lese forskjellige dialekter, og det står i retningslinjene at dette er forbudt på dette forum.

 

 

https://www.diskusjon.no/guidelines

 

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.

Lenke til kommentar

Hei. Har rapportert inn noen brukere som skriver innlegg på dialekt. Ser at disse fortsatt gjør det og lurer på om det blir gjort noe med det?  Det er slitsomt å lese forskjellige dialekter, og det står i retningslinjene at dette er forbudt på dette forum.

 

 

https://www.diskusjon.no/guidelines

 

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.

Setter pris på at du er oppmerksom. Det er sant det du sier. Men man kan ikke på peke absolutt alt. Og igjen, man skal heller ikke på peke andres skrive feil. Det står faktisk i rettighetslinjer.

Lenke til kommentar

 

Hei. Har rapportert inn noen brukere som skriver innlegg på dialekt. Ser at disse fortsatt gjør det og lurer på om det blir gjort noe med det?  Det er slitsomt å lese forskjellige dialekter, og det står i retningslinjene at dette er forbudt på dette forum.

 

 

https://www.diskusjon.no/guidelines

 

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.

Setter pris på at du er oppmerksom. Det er sant det du sier. Men man kan ikke på peke absolutt alt. Og igjen, man skal heller ikke på peke andres skrive feil. Det står faktisk i rettighetslinjer.

 

JoseCuervo har da heller ikke påpekt andres skrivefeil, men rapportert der hvor han mener språket innebærer et brudd på retningslinjene. Det er forskjell på et generelt spørsmål om hvordan reglene følges opp, og konkrete kommentarer til enkeltbrukere. Det sistnevnte er ikke tillatt, men det første er åpenbart det. 

Lenke til kommentar

Hei, har noen andre hatt problemer å logge seg inn på Diskusjon.no via stasjoner pc'en sin de siste dagene? Det har jeg hatt. Jeg får en varsel om siden ikke er sikker. Det er en varsel fra Firefox. Dette er skikkelig irriterende. Nå må jeg bruke nettbrett eller mobilen min får å logge meg inn på denne siden.

Det er faktisk første gang jeg har hatt dette problemet.

Nå er det noen andre som har hatt dette problemet?

Lenke til kommentar

 

Hei, har noen andre hatt problemer å logge seg inn på Diskusjon.no via stasjoner pc'en sin de siste dagene? Det har jeg hatt. Jeg får en varsel om siden ikke er sikker. Det er en varsel fra Firefox. Dette er skikkelig irriterende. Nå må jeg bruke nettbrett eller mobilen min får å logge meg inn på denne siden.

Det er faktisk første gang jeg har hatt dette problemet.

Nå er det noen andre som har hatt dette problemet?

 

Steg en, disable alt av addons-extentions du har i nettleseren og se om resulatet et det samme.

 

 

Tøm nettleser cache også.

Lenke til kommentar

 

 

---Forkortet ned---

Nå er det noen andre som har hatt dette problemet?
Steg en, disable alt av addons-extentions du har i nettleseren og se om resulatet et det samme.Tøm nettleser cache også.

Hæ!! For å være helt ærlig, det har jeg ingen erfaring med får å kunne gjøre selv. Men uansett, takk for at du prøvde i det minste å hjelpe.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

 

 

---Forkortet ned---

Nå er det noen andre som har hatt dette problemet?
Steg en, disable alt av addons-extentions du har i nettleseren og se om resulatet et det samme.Tøm nettleser cache også.

Hæ!! For å være helt ærlig, det har jeg ingen erfaring med får å kunne gjøre selv. Men uansett, takk for at du prøvde i det minste å hjelpe.

 

Nå fikk jeg enderlig til å logge meg inn på siden via starsonere pc. ^^

Lenke til kommentar

Hei. Har rapportert inn noen brukere som skriver innlegg på dialekt. Ser at disse fortsatt gjør det og lurer på om det blir gjort noe med det?  Det er slitsomt å lese forskjellige dialekter, og det står i retningslinjene at dette er forbudt på dette forum.

 

 

https://www.diskusjon.no/guidelines

 

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.

 

Hei,

Bruk av dialekt strider mot retningslinjene, ja. Generelt sett anser vi ikke dette som et stort problem, og det kan til tider være fallgruver hvis noen sliter med skrivevansker. Vi slår derfor ikke noe særlig hardt ned på det. Likevel, hvis vi ser at det er et gjentakende problem forsøker vi ofte å sende personlige meldinger til de aktuelle brukerne. Blir anmodningen ignorert, kan vi bruke strengere reaksjoner. Samtidig er det vanskelig å si noe spesifikt om dette, da omfanget og bruken av dialekt ofte vil variere i ulik grad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har nå ventet 2 år på at moderatorene ville inse at ikke alle avgjørsen de tar er riktig

Side dette er ting som har vær uforandre helt fra starten så kan man bare lure på om de har vær på skole et eller annet sted i i kina 

 

Det er ihverfall slik at de aller fleste advselene , utestegelsen eller redigeringer av inleg ( inkludert sletting )  berører på hvordan brukerne og moderatoere tolker reglene totalt forskjellig

 

nå er jeg satt inn under godkjenning for hvert enkelt innelg jeg skriver

jeg kunne ikke husek at det var noe som det stod om reglene

 

Det er unasett kritikkverdig hvordan reglene kan tolkes så total forskjellig fra moderator og bruker

hvorfor kan man da ikke få klarhett  i hva som er rette tolkning ?

 

 

Det er også slik at moderatoren tror at brukerer som er enktet tilgang også kan lese advrselen man har fått

jeg lure bare på hvorfor derer inbiller dere det ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Hadde vært fint med ytringsfrihet på forumet, fikk kommentaren min slettet av Camrot fordi jeg ikke hadde samme mening som LarZen.

Hei!

 

Full ytringsfrihet vil det nok aldri være, mtp at forumet er privateid. Forumet er underlagt retningslinjene og vanlig forumetikette. Det skal sies at vi er veldig fornøyde med tingenes tilstand slik det er i dag, da vi har et åpent og inkluderende forum der vi tillater det meste, så fremt det ikke bryter retningslinjene, norsk lov e.l.

 

Din post var et ganske rett fram personangrep på en annen bruker - derfor ble det slettet av en moderator. Det er fullt lov å ikke ha samme mening som andre debattanter, men så lenge man holder seg saklig og høflig så vil man ikke få sine poster slettet. 

 

Mvh Dysfunctional

Administrator, diskusjon.no

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det dere kaller for ytringsfrihet opfattes som i beste fall kun som 50%

 

Da er problemet at det opstår misforståelser som dere ikke ser . dere ser dem kun som trakseringer og andre former for brudd på retningslinjene uten at man klarer å se hvilke grunlag der legger til grunn

 

Det må der da kunne gjøre noe med før det går på helsa løs

 

Selv har jeg etterlyst , i alle de åren jeg har vær her en gjenomgang eller forklering , et slags kurs på reglen for forumet  uten å få respons

jeg er blit offer for at det mangler uten at der har bydd der i det hele tatt

 

Man kan si hva man vil om det , bruke både kjeft og andre styge utalser uten a der reagerer .

i stedet blir man utstengt for ikke å kunne reglene god nok

 

Det kan umulig vær det dere ønsker

jeg har tatt det opp før men nå håper jeg at flere får muligheten til diskutere det

Lenke til kommentar

Det må der da kunne gjøre noe med før det går på helsa løs

Helsa til moderatorene eller medlemmene?

 

Nå snakker jeg på generelt grunnlag, men det finnes grenser for hvor mye tid man skal bruke på ett enkelt medlem. Våre retningslinjer er så enkle å forstå at de aller, aller fleste medlemmene våre klarer å følge de uten problemer.

 

Som du selv sier blir dine innlegg nå forhåndsgodkjent. Det må jo sies å være en form for kurs?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det får også være grens hvor mange unskyldninger der finner på for ikke gjøre en god jobb

hvor mange ganger skal man poenter hvor problemet ligger før der ser det ?

 

og hva er det som er så galt med at der skrever en artikkel om hvordan reglen på forumet skal tolkes ?

Ddet er såppas mange opfatninger  om hvordan gerelle begrep skal brukes at ca 20 % av innlegene som skrives blir rammet av dette i mer eller mindre grad

 

Skal der ta alle som har problemer inn under gotkjenning før inelgen blir lagt ut ?

 

jeg prøver å komme til kjerne for så løse dette problemet men det virker som dere overehode ikke er intresert

jeg lurer bar på hvorfor det skla være så vanskelig .

en slik artikkel vil hjelpe dere veldig for da slipper dere å klrangle med brukere som ikke er ening i tolkninge reglen , spesielt begrepen som brukes

 

Det som iriterer meg ( og sikker andre også ) er vrangvillen til forstå at ikke alle har samme forhold til generelle begrep

Det iriterer meg også  at der sliter frytelig å skille mellom  mistolkninger ( misforstålser) og  brudd på reglen med hensikt

 

Det virker som der har bestem at dette problem skal det ikke rokkes ved

Da får man helelr holde ute de som ikke tolker reglene riktig

 

Hvis forumet er for trangt hvorfor skal man da ikke lære brukerne hvor dere setter grensen hen ?

Det går ihverfall ikke på reglene , kun på hvordan dere tolker reglerne 

 

Hva er problemet ved å orden opp i dette ?

 

jeg er blitt beskyld for båd bryte relene og så snere blit forklart at dere menr at ejg ikke holder mang til temaet i trådene

Nå er det slike at slike ting er ttolkninger ar hvor grensen går.

Hva er inenfor og hva er utenfor temaet . det er ike så enkelt å vurderere 

 

jeg sliter fryterlig der , mens dere påsatårr at jeg gjør det med vilje

Da har man et unødvendig problem

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...