Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Nå var det faktisk 3-4 advarsler i samme tråd her slik jeg oppfatte det  ( det er problem nr 1)

siden det ikke er lov å snakke om det blir det lit vanskelig å kunne være  konstruktiv med klagene

 

her lurer jeg faktisk hvorfor det er uhøflig å si i fra at du ( en person)  virker hissig ?

det indikerer jo bare at vedkommende oppfattes til være hissig eller sint slik at han eller henne bør roe ned gemyttene.

( det er ihvertfall ikke uhøflig )  

 

Selv om du prøver å forkler problemet slik du oppfatter det så er det veldig langt unna sik jeg oppfatter det

bla, så vil dere neppe skille mellom skuespill og virkelighet om noe driver med ironi  ( jeg har også problemer med det )

 

Her tar agendaen deres feil , selv om prinsippet er der .

slike ting har også skjedd flere  ganger

 

jeg referer da til tråden "Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Her på forumet har man muligheten til å ignorere brukere.

Nå vet jeg ikke helt hvordan det fungerer i praktisk , men slik jeg forstår det så gar det ut på en en ignorert bruker ikke vises for den brukeren som har satt en på ignoreringslisten 

 

her på forumet har man og så muligheten til å sett brukere son venner og selvfølgelig også fjerne dem som venner

 

På nyhetene får jeg høre at en person har fjernet en annet som venn fra facebook og det regnes som mobbing

 

Hvordan forholder dere dere til dettet ?

 

 

Forøvrig det er en smule merkelig at man ikke får vite om man er blokkert for enkelte brukere.

Da slipper man å vente på et svar som man ikke får , fordi brukeren ikke ser innlegget   

Lenke til kommentar

Fjerning av venner og ignorering av brukere er ikke mobbing. Hvis ikke en tåler det så er man virkelig et skjørt og spesielt snøfnugg.

 

Ser forøvrig ikke nødvendigheten av å se hvem som har blokkert en.

i følge myndighetene i australia så er fjerning av venner nettop mobbing :

http://www.tv2.no/2015/09/27/nyheter/7432605

 

 

at du ikke ser behovet for vite hvilke brukere som blokkerer deg er lit merkelig.

som jeg sa i forrige innlegg så er det både dumt å irriterende å sitte å vente på et svar på et innlegg uten å vite om vedkommende ikke kan se det

 

Da ønsker jeg en oversikt over de personene jeg ikke kan kommunisere direkte med   spesialfelt om jeg sender de en personlig  melding eller  legger et innlegg til dem

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Anta at du har ingen fiender på nett, i stedet for å innbille deg at du har gode venner på nett!

 

Mitt råd

 

Og om jeg synes det er mobbing kommer an på om jeg faller for hersketeknikken "fjerning/ignorering" ...

Lenke til kommentar

Den nyhetsartikkelen er sikkert vridd på hodet og tatt helt ut av sammenheng. Saken hadde sikkert vært annerledes om en gruppe her på diskusjon.no bestemte seg for å gå sammen og isolere en enkelt bruker, som involverte å fjerne han/henne fra vennelisten. Om du derimot fjerner noen som venn uten noe mer til det, så kommer ikke jeg til å løfte et øyenbryn en gang.

 

#mytwocents

Lenke til kommentar

Syntes ikke man bør tvinge enkeltpersoner til å forholde seg til andre enkeltpersoner.

Om en klasse/gruppe på skolen eller lignende fjerner en person på Facebook kan det nok være mobbing, men at enkeltpersoner ignorerer andre enkeltpersoner eller for den saks skyld fjerner en person på Facebook kan jeg virkelig ikke se at er mobbing, selv om en person på andre siden av verden mener det...

 

Men, klart, man kunne fjernet funksjonen her og bare oversett personer i stedet, eller er det mobbing også?

Lenke til kommentar

Her på forumet har man muligheten til å ignorere brukere.

Nå vet jeg ikke helt hvordan det fungerer i praktisk , men slik jeg forstår det så gar det ut på en en ignorert bruker ikke vises for den brukeren som har satt en på ignoreringslisten 

 

her på forumet har man og så muligheten til å sett brukere son venner og selvfølgelig også fjerne dem som venner

 

På nyhetene får jeg høre at en person har fjernet en annet som venn fra facebook og det regnes som mobbing

 

Hvordan forholder dere dere til dettet ?

 

 

Forøvrig det er en smule merkelig at man ikke får vite om man er blokkert for enkelte brukere.

Da slipper man å vente på et svar som man ikke får , fordi brukeren ikke ser innlegget   

 

Jeg vil anta at det er flere personer som rett og slett har lest innlegg fra diverse brukere og hopper over disse når man ser de deltar i en tråd som man skriver i , det er litt irriterende å ikke få svar , men man kan ikke forvente at alle sammen ønsker å svare på det man skriver.

 

Å innføre regler for hvem / hva / hvor man kan ignorere er ikke lurt , å få tilbakemelding på det er heller ikke noe som jeg ønsker da dette kan føre til at noen brukere prøver å bruke andre kontoer for å ta kontakt.

 

Et godt eksempel på dette kan være parforhold der begge to deltar på forumet og det blir slutt , den ene ønsker å stenge den andre ut fra aktivitet her på forumet og blokkerer derfor denne brukeren , den andre brukeren ser bare at han / hun ikke får svar.

Lenke til kommentar

 

Her på forumet har man muligheten til å ignorere brukere.

Nå vet jeg ikke helt hvordan det fungerer i praktisk , men slik jeg forstår det så gar det ut på en en ignorert bruker ikke vises for den brukeren som har satt en på ignoreringslisten 

 

her på forumet har man og så muligheten til å sett brukere son venner og selvfølgelig også fjerne dem som venner

 

På nyhetene får jeg høre at en person har fjernet en annet som venn fra facebook og det regnes som mobbing

 

Hvordan forholder dere dere til dettet ?

 

 

Forøvrig det er en smule merkelig at man ikke får vite om man er blokkert for enkelte brukere.

Da slipper man å vente på et svar som man ikke får , fordi brukeren ikke ser innlegget   

 

Jeg vil anta at det er flere personer som rett og slett har lest innlegg fra diverse brukere og hopper over disse når man ser de deltar i en tråd som man skriver i , det er litt irriterende å ikke få svar , men man kan ikke forvente at alle sammen ønsker å svare på det man skriver.

 

Å innføre regler for hvem / hva / hvor man kan ignorere er ikke lurt , å få tilbakemelding på det er heller ikke noe som jeg ønsker da dette kan føre til at noen brukere prøver å bruke andre kontoer for å ta kontakt.

 

Et godt eksempel på dette kan være parforhold der begge to deltar på forumet og det blir slutt , den ene ønsker å stenge den andre ut fra aktivitet her på forumet og blokkerer derfor denne brukeren , den andre brukeren ser bare at han / hun ikke får svar.

 

det er jo bare tull de du lir av deg nå

for det enste jeg ønsker er å vite om den personen jeg ønsker å få svar fra  ikke ser innlegget jeg skriver

 

der har jo klar å merke  profilene våres med informasjon som er privat . altså ting kun brukeren ser

da burde det ikke være noen problem se at en link mellom 2 eller flere brukere er brutt

Da kan man få et hengelås symbol når profilen vises for brukeren som også forteller at jeg er blokkert for den brukeren

Lenke til kommentar

det er jo bare tull de du lir av deg nå

for det enste jeg ønsker er å vite om den personen jeg ønsker å få svar fra  ikke ser innlegget jeg skriver

 

der har jo klar å merke  profilene våres med informasjon som er privat . altså ting kun brukeren ser

da burde det ikke være noen problem se at en link mellom 2 eller flere brukere er brutt

Da kan man få et hengelås symbol når profilen vises for brukeren som også forteller at jeg er blokkert for den brukeren

 

 

Så i korte trekk ønsker du å vite at bruker X ignorer deg?

Hva får du egentlig ut av å vite at brukeren Slem har ignorert deg? Utover det at han ikke svarer på innleggene dine i tråden du deltar i (noe som egentlig ikke burde være så vanskelig å se om han ikke svarer når man selv deltar der på det man selv skriver ) , man kan faktisk også bruke det på en negativ måte som feks å skrive inn navnet på brukeren som man vet ignorer deg og gå på person vel vitende at de ikke vil reagere tilbake...

 

Så nei , jeg ser absolutt ingen god grunn til at du eller andre brukere skal få muligheten til å se at de blir ignorert av en annen bruker og slik systemet fungerer er dette noe vi Moderatorer ikke engang ser.

 

At du påstår at dette er tull viser jo egentlig at du ikke helt forstår dagens system eller har ikke satt deg ordentlig inn i det.

Lenke til kommentar

Ignoreringsfunksjonen er er også såpass dårlig at det skal godt gjøres å ikke få med seg det den man ignorerer skriver, for det står både at den personen har laget ett innlegg man kan velge å se, samt at sitering kommer frem om noen siterer. Sånn jeg ser det er det mer ett aktivt valg man selv må følge opp for å reelt ignorere noen. Den tekniske løsningen alene er bare ett dårlig hjelpemiddel som gjør det litt lettere å ignorere noen, man får uansett med seg stort sett alt den ignorerte skriver.

Lenke til kommentar

 

det er jo bare tull de du lir av deg nå

for det enste jeg ønsker er å vite om den personen jeg ønsker å få svar fra  ikke ser innlegget jeg skriver

 

der har jo klar å merke  profilene våres med informasjon som er privat . altså ting kun brukeren ser

da burde det ikke være noen problem se at en link mellom 2 eller flere brukere er brutt

Da kan man få et hengelås symbol når profilen vises for brukeren som også forteller at jeg er blokkert for den brukeren

 

 

Så i korte trekk ønsker du å vite at bruker X ignorer deg?

Hva får du egentlig ut av å vite at brukeren Slem har ignorert deg? Utover det at han ikke svarer på innleggene dine i tråden du deltar i (noe som egentlig ikke burde være så vanskelig å se om han ikke svarer når man selv deltar der på det man selv skriver ) , man kan faktisk også bruke det på en negativ måte som feks å skrive inn navnet på brukeren som man vet ignorer deg og gå på person vel vitende at de ikke vil reagere tilbake...

 

Så nei , jeg ser absolutt ingen god grunn til at du eller andre brukere skal få muligheten til å se at de blir ignorert av en annen bruker og slik systemet fungerer er dette noe vi Moderatorer ikke engang ser.

 

At du påstår at dette er tull viser jo egentlig at du ikke helt forstår dagens system eller har ikke satt deg ordentlig inn i det.

 

Nå var det at man skal vite at man ikke trenger å mase på svar fra brukere som ikke ser det som var poenget

at du bruker en dårlig  unnskyldning om at man kan trakassere  brukere uten at de kan ta igjen viser nå, heler hvilken ( negativ ) holdning dere har en  hvilken dårlig løsning det er

 

Forøvrig når man vet at man ikke får svar så er det ingen grunn til trakassere . man får da ingen gjennomslags kraft da 

Lenke til kommentar

 

Fjerning av venner og ignorering av brukere er ikke mobbing. Hvis ikke en tåler det så er man virkelig et skjørt og spesielt snøfnugg.

 

Ser forøvrig ikke nødvendigheten av å se hvem som har blokkert en.

i følge myndighetene i australia så er fjerning av venner nettop mobbing :

http://www.tv2.no/2015/09/27/nyheter/7432605

 

 

at du ikke ser behovet for vite hvilke brukere som blokkerer deg er lit merkelig.

som jeg sa i forrige innlegg så er det både dumt å irriterende å sitte å vente på et svar på et innlegg uten å vite om vedkommende ikke kan se det

 

Da ønsker jeg en oversikt over de personene jeg ikke kan kommunisere direkte med   spesialfelt om jeg sender de en personlig  melding eller  legger et innlegg til dem

 

 

Fjerning av venner og ignorering av brukere er ikke mobbing. Hvis ikke en tåler det så er man virkelig et skjørt og spesielt snøfnugg.

 

Ser forøvrig ikke nødvendigheten av å se hvem som har blokkert en.

 

Er det mulig!! Tydelig hvis. :hmm: :hmm: Er enig med deg L4r5 at det er noe man bør tåle. Det går ikke ann å like alle. Det er bare en liten rusk i forhold til meg. Så klart det er ergelig, men ingen grund til å fyre seg opp på grund av det.

Lenke til kommentar

 

 

i følge myndighetene i australia så er fjerning av venner nettop mobbing :

http://www.tv2.no/2015/09/27/nyheter/7432605

At andre land bedriver galskap er ingen grunn til å innføre galskap her også.

 

slik jeg ser det så er det allerede innført galskap

 

 

 

i følge myndighetene i australia så er fjerning av venner nettop mobbing :

http://www.tv2.no/2015/09/27/nyheter/7432605

At andre land bedriver galskap er ingen grunn til å innføre galskap her også.

 

 

Enig med dere begge, det er mere nok galsap sånn det er. Ingen ønsker å ha mer av det, eller!!

Lenke til kommentar

 

hvis det ikke kom god nokk frem så er det altså her på forumet det allerede er innført en del galskap

 

Kan du ikke være mer spesifikk?

Er det reglene til forumet ?

Er det moderatorene?

Er det administrasjonen?

 

Det er tolkningen av reglene som fører til galskap

og ikke minst mange av uttrykkene man bruker som tolkes til de grader forskjellig her i landet som fører til galskap hos moderatorene 

 

hvis det er for upresis så får du vente til i morgen før jeg orker å svare

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...