Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

 

nå er det forskjell på det å skrive et innlegg på mange hunder ord på 5 minutter og det å bruke 5 minutter per ord for å sjekke hva man skriver.

vil du bruke en time på å sjekk en tekst på 12 ord ?

 

dette innlegget er  forøvrig på 57 ord

 

Som da skulle ta  285 minutter sjekke

 

Jeg har som regel å helst fatte meg i korthet, dermed blir det ikke så mye å sjekke. Ser at du skriver ganske lange poster, og at de kommer kjapt etter hverandre noen ganger. Hva med å bruke mer tid i forkant på å koke ned budskapet, så kan det hende det hjelper litt?

 

det gjør jeg.

Hvis ikke så ville postene lett  ha blir både 3 og 4 ganger lengre

 

Nå er det slik at noen klager på at postene er for lange

andre klager på at det blir for direkte , uten bakgrunnen til innlegget

jeg må finne en balansegang men det er tydeligvis ikke bra nok

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nesten påstå det er imponerende at du klarer å skrive om du må bruke 5 minutter pr ord for å skrive det riktig ordet.

Men det forklarer jo en hel del også egentlig, for da må du jo bruke 5 minutter pr ord du leser andre steder for å lese det riktig.

 

Ikke rart det er mye misforståelser og feilinfo, du må jo nærmest gjette hva som står virker det som.

Lenke til kommentar

Vil nesten påstå det er imponerende at du klarer å skrive om du må bruke 5 minutter pr ord for å skrive det riktig ordet.

Men det forklarer jo en hel del også egentlig, for da må du jo bruke 5 minutter pr ord du leser andre steder for å lese det riktig.

 

Ikke rart det er mye misforståelser og feilinfo, du må jo nærmest gjette hva som står virker det som.

Hvor har du det fra .

Man må ikke bruke like lang tid på lese og skrive ord.

 

vet du ikke at når man leser et ord så er det ikke stavingen man leser men det bildet ordet danner

for at noe skal bli korrekt så må det staves og det er det vel de færreste som bil bruke tid på

Lenke til kommentar

Om du må bruke 5 minutter pr ord for å lese om du har skrevet "jeg har 5 hunder" eller "jeg har 5 hundre", så antar jeg jo at du må bruke 5 minutter pr ord om jeg skriver det også.

 

Eller klarer du uten problemer lese hva jeg skriver, men sliter veldig med å lese det du selv skriver?

Skulle tro det var likegyldig hvem som har skrevet det så lenge ordene står på skjermen, men det er bare det du selv har skrevet du ikke klarer å lese om er riktig eller ikke?

 

Selv leser jeg det jeg skriver for å luke ut de største feilene, men du skriver kanskje uten å lese det du skriver?

Lenke til kommentar

jeg leser mens jeg skriver.

Ordblindhet er ikke som dere tror , at man nødvendigvis ser feilene når man leser .

Da kan det godt hende at det er feil i tekst andre har skrevet også som man ikke oppdager

 

Andre ganger ser man at ordet er skrevet feil men man klarer ikke å få det riktig fordi

  1. ordlisten har ikke riktig alternativ
  2. man gir opp etter en del forsøk

som sagt tidligere så kan ordblindhet fremstå på mage måter

for min del er det snakk om få frem de riktige kombinasjon av bostavnene

for andre dreier det seg om ord og bokstaver som bytter plass hele tiden

yter andre sliter med andre problemer her

 

Det er altså ikke slik at jeg hele tiden trenger tid for å få ordene riktig , men i mellom

Da vil det varierer veldig hvor riktig en tekst er skrevet

 

Forøvrig så er det mye tyngre å lese gjennom en tekst på mange linjer en noen for sjekke stavelsene en lase noen få ord om gangen  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke lov å sitere? Det blir det samme som å si at man ikke har lov å komentere. Mener nå jeg. Så klart, jeg forstår det vis det er flere sider en har skrevet, så kommentre det. Da skjønner jeg at det blir frustrerende for læserne. Men hvis det er småe setninger eller få bilder, da ser jeg ikke problemet i det.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Å sitere er jo absolutt lov, men som Espp er det lov å tenke over hva man siterer.
Har sett nesten hele tråder bli sittert i hvert innlegg, tråden, fordi de som er aktive i tråden trykker på "svar" og ingen av de fjerner noe av det de sittere. Å sitere unødvendig er ikke lov, om du siterer en post med f.eks 5 andre sitater i en pyramide blir det gjerne reagert på.
 
Ikke gjør som dette altså:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, de må jo ikke det, for de finnes jo noen sekunders klikking unna.

jeg ser det ikke slik .

en sjelden gang har man behov for å få med seg "starten" senere i debatten.

 

Vel, vi andre har et større behov for å slippe å lese det samme igjen og igjen og igjen enn du har behov for å slippe å klikke ekstra for dine temmelig sære behov som oppstår en gang iblant.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å sitere er jo absolutt lov, men som Espp er det lov å tenke over hva man siterer.

Har sett nesten hele tråder bli sittert i hvert innlegg, tråden, fordi de som er aktive i tråden trykker på "svar" og ingen av de fjerner noe av det de sittere. Å sitere unødvendig er ikke lov, om du siterer en post med f.eks 5 andre sitater i en pyramide blir det gjerne reagert på.

 

Ikke gjør som dette altså:

[fjernet]

 

 

Jo det er forståelig. Men jeg fikk en PM fra Hårek, og han sa at det ikke er lov å sitere uansett innlegg. Har aldrig gjor den der pyrabide siteringen. Og skjønner fremdeles ikke hvorfor jeg fikk PM fra Hårek om min måte å sitere på.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg kan bruke meg selv som et eksempel her. Man trenger ikke å bruke sitatpyramider (da disse er uoversiktlige). Man kan gjøre det på den måten som vises i bildet her. Det er mye ryddigere for alle:

 

post-44035-0-18534900-1445159340_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...