Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Er vel bare å fjerne sitatene manuellt?

Men vi hadde ikke trengt å gjort det hvis denne funksjonen ikke var her :) Hva er den god for egentlig?

 

Ellers så ønsker jeg å si at jeg syns alle som jobber på forumet gjør en fantastisk jobb og jeg er glad vi har dere til å passe på forumet :)

Lenke til kommentar

 

Er vel bare å fjerne sitatene manuellt?

Men vi hadde ikke trengt å gjort det hvis denne funksjonen ikke var her :) Hva er den god for egentlig?

Dette sier mye mer enn:

 

 

Men vi hadde ikke trengt å gjort det hvis denne funksjonen ikke var her :) Hva er den god for egentlig?

 

 

Riktignok ikke så mye akkurat i dette tilfelle ettersom det er rett over hverandre uansett, men i lange, tunge diskusjoner kan det være lurt å ha med både 2 og 3 sitater så man ser litt mer hva diskusjonen går ut på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Er vel bare å fjerne sitatene manuellt?

Men vi hadde ikke trengt å gjort det hvis denne funksjonen ikke var her :) Hva er den god for egentlig?

Dette sier mye mer enn:

 

 

Men vi hadde ikke trengt å gjort det hvis denne funksjonen ikke var her :) Hva er den god for egentlig?

 

 

Riktignok ikke så mye akkurat i dette tilfelle ettersom det er rett over hverandre uansett, men i lange, tunge diskusjoner kan det være lurt å ha med både 2 og 3 sitater så man ser litt mer hva diskusjonen går ut på.

 

Så om det er under 4 sitater i tillegg til mitt sitt altså 5 så kan jeg ikke fjerne dem? Jeg bruker å gjøre det noen ganger får å holde det kort og ryddig :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg får jo en litt god følelse når jeg gjør det fordi jeg vet jeg sparer plass i tråden så da er kanskje ikke sitat pyramider så negativt likevell :)

Lenke til kommentar

Om det ikke er en god grunn til å ha sitatet kan og skal og bør du fjerne de ja. Men enkelte ganger kan det være en fordel å ha med flere enn bare det siste.

Og jo, pyramider er en uting, det er bare enkelte ganger man har behov for flere ett.

 

Man bør fjerne alle sitater man ikke har en god grunn til å ha med, at de er der er ingen god grunn :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg venter vanligvis til det begynner å bli slik 4,5 eller spørs på hvor store innlegga er, jeg bruker vanligvis å begynne å fjerne sitateter generelt på forumer på nettet når det blir stort :) Jeg tenker før eller siden så blir pyramiden så stor at den raser sammen så da er det best å gi seg mens den er stabil :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter å lest igjennom nok en "trolle-tråd", så vil jeg bare dele noen tanker.

Jeg synes moderatorene er altfor milde i modereringene, eller kanskje til og med konfliktskye(?). Eller bunner det i en liberal holdning at det meste skal være tillatt så lenge det ikke er snakk om personangrep?

Jeg mener at slik moderering nettopp kan føre til personangrep. Den dumsnille(?) modereringen fører bare til et røffere klima på forumet. Det blir litt "Texas".

 

Jeg leser ikke alle trådene på dette forumet, men gjennom mine 13 år på dette forumet, så sitter jeg med inntrykket at det er svært sjelden, i hvert fall de siste 4-5 årene, at troll og andre bråkmakere blir tatt hånd om, det er i hvert fall inntrykket jeg sitter igjen med.

 

Eller er det jeg som rett og slett har blitt mer kynisk, kanskje mindre mottagelig for bullshit, eller er jeg rett og slett blitt for gammel? Jeg er vel egentlig ikke gammel, men her på forumet så er jeg kanskje det? Snittet er vel rundt 17 år?

Nå føler jeg meg som en gamling som sier, "da jeg var ung..." oldman.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å lest igjennom nok en "trolle-tråd", så vil jeg bare dele noen tanker.

Jeg synes moderatorene er altfor milde i modereringene, eller kanskje til og med konfliktskye(?). Eller bunner det i en liberal holdning at det meste skal være tillatt så lenge det ikke er snakk om personangrep?

Jeg mener at slik moderering nettopp kan føre til personangrep. Den dumsnille(?) modereringen fører bare til et røffere klima på forumet. Det blir litt "Texas".

Legg ved en link til tråden, evt. rapporter førstepost så blir det sett på. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Etter å lest igjennom nok en "trolle-tråd", så vil jeg bare dele noen tanker.

Jeg synes moderatorene er altfor milde i modereringene, eller kanskje til og med konfliktskye(?). Eller bunner det i en liberal holdning at det meste skal være tillatt så lenge det ikke er snakk om personangrep?

Jeg mener at slik moderering nettopp kan føre til personangrep. Den dumsnille(?) modereringen fører bare til et røffere klima på forumet. Det blir litt "Texas".

 

Jeg leser ikke alle trådene på dette forumet, men gjennom mine 13 år på dette forumet, så sitter jeg med inntrykket at det er svært sjelden, i hvert fall de siste 4-5 årene, at troll og andre bråkmakere blir tatt hånd om, det er i hvert fall inntrykket jeg sitter igjen med.

 

Eller er det jeg som rett og slett har blitt mer kynisk, kanskje mindre mottagelig for bullshit, eller er jeg rett og slett blitt for gammel? Jeg er vel egentlig ikke gammel, men her på forumet så er jeg kanskje det? Snittet er vel rundt 17 år?

Nå føler jeg meg som en gamling som sier, "da jeg var ung..." oldman.gif

Bare fordi du tror det er en trolle tråd så betyr ikke det at det er det ;)

Lenke til kommentar

 

Etter å lest igjennom nok en "trolle-tråd", så vil jeg bare dele noen tanker.

Jeg synes moderatorene er altfor milde i modereringene, eller kanskje til og med konfliktskye(?). Eller bunner det i en liberal holdning at det meste skal være tillatt så lenge det ikke er snakk om personangrep?

Jeg mener at slik moderering nettopp kan føre til personangrep. Den dumsnille(?) modereringen fører bare til et røffere klima på forumet. Det blir litt "Texas".

 

Jeg leser ikke alle trådene på dette forumet, men gjennom mine 13 år på dette forumet, så sitter jeg med inntrykket at det er svært sjelden, i hvert fall de siste 4-5 årene, at troll og andre bråkmakere blir tatt hånd om, det er i hvert fall inntrykket jeg sitter igjen med.

 

Eller er det jeg som rett og slett har blitt mer kynisk, kanskje mindre mottagelig for bullshit, eller er jeg rett og slett blitt for gammel? Jeg er vel egentlig ikke gammel, men her på forumet så er jeg kanskje det? Snittet er vel rundt 17 år?

Nå føler jeg meg som en gamling som sier, "da jeg var ung..." oldman.gif

Bare fordi du tror det er en trolle tråd så betyr ikke det at det er det ;)

 

Jeg har en velutviklet troll-radar :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

mit inntrykk er at det er lit bingo hvordan moderatorene reagerer 

jeg ble utestengt fordi en moderatorer reagerte mye sterkere en forventet  på noe jeg skrev

For ta en kort forklaring på det ( selv om ikke alle liker det )  så ble en klage på modereringen oppfattet som direkte persongrep som o det ikke var meningen

 

det ble også gjort en annen "feil" . jeg fikk aldri noen advarsel før jeg ble utestengt 

den kom faktisk etter på

( man får lov til å lese enkelte meldinger noen få steder når man er blokkert )

 

så pass på , der kan plutselig være utestengt fra forumet hvis en eller annen moderator finner det for godt

jeg kom meg inn igjen ved argumentere godt nok til de godtok at de hadde vært for strenge og gjort enkelte feil

 

Da vil jeg minne alle moderatoren og veilederne på at tilbakemeldingen de gir må være i samsvar med praksisen 

man bør også alltid få advarsel før man blir utesteng.

 

jeg vil tro at det er på tide at man også får en forklaring på   hvordan advarsel poengene skal fungere.

hvor lenge de skal gjelde ,

hvor mange man får før man blir utestengt

o.s.v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...