Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man blir utestengt for et personangrep (selv om det ikke var tilsiktet eller ment slik) så er det en selv man må ta tak i. Det hjelper ikke å klage på andre hvis man selv har gjort feil.

nja, i utgangspunktet kan jeg være ening. men så er det også så mye som bygger opp under en slik feil

da bør man bli advart , og det bør skje helt automatisk

 

 

i alle tilfeller blir det ikke "god butikk" av å stenge folk ute og så  begrunne det etterpå

Det er også en viss fare for at denne "dårlige " behandlingen blir diskutert utenfor forumet  

Det er det neppe det beste for forumet

 

Da er det viktig at alle er saklige og rettferdige  samt at man tar menneskelige hensyn til en viss grad

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes at brukeren som lagde denne tråden, og tråden burde bli permanent fjernet. Jeg syntes at der er uakseptabelt å la han fortsette å skrive. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1662614

 

Hvorfor? Hvilke argumenter mener du skal fremsettes for at det skal gjennomføres?

 

Ja, det er et ubehagelig tema. Ja, tråden provoserer mange pga dens sensitive innhold. Ja, det er mange som ikke tåler TS sine meninger. Det er likevel ikke en grunn til å sensurere og kaste vedkommende ut. 

 

Skulle vi fulgt den tankegangen kunne vi like gjerne stengt hele forumet. Tråden er foreløpig innenfor retningslinjene og det å stenge/fjerne tråden vil ikke endre noe som helst. Det oppfordres ikke til overgrep i tråden og debatten holder seg innenfor en problemstilling som absolutt er både realistisk og aktuell.

 

Vi kan ikke stenge tråder og utestenge brukere fordi noen synes at vedkommendes meninger er feil eller befinner seg innenfor ubehagelige tema.

Endret av LiamH
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Den saken er allerede vurdert av Admin, sammen med en hele haug med våre medarbeidere.

 

Personlige meninger og sakens innhold skiller seg ut i den tråden.(les ytringsfrihet her i huset)

 

Om vi hadde reagert på personlige meninger i alle tråder så hadde lesbarheten i forumet blitt redusert til nesten intet.

(rett og slett sensurering vi snakker om da)

 

Men, vi følger med, hele tiden :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Hvilke regler brytes i den tråden?

Han vil ha sex med barn, hvordan brytes ikke regler?

 

 

 

Fordi det må en handling til, ikke før..

 

Rent juridisk sett.

 

Men du skjønner at når man ser slike folk si slike ting så tenner det fyr i øynene på mange og man blir ekstremt provosert? Jeg som har ei søster i den aldersgruppen blir mer offensiv av den grunn

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

Hvilke regler brytes i den tråden?

Han vil ha sex med barn, hvordan brytes ikke regler?

 

Som nevnt tidligere er det ikke juridisk sett ulovlig å tenke noe som helst.

Og forumet her har så vidt jeg vet åpnet for stort sett alle typer diskusjon, også upopulære og provoserende temaer.

Har forøvrig familie som er rundt den alderen jeg også...

 

Du kan jo vri på det, hva er best, å sperre personen ute og stenge diskusjonen, eller å diskutere med personen og kanskje få han til å innse fakta om vennskapet han er ute etter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, kan tenke meg det :)

 

Før det første, vi har en grei oversikt over våre brukere. (noe nærmere vil jeg ikke gå inn her)

For det andre, nettfora er basert på frihet for ytringer, noen mener verden er galen og noen søker etter hjelp.

 

Vi som drifter forumet må ha en forståelse for det meste, uansett meninger som kan være noe kontroversielle.

 

:)

 

Edit: aklla kom mellom oss..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke kontroversielle meninger som er problemet, etter min mening. Men måten de blir kommunisert på.

Folk kan si akkurat hva de vil for min del, men når det er tydelig at det kun er for å provosere og provokatøren kontinuerlig trykker på knappene til folk, og når han får reaksjonen han er ute etter, så kommer pekefingeren og de som biter på kroken blir moderert, mens trollet får fortsette som før.

Da er det ikke rart til at folk reagerer.

Uansett om han er hebefil/pedofil eller ikke, så er det hans oppførsel som er problemet. Ikke meningene, uansett hvor skrudde de måtte være. Jeg vet ikke hva hans motiv er for å komme stormende ut av hebefilskapet er, om det er kun for å provosere eller om han har en forskrudd virkelighetsoppfatning. Jeg stiller meg sterkt kritisk til det sistnevnte, på bakgrunn av måten han ordlegger seg.

 

Jeg husker en tråd en stund tilbake, hvor trådstarteren virket psykisk syk. Det er selvsagt umulig å fjerndiagnostisere noen, og jeg er ingen lege, men på meg så virket det som hun kanskje led av en psykose eller noe i den duren.

De første innleggene var andre brukere som latterliggjorde TS, og spilte med hennes(tror det var ei jente) vrangforestillinger og oppfordret dem. Kanskje de gikk utifra at det var et troll, kanskje var hun det, hva vet jeg, uansett så ble ingenting gjort.

Jeg tror kanskje jeg rapporterte tråden, men det er så lenge siden, så jeg husker ikke.

 

Denne utrolig milde modereringen skaper flere problemer enn de løser, spør du meg. Jeg mener det er viktig med en høy takhøyde, men nå nærmer vi oss stratosfæren.

Denne "hands-off" modereringen minner litt om dagens klasserom, bråkmakerne sørger for at de andre elevene får et dårlig læringsmiljø, mens lærerne er totalt handlingslammet.

Endret av Uderzo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men måten de blir kommunisert på.

Folk kan si akkurat hva de vil for min del, men når det er tydelig at det kun er for å provosere og provokatøren kontinuerlig trykker på knappene til folk, og når han får reaksjonen han er ute etter, så kommer pekefingeren og de som biter på kroken blir moderert, mens trollet får fortsette som før.

Da er det ikke rart til at folk reagerer.

 

 

Akkurat denne saken følger vi med, så det er sagt.

 

Gummistrikken varer ikke evig når man drar i begge ender ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oki, nå bad jeg nettopp om at den tråden ble stengt, fordi den irriterte og det meste var utdebattert.

Det kom mange gode poster ut av den, da.

At folk ikke liker meg eller mine holdninger eller innspill i debatten, er dårlige argumenter for å kvæle en ellers interessant debatt - personlig er jeg av den mening at det er nettopp debattene som man reagerer emosjonelt på, som er nødvendige og interessante å ta.

Så w/e. Skal man tvinge denslags greier totalt under jorda, så er det greit det, men det bidrar ikke til noen form for gjensidig forståelse, felles normsetting, gruppe-respekt eller sosial kontrakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så w/e. Skal man tvinge denslags greier totalt under jorda, så er det greit det, men det bidrar ikke til noen form for gjensidig forståelse

Her bidro du ihvertfall ikke. Du hadde null forståelse for de andre forumbrukernes standpunkt.

 

felles normsetting, 

Vet ikke helt hva du mener mener med felles normsetting, hvis du mener vi bør møte deg på halvveien, så kommer det aldri til å skje.

 

gruppe-respekt

Her bidro ihvertfall ikke, du hadde null respekt for dine motdebattanter. Og hvis du mener respekt for din gruppe, hebefile menn, så er du en meget dårlig representant og gjør det ikke akkurat enklere for dine likesinnede.

 

 

sosial kontrakt

Hva mener du her? Mener du "kontakt", sosial kontakt? Du fremstår jo som totalt asosial  :huh:

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
> Her bidro du ihvertfall ikke. Du hadde null forståelse for de andre forumbrukernes standpunkt.

> Vet ikke helt hva du mener mener med felles normsetting, hvis du mener vi bør møte deg på halvveien, så kommer det aldri til å skje.

 

Er dette et forsøk på absurd teater?

 

Uansett, vi trenger ikke ta diskusjonen fra den tråden videre her.

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

Nei, det trenger vi ikke. Dette blir det siste jeg sier angående dette.

Nah, det at du finner noe vanskelig brukbart eller vondt å forstå, betyr ikke at resten av menneskeheten deler dine syn.

 

Du må være klar over at det kan være en dramatisk forskjell mellom dine og andre sine kognitive evner (og toleranse, og perspektiv, og innlevelsesevner osv.).

 

God natt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den saken er allerede vurdert av Admin, sammen med en hele haug med våre medarbeidere.

Strengt tatt opplever jeg meg litt bekymra, over at det er så mange IT-kompetente folk blandt dere, og at jeg har blitt identifisert.

 

Helst ville jeg foretrukket at dere ikke delte mine personalia, fordi det lekker uunngåelig ut, men.

 

Det er kanskje prisen som jeg må betale, for å ikke gjemme IP'en min og bli klaska ned som et troll.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...