Gå til innhold

Hva ønsker du å si til moderatorene og veilederne? Les 1. post!


Anbefalte innlegg

Er det reglene ?:  ja . de kan være lit problematiske da man har forskjellig oppfatning om hva det faktisk innebærer og praktiseres

Er  det moderatorene ? : ja, det også være vanskelig å forstå hvordan de praktiserer reglene , noen vil da være mye strengere  og kanskje i overkant det man vil anse som fornuftig  , andre vil være snillere en dert man oppfatter som fornuftig .

da vet man ikke hva man skal forholde seg til

Er det administrasjonen? :  Det kjenner jeg for lite til til at jeg kan uttale meg på en fornuftig måte

 

Man er jo klar over at dere bare er mennesker , og kan gjøre feil så i realiteten så er det nok rutinen deres som er lit ullene 

 

Et fjerde punkt er at man ønsker seg en del velg som dere tydeligvis nekter å innføre .

Det er ihvertfall ikke komme noen tekniske motargumenter

 

det jeg savner er muligheten til få "beskjed"  om at personer jeg ønsker kontakt med ( når jeg skriver innlegg )  har ignorert meg

de ser ikke hva jeg skriver

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ønsker altså å innføre et system som ingen andre nettsider har. Kort og enkelt; hvem brukere ignorerer eller ikke er en privatsak. Hvis du fjerner en venn på et sosialt medium, forventer du da at nettsiden forteller til din eks-venn at du har fjernet han som venn? Neppe. Du har ingen rett til å vite hvem som evt. har blokkert deg. Det er et aktivt valg den andre brukeren tar, og det er opp til han om han ønsker å dele det med deg.

 

Ignoreringsfunksjonen er såpass begrenset på forumet at det er fullt mulig for brukere å se innlegg som blokkerte brukere poster.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du ønsker altså å innføre et system som ingen andre nettsider har. Kort og enkelt; hvem brukere ignorerer eller ikke er en privatsak. Hvis du fjerner en venn på et sosialt medium, forventer du da at nettsiden forteller til din eks-venn at du har fjernet han som venn? Neppe. Du har ingen rett til å vite hvem som evt. har blokkert deg. Det er et aktivt valg den andre brukeren tar, og det er opp til han om han ønsker å dele det med deg.

 

Ignoreringsfunksjonen er såpass begrenset på forumet at det er fullt mulig for brukere å se innlegg som blokkerte brukere poster.

sukk . og så var man der igjen med det umulige hjørnet

 

Hvorfor skal det være så forbannet umulig å forstå at det enste jeg ønsker er en funksjon som forteller at den brukeren jeg svarer på , eller ønsker å svare ikke kan se innlegget mit .

personene her inne er jo allerede ganske anonyme , det trenger man ikke å endre 

 

tenk nå på at det har fra tid til annet vær klaget på alt for mange ledd i siteringene.

Hvis man vet med sikkerhet at brukeren ser hva jeg skriver uten full sitering ( svar knappen )  så trenger man jo ikke alle leddene i siteringen

 

Hvis det er det dere ønsker skal ha for at man skal få svar fra de som ignorere meg så forstår jeg det

Da vil man jo bruk svarknappen med alt for mange ledd i siteringen bare for sikre deg om at "alle " ser hva man skriver

 

 

Ignorere funksjon slik den er nå er noe forbannet tøv 

ikke får man vite at brukeren ikke kan se det man skriver og

ikke kan brukeren med sikkerhet vite om han kan ignorere brukere fullstendig

I stedet skaper det bare kaos ,unødvendige siteringer og frustrasjoner

 

hvilken grunn brukeren måte ha for ignorerte andre brukere er meg likegyldig.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at moderatorene ikke leser reglene på samme måte så flere av brukerne her , slik at de ter en evig konflikt ?

Skal de fungere på en måte ?

formulert på en måte ?

og tolket på en 3dje måte ?

 det virker ihvertfall slik

 

for jeg har en episode der moderator mener at mine innlegg ikke passer inn i trådens tema.

innleggene ble flytte mens diskusjoner pågikk slik at det ble veldig mye rot i flere tråder

i dette tilfelle rakk jeg ikke en gang å se gjennom innlegget ( i løpet av en time ) før det ble flyttet 

Da knue jeg i det minste ha tilpasser innlegg bedre slik at det gikk i henhold til tema

 

nå vill jeg gi beskjed om det i den tråden som bl rammet , men det var tydeligvis ikke lov i forhold til retningslinjene

Det er bare det at jeg har ikke sett at det står noe om det i konteksten

 

Å gi beskjed om at moderator har flyttet innlegg og at man ønsker at notisen skal stå der kan umulig komme inn under klage på moderator

så ønsker dere at brukere skal lure på hvorfor det er rott ?

eller at man skal forklare hvorfor det er rot ?

 

Her forklares forklaringsnekten  med at man ikke har lov å klage på moderator direkte i tråden.

Enkelte moderator bruker også argumenter med at man ikke skal kommentere avgjørelser de har tatt

men så er en forklaring og en klage 2 helt forskjellige ting

Lenke til kommentar

Vi flytter en del innlegg og det er ikke alltid vi sier ifra om det, nettopp fordi innleggene ofte får svar i de trådene som er relevante for dem og gjør at diskusjonen flyter videre.

 

Men er jeg i tvil om at noen ikke forstår at innlegget har blitt flyttet så tar jeg kontakt og påpeker dette , i noen få tilfeller avhengig av hvilken bruker det er snakk om, så vet vi  at uansett hva man skriver så vil vedkommende ikke forstå det og vil klage uansett.

 

Det som ikke blir sagt her Elgen er at etter at du fikk innleggene flyttet , ble kontaktet per pm med et ganske så enkel melding ( Tittel : Svar , innhold : Lenke til innleggene som var flyttet ) så valgte du å poste flere innlegg som du avsluttet med :

 

1 :

til dere moderatorer som er så glad i sensurere .

dette innlegget er et direkte svar til xRun som lurer på hva jeg holder på med

 

2 : 

moderatorer har en lei tendens til ødelegge enkelte samtaler som oppstår i en tråd fordi de mener at det ikke hører hjemme der selv om samtalene oppstår på grunn av trådens tema

 

Jeg forstår rett og slett ikke at du gjør sånt , spesielt siden du er klar over denne tråden hvor du poster i akkurat nå. 

Vi kan ikke forskjellsbehandle noen her på forumet og du bør som alle andre lese retningslinjene og følge dem , om du ikke greier å forstå dem sånn at du kan bruke forumet som vanlig folk bør du vurdere å slutte å delta i forumet da vi må faktisk reagere på brudd på retningslinjene.

Lenke til kommentar

men når reelene unaturlig , ihvertfall når regel , praktisering og forståelse er 3 forskjellige ting så blir det umulig å forholde seg 100% til dem , nettop fordi man vet ikke hva de betyr i praktisk.

 slik du har tolket dem kommer de lit i veien for flere av buskapene jeg vil frem med

 

problemer innvegen som ble flyttet var de havner li feil forhold til budskapet og at man heller ikke fikk muligheter til tilpasse dem beder til der de skulle være , ikke der moderator tror de skal være

 

det er greit med "stor rengjøring " av og til men da trenger man ikke å hammer og meisel når det holder med vann og såpe

Lenke til kommentar

Det ene innlegget du fikk flyttet kom fra denne tråden som ble opprettet i henhold til artikkelen til Tek.no : 

 

http://www.tek.no/artikler/na-finnes-det-en-databrikke-som-kan-lage-nye-minner-i-hjernen/193165

 

Der spør du om "har man nå full oversikt over hjernen slik at de vet hva de holder på med ?"

 

Det er med andre ord et ganske så generisk spørsmål som ikke akkurat tar opp direkte hva artikkelen handler om , og siden du også deltar en god del i tråden "Snedige ting du lurer på" så valgte jeg å sende den posten der , der sjansen for å få svar er ganske så høy da mange flinke og kunnskapsrike folk deltar der.

 

Så ja , jeg ønsket faktisk å gi deg muligheten til å få gode svar samtidlig som jeg prøvde å holde tråden litt til emnet.

Lenke til kommentar

Elgen: Jeg har forståelse for at du er ordblind og at det dermed både kan være vanskelig å formulere seg, og unngå skrivefeil. Men kan du gjøre oss alle, inklusive deg selv, en stor tjeneste med å lese igjennom innleggene dine skikkelig før du poster? Svært mange av dine skrivefeil kan enkelt rettes med en hvilken som helst stavekontroll, mens feil begreper bør du kunne ha mulighet til å identifisere når du selv leser igjennom.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det ene innlegget du fikk flyttet kom fra denne tråden som ble opprettet i henhold til artikkelen til Tek.no : 

 

http://www.tek.no/artikler/na-finnes-det-en-databrikke-som-kan-lage-nye-minner-i-hjernen/193165

 

Der spør du om "har man nå full oversikt over hjernen slik at de vet hva de holder på med ?"

 

Det er med andre ord et ganske så generisk spørsmål som ikke akkurat tar opp direkte hva artikkelen handler om , og siden du også deltar en god del i tråden "Snedige ting du lurer på" så valgte jeg å sende den posten der , der sjansen for å få svar er ganske så høy da mange flinke og kunnskapsrike folk deltar der.

 

Så ja , jeg ønsket faktisk å gi deg muligheten til å få gode svar samtidlig som jeg prøvde å holde tråden litt til emnet.

og det betyr at det innlegget måtte til tråden for snedige saker før jeg faktisk fikk frem det riktige budskapet til kommenterer for artikkelen ?

Lenke til kommentar

Elgen: Jeg har forståelse for at du er ordblind og at det dermed både kan være vanskelig å formulere seg, og unngå skrivefeil. Men kan du gjøre oss alle, inklusive deg selv, en stor tjeneste med å lese igjennom innleggene dine skikkelig før du poster? Svært mange av dine skrivefeil kan enkelt rettes med en hvilken som helst stavekontroll, mens feil begreper bør du kunne ha mulighet til å identifisere når du selv leser igjennom.

Nå finnes det ingen ordliste som tar vek alle skrivefeilen mine

så skal man jo svare i flere tråder

noen ganger oppdager man også feil eller andre måter å formulere eg på en god tid  etter at innlegget er lagret

 

Da blir det dårlig stemning eller det som verre er når man oppdager at det innlegget man nettop postet ikke er der man postet det

 

Så problemet er at moderatorene overhode ikke tar hensyn til dette.

 

Nå kommer det sikkert påstander om at man burde ha oppdaget feilen før , at man må vente med å lagre innlegget til  alle feilene er funnet

hvor mange åpne innlegg forventer der at man skal ha gående før man lagrer dem , eller hvor lenge tror du man orker å vente før man tror man har funnet  alle feilene ?

Lenke til kommentar

Så problemet er at moderatorene overhode ikke tar hensyn til dette.

 

Nå kommer det sikkert påstander om at man burde ha oppdaget feilen før , at man må vente med å lagre innlegget til  alle feilene er funnet

hvor mange åpne innlegg forventer der at man skal ha gående før man lagrer dem , eller hvor lenge tror du man orker å vente før man tror man har funnet  alle feilene ?

 

Jeg har ikke tall på hvor mange av dine innlegg jeg har måtte lese både 2 og 3 ganger før jeg i det hele tatt har forstått hva du vil frem til. Hvorfor er det rett at jeg og alle andre skal gjøre denne gjennomlesningen, og ikke du selv?

 

Ja feilene bør oppdages før innlegget postes, ellers er det helt meningsløst. At du retter skrivefeil uken etter at innlegget har blitt svart ut har ingen hensikt. Du trenger ikke ha mange åpne innlegg, du har ett om gangen som du sørger for at er skikkelig skrevet før du poster det. Jeg forventer at du i det minste leser igjennom en gang eller to, og det er åpenbart at dette ikke er noe du gjør idag.

 

EDIT: Angående ordbøker: Nei det finnes ikke ordbøker som tar vekk alle dine skrivefeil, derfor må du gjøre en bedre jobb selv. Mange av skrivefeilene blir derimot oppdaget. Eksempelvis skrev du "vek" og ikke "vekk", noe en ordliste ikke vil vise som rødt ettersom "vek" også er et gyldig norskt ord.

Endret av Mixy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så problemet er at moderatorene overhode ikke tar hensyn til dette.

 

Nå kommer det sikkert påstander om at man burde ha oppdaget feilen før , at man må vente med å lagre innlegget til  alle feilene er funnet

hvor mange åpne innlegg forventer der at man skal ha gående før man lagrer dem , eller hvor lenge tror du man orker å vente før man tror man har funnet  alle feilene ?

 

Jeg har ikke tall på hvor mange av dine innlegg jeg har måtte lese både 2 og 3 ganger før jeg i det hele tatt har forstått hva du vil frem til. Hvorfor er det rett at jeg og alle andre skal gjøre denne gjennomlesningen, og ikke du selv?

 

Ja feilene bør oppdages før innlegget postes, ellers er det helt meningsløst. At du retter skrivefeil uken etter at innlegget har blitt svart ut har ingen hensikt. Du trenger ikke ha mange åpne innlegg, du har ett om gangen som du sørger for at er skikkelig skrevet før du poster det. Jeg forventer at du i det minste leser igjennom en gang eller to, og det er åpenbart at dette ikke er noe du gjør idag.

 

EDIT: Angående ordbøker: Nei det finnes ikke ordbøker som tar vekk alle dine skrivefeil, derfor må du gjøre en bedre jobb selv. Mange av skrivefeilene blir derimot oppdaget. Eksempelvis skrev du "vek" og ikke "vekk", noe en ordliste ikke vil vise som rødt ettersom "vek" også er et gyldig norskt ord.

 

 

Du er inne på noe der. Men man kan ikke forvente at alle vil være like flinke til det. Når man prøver det beste man har i å rette sine egne feil, så virker det ikke godt nok elika vell, så vil føle seg krenket. Hvis det er feil som blir oppdaget. Ingen kan være 100% flinke til dette.

Lenke til kommentar

Nei du har helt rett, det er klart det vil være forskjeller på alle brukerne vi har her inne, og det er på ingen måte meningen å henge ut eller krenke noen. Poenget mitt er at brukere som har utfordringer med lese/skrivevansker eller ordblindhet bør gå igjennom en ekstra gang for å unngå misforståelser.

 

Vi har mange brukere med disse utfordringene, og de fleste gjør en formidabel jobb med å skrive gode, forståelige innlegg med lite skrivefeil.

Lenke til kommentar

den andre elgen: Jeg tror en av grunnene til at du opplever mye moderering rundt deg er fordi din måte å diskutere på ofte leder til stagnering, og frustrasjon blant dine med-debattanter. Jeg har ofte sett dette resultere i at du blir besvart med veldig generelle problemstillinger, som tar over diskusjonen, eller at du tar opp generelle punkter til debatt selv.

 

Et eksempel på dette er f.eks hva Malvado siterer: "har man nå full oversikt over hjernen slik at de vet hva de holder på med ?"

 

Det er skjønnsmessig hva man gjør med slike innlegg, så ofte så kjenner jeg litt på debatten før jeg begynner å flytte innlegg, eller vet av erfaring at dette går dårlig å la ligge, basert på erfaring slik som det jeg skrev i første avsnitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kunne ønske meg at brukeren hadde mulighet til å skille ut poster og etablere nye tråder, men jeg har ikke peiling på tekniske vansker, så det er kanskje umulig eller vil medføre uante nye problemer ..

Lenke til kommentar

Kunne ønske meg at brukeren hadde mulighet til å skille ut poster og etablere nye tråder, men jeg har ikke peiling på tekniske vansker, så det er kanskje umulig eller vil medføre uante nye problemer ..

 

Hva tenker du på? At man kan moderere egne innlegg etter man har postet de? Det blir jo vanskelig så fort man har fått svar på posten sin, og hvis man vet at den burde vært en egen tråd kan man jo gjøre det med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...