Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

@jonastra Undervurderer midtbanen? Carrick er den eneste som leverer. Anderson leverer omtrent en gang i året. Vi betalte nesten £28m for Fellaini som vi hadde fått billigere litt tidligere. Alle var klare over at vi trengte inn god midtbanespiller inn raskt og da hjelper det lite å betale så mye for en spiller som ikke var spesielt populær på markedet og som snart et halvt år senere ennå ikke har prestert på det nivået som er forventet.

Den offensive delen er god nok, men ikke den sentrale/defensive. Kanskje du synes den er underholdende og leverer hver kamp, men det synes ikke jeg. Hvis du så på forrige kamp så vet du kanskje hvor kjedelig den var. Med Carrick er den bedre, men han er ingen spiller som kan løpe forbi et par spillere med ballen.

 

Det ville selvfølgelig vært fint om vi kunne utvikle egne spillere slik som for eksempel Barcelona gjør, men vi gjør jo ikke det. Man får jo inntrykket av at Welbeck får spille bare fordi han har vært en del av akademiet. Ikke godt nok. Send ham på lån eller noe slikt isteden for å gi ham spilletid i viktige kamper.

 

Hvis ikke Zaha har kvalitet så vet ikke jeg hvorfor vi betalte £10.5m for en 20-åring. Heller mye bedre å gi spilletid til ham enn spillere som har fått sjansen om og om igjen, men ikke leverer en eneste gang. Da slipper han å råtne på benken. Kanskje han leverer samtidig som han får erfaring og utvikler seg? Kanskje ikke, men når du ser på alternativene så kan det umulig være farlig å heller gi ham sjansen et par ganger.

 

Nei, Thiago kommer kanskje ikke, men poenget var at midtbanen vår er altfor svak og at klubben ikke burde være gjerrige om de har en god spiller i kikkerten.

 

Er det du som skal bla opp for Iniesta og Messi?

 

PSG? Har da bare kritisert midtbanen vår og at det trengs en god midtbanespiller med kvalitet. Jeg har da ikke ropt ut om å hente Messi, Iniesta, Schweinsteiger, Ribery, Robben, Gundogan etc. samtidig heller, har jeg? Og å oppføre seg som PSG, er LITT mer enn å hente én spiller.

Jeg mener du undervurderer vår midtbane. United tok gullet i fjor, og en dommertabbe gjorde at vi røk mot Real i CL. Nå har vi ny manager, som prøver nye ting, så laget sitter ikke helt. Midtbanen er så og si den samme. Det du glemmer er at United gjennom hele Fergie-æraen bygde lag, og ikke individualister. Dette er en trend jeg har merket meg at mange fans vil gå bort fra etter DM ble ansatt.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor flere (jeg vet det er flere enn RollsReus) vil gå bort ifra de grunnleggende verdiene som tidenes største manager innførte i klubben vår, spesielt etter 5-6 mnd med ny manager bare. Jeg snakker da om transferpolitikk, egenutvikling av spillere, bruk av økonomi (lønninger) etc. Det virker som noen av dere ikke har forstått hva Manchester United er og handler om. Jeg er glad RollsReus ikke sitter i førersetet på OT og tar avgjørelser, for da ville United fort vist seg å blitt et leketøy av typen bruk og kast.

 

Zaha burde kanskje fått prøve seg mer, ikke vet jeg. Det at han ikke får prøve seg tyder dog på at han er langt fra god nok. Jeg håper han stikker på lån i januar.

 

Når jeg nevner PSG så er det rettet mot flere enn deg. Ganske mange som roper høyt ut om at stallen vår er skammelig her. Skammelig nok i seg selv å gjøre det, spør du meg.

 

Forresten, ja, jeg tenkte å forsøke å hente Messi og Iniesta til United i januar. Jeg tror jeg har en reell sjanse. Alt har sin pris, har det ikke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt, Jonastra, er at du tror at siden vi vant ligaen ifjor, er laget godt nok også i år. Med den tankegangen er det lett å stagnere. I tillegg hadde vi SAF ifjor, som alltid hadde en egen evne til å få masse ut av middelmådige spillere. På toppen av det igjen er hele støtteapparatet vekk, og erstatted med Evertons beste. Også skal vi kjøpe inn hele haugen av de middelmådige spillerne til Everton. "No value in market" forsvant iallefall med SAF, det er sikkert. 28mill for Fellaini når spillere som Gotze, Ozil går for rundt 40 mill. Det er latterlig det.

 

Vi er ikke Everton for faen, og det burde folk snart skjønne.

Lenke til kommentar

Det du tilsynelatende velger å glemme, Hansoen, er at Moyes over 11(?) sesonger har fått masse ut av middelmådige spillere. Jeg tror verken Moyes eller Fergie kan sammenlignes med Mourinho når det kommer til taktikk, men de er begge motiverende managere som får det beste ut av mannskapet de har til rådighet. De får spillerne til å tro på seg selv, og det er den beste evnen en manager kan ha. Med en sånn type som manager kan man bygge lagmoral og samarbeid, i stedet for å satse på verdensstjerner i hver posisjon. Det er det som gjør United til United.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Frykter vi kvitter oss med "morsomme spillere", og signerer gråstein.

 

Zaha og Kagawa lånes nok bort, mens vi legger £20M på bordet for å erstatte vår beste forsvarsspiller denne sesongen..

Edit: legge til at £20M for Shaw gjør meg ingenting, men samme sum for Baines er litt i overkant.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Det du tilsynelatende velger å glemme, Hansoen, er at Moyes over 11(?) sesonger har fått masse ut av middelmådige spillere. Jeg tror verken Moyes eller Fergie kan sammenlignes med Mourinho når det kommer til taktikk, men de er begge motiverende managere som får det beste ut av mannskapet de har til rådighet. De får spillerne til å tro på seg selv, og det er den beste evnen en manager kan ha. Med en sånn type som manager kan man bygge lagmoral og samarbeid, i stedet for å satse på verdensstjerner i hver posisjon. Det er det som gjør United til United.

Masse synes jeg er å ta greit hardt i. Han fikk mer ut av Everton enn andre sikkert hadde klart, det er greit, men VI ER IKKE EVERTON! Det er noe som du og Moyes tydeligvis har glemt. Og det spruter ikke akkurat av selvtillit av united om dagen. Og 1 ting til; Det er så jævli irriterende at du legger ord i munnen(tastaturet) på de som ikke maler et rosenrødt bilde av ting. Det er ingen her inne som skriker etter å signere 10 spillere i verdensklasse. Det er snakk om å forsterke der det er helt tydelig at det trengs. Ingen som vil "satse på verdensstjerner i hver posisjon". Sånt tullprat kan du slutte med.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2013/11/26/sport/fotball/premier_league/alex_ferguson/mike_phelan/30520946/

 

Jeg har ingen problemer med å tro på dette. Det tar ingenting vekk fra Ferguson i mine øyne. En stor leder delegerer. Dette er også grunnen til at Moyes dreit seg loddrett ut med å rive ut alt i støtteapparatet og ansette Phil Neville.

Hvis dette er sant er det jo veldig rart at han ikke ble ansatt isteden for Moyes..

Skeptisk!

Lenke til kommentar

Kan noen minne meg på hvilke styrker Cleverley egentlig har? Tilstedeværelse? Han er ikke særlig kreativ, er ikke spesielt god med ballen i bena. Har ikke noe særlig godt skuddben. Han er ikke flink defensivt. Kan ikke prikke langpasninger/gjennombruddspasninger. Er ikke særlig hurtig, selv om han er hurtigere enn Fellaini og Carrick.

 

Klarer ikke å sette fingeren helt på han akkurat nå. Han er der, og jobber jo godt. Gjør seg relativt godt spillbar og sender avgårde støttepasninger. Men det er det. Allikevel har han stort sett vært bedre enn Fellaini og Anderson (med unntak av kampen i helgen, hvor han var elendig). Vi har jo nesten ikke sett Anderson i høst heller.

 

Sier seg uansett selv at uten Carrick, så er midtbanen vår forferdelig. Uansett hvem vi prøver å sette innpå, så blir det som om vi mangler en hel spiller på banen. Ganske utrolig egentlig.

 

Håper faktisk på å se Jones og Giggs på midtbanen i morgen. Giggs har en god pasningsfot, men eier ikke det defensive som egentlig kreves på en sentral midtbane. Da må Jones ta fult ansvar over det defensive. I teorien kan det ihvertfall fungere. Håper Jones er klar.

Endret av G27
Lenke til kommentar

@jonastra Undervurderer midtbanen? Carrick er den eneste som leverer. Anderson leverer omtrent en gang i året. Vi betalte nesten £28m for Fellaini som vi hadde fått billigere litt tidligere. Alle var klare over at vi trengte inn god midtbanespiller inn raskt og da hjelper det lite å betale så mye for en spiller som ikke var spesielt populær på markedet og som snart et halvt år senere ennå ikke har prestert på det nivået som er forventet.

Den offensive delen er god nok, men ikke den sentrale/defensive. Kanskje du synes den er underholdende og leverer hver kamp, men det synes ikke jeg. Hvis du så på forrige kamp så vet du kanskje hvor kjedelig den var. Med Carrick er den bedre, men han er ingen spiller som kan løpe forbi et par spillere med ballen.

Jeg er enig her. Midtbanen vår er klart svakere enn flere av de andre topplagene i europa. Det skjønner Moyes også, og det var derfor det ble lagt inn bud på midtbanespillere i overgangsvinduet. Det er viktig å huske på at det var første overgangsvinduet med Woodward også.

Fellaini har ikke spilt god nok til å forsvare prislappen, men det er ikke dermed sagt at han aldri når det nivået. Det er et nytt system og en ny rolle for Fellaini. Jeg synes ikke han passer inn i det systemet jeg vil at klubben skal spille,men han har tross alt karret seg til en fast plass på et av de bedre landslagene i europa, så han er ikke så dårlig som mange her (til tider) gir inntrykk av.

 

Det ville selvfølgelig vært fint om vi kunne utvikle egne spillere slik som for eksempel Barcelona gjør, men vi gjør jo ikke det. Man får jo inntrykket av at Welbeck får spille bare fordi han har vært en del av akademiet. Ikke godt nok. Send ham på lån eller noe slikt isteden for å gi ham spilletid i viktige kamper.

Welbeck-hatet (og her retter jeg først og fremst ikke pekefingeren mot deg) klarer jeg fortsatt ikke å begripe noe som helst av. Han er et klart 3./4.-valg på spissplass, kun 23 år og vår beste førsteforsvarer. I tillegg har han vist at han kan score mål på landslaget. 3 mål på 9 kamper denne sesongen er heller ikke så verst. En av våre beste spillere mot Real Madrid i CL i fjor for øvrig. Jeg synes han er et spennende spisstalent og håper han får flere sjanser.

 

Hvis ikke Zaha har kvalitet så vet ikke jeg hvorfor vi betalte £10.5m for en 20-åring. Heller mye bedre å gi spilletid til ham enn spillere som har fått sjansen om og om igjen, men ikke leverer en eneste gang. Da slipper han å råtne på benken. Kanskje han leverer samtidig som han får erfaring og utvikler seg? Kanskje ikke, men når du ser på alternativene så kan det umulig være farlig å heller gi ham sjansen et par ganger.

Enig i at han burde fått flere sjanser denne sesongen, selv om han helt klart er uferdig.

 

Nei, Thiago kommer kanskje ikke, men poenget var at midtbanen vår er altfor svak og at klubben ikke burde være gjerrige om de har en god spiller i kikkerten.

Poenget ditt var ikke å finne i de tidligere innleggene.

Lenke til kommentar

Bare pga munchen ulykken så er en avbrutt landing med united seconds fra en disaster.

 

Tipper eg hvertfall.

 

Men var med på en avbrutt landing. Da var me så nær bakken at eg ventet på at julene skulle touche bakken før det plutselig drog avgårde i en vannvittig bratt bakke.

 

Normalt sett alt annet enn veldig farlig. Mye verre hvis de først har toucha og har for kort bane :)

Lenke til kommentar

@Innleggene litt lenger oppe; Midtbanen vår er uten tvil den svakeste delen av laget vårt. Klubben var villige til å betale mye penger for en spiller som ikke var ettertraktet og da er det forventninger. Det er liten tvil om at Fellaini er mye bedre på toppnivået sitt og han trenger tydeligvis tid, men samtidig, uten Carrick er midtbanen vår en katastrofe. Hvis Moyes ønsker å gi Fellaini tid så er det klart at jeg ikke skal si så mye på det, men da må det forsterkes (En spiller som Herrera burde ikke være utenfor rekkevidde. Fint med en spiller fra lag som spiller pasningsfotball. Fikk ikke med meg at Thiago var skadet så lenge, men han er en sånn type spiller....ikke overraskende med tanke på at han er fra Barca). Vi er som det er så tydelig å se, veldig sårbare på midten når Carrick er ute.

 

Det er spillere som Young og Welbeck jeg er mer skeptisk til. De får sjansen hele tiden, men leverer aldri. Young er totalt elendig og ikke god nok for klubben. Welbeck er muligens en ok reserve å ha, men han er ingen spiller jeg ville ha satt inn på i sluttminuttene hvis vi trenger et mål eller å sikre en seier. Uansett så synes jeg at Zaha burde få sjansen. Han kan umulig være dårligere enn de to nevnt over. Han har i tillegg potensiale til å bli bedre enn både Young og Welbeck.

 

Ja, Welbeck er et godt spisstalent, men han er jo langt fra førstevalget i United og derfor må han spille ving og da forstår jeg at han sliter å etablere seg der, så ja det ville kanskje ikke være riktig å selge ham, men det blir heller ikke riktig å la Zaha være benket hele sesongen uten å gi ham en ordentlig mulighet. Men som sagt tidligere, Young er den spilleren jeg er minst keen på å få beholde. Ikke bare pga. dykkeferdighetene hans, men rett og slett fordi han suger.

 

 

Sa ikke Mourinho at det ikke ville være et problem for ham å selge til United? Fra bak skjermen ser det ikke ut til at Mata elsker sin nye rolle i Chelsea. Kunne ha kommet godt i bruk på midtbanen *kremt*.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...