Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thiago storkoser seg vel i Bayern med masse spilletid slik som han ble lovet...åh vent!

Hvis jeg ikke tar feil så har han ikke vært med i CL med dem enda så hvis det fortsetter slik mot januar så tror jeg vi absolutt burde kaste penger på bordet for ham + en midtbanespiller til. Og hvis noen for en eller annen grunn har lyst på Fellaini, Welbeck eller Young så er det bare å selge!

 

La oss sammenligne midtbanen (DM, SM, SOM) vår med:

 

Bayern: Javi Martinez, Thiago, Schweinsteiger ( :love: navnet), Götze, Kroos, Müller (som tiden spiller på høyre siden).

 

City: Yaya, Silva, Garcia, Rodwell, Fernandinho.

 

Chelsea: De Bruyne, Mata, Oscar, Van Ginkel, Lampard, Ramires, Mikel, Essien

 

Så var det oss da: Anderson, Giggs (har spilt overalt på midtbanen egentlig), Carrick, Fletcher, Cleverley, Fellaini, Kagawa. Jones kan også være brukbar på midtbanen, men uansett: Det er helt ræva. Synes jævla synd på Fletcher, men så lite fotball han har fått spilt de siste årene så har nok nivået hans sunket betraktelig.

 

Skulle vi møte Bayern i CL så blir nok resultatet mer enn 0-7 sammenlagt, med mindre vi spiller ultra-defensivt gjennom hele kampen.

 

 

SKAMMELIG

 

Personlig gir jeg faen i om at de engelske spillerne ikke kommer til å få sjansen. Det er bare å innse for klubben at den tiden er forbi og at kriteriet om å bruke engelske egenutviklede spillere ikke burde være så strengt lenger. Er bedre å hente unge spillere fra utlandet med kvalitet og heller utvikle dem i akademiet enn å holde på enkelte spillere bare fordi de som sagt, er engelske.

Endret av RollsReus
Lenke til kommentar

Hva er det som gjør at Thiago skulle ønske seg en overgang til United? Innlegget ditt ga inntrykk av at Guardiola foretrakk å benytte seg av andre spillere enn Thiago, men det stemmer ikke. Thiago så ut til å være en viktig spiller for Guardiola før skaden, og jeg har ingen tro på at han blir noe mindre viktig etter skaden.

Lenke til kommentar

Cardiff's Chile midfielder Gary Medel will not face disciplinary action from the Football Association despite appearing to raise his hands towards Manchester United's Marouane Fellaini during Sunday's 2-2 draw.

The incident was not seen by the match officials and was reviewed by the FA's panel of former referees who decided that the incident was not worthy of a red card so no action would be taken

 

 

Forøvrig Moyes tanker om Rooney-hendelsen

 

"The boy (Mutch) runs across his path and there's a bit of a tussle, but I didn't think it deserved any more than a yellow card," Moyes told Sky Sports.

"I don't think it was a lashing-out, I think it was more that he felt hard done-by with the boy running across his path with the ball.

"I didn't think it was a lash out to cause any harm, I think it was more of a disappointment that he lost the ball."

 

 

Lenke til kommentar

Høres nå litt merkelig ut at SAF "slo mynt og kron" på vanskelige avgjørelser. Synes også det er merkelig etter å ha lest halve biografien til SAF at vi ansatte Moyes. Argumentene er av typen "vokst opp i samme nabolag" og "kjent ham hele livet" bør ha lite å si.

 

Carlos Queiroz omtales som den beste manageren SAF vet om. Burde vektes tyngre enn det meste SAF hadde å si om Moyes.

 

Moyes er foreløpig like grå i United som han var i Everton.

Lenke til kommentar

@jonastra Undervurderer midtbanen? Carrick er den eneste som leverer. Anderson leverer omtrent en gang i året. Vi betalte nesten £28m for Fellaini som vi hadde fått billigere litt tidligere. Alle var klare over at vi trengte inn god midtbanespiller inn raskt og da hjelper det lite å betale så mye for en spiller som ikke var spesielt populær på markedet og som snart et halvt år senere ennå ikke har prestert på det nivået som er forventet.

Den offensive delen er god nok, men ikke den sentrale/defensive. Kanskje du synes den er underholdende og leverer hver kamp, men det synes ikke jeg. Hvis du så på forrige kamp så vet du kanskje hvor kjedelig den var. Med Carrick er den bedre, men han er ingen spiller som kan løpe forbi et par spillere med ballen.

 

Det ville selvfølgelig vært fint om vi kunne utvikle egne spillere slik som for eksempel Barcelona gjør, men vi gjør jo ikke det. Man får jo inntrykket av at Welbeck får spille bare fordi han har vært en del av akademiet. Ikke godt nok. Send ham på lån eller noe slikt isteden for å gi ham spilletid i viktige kamper.

 

Hvis ikke Zaha har kvalitet så vet ikke jeg hvorfor vi betalte £10.5m for en 20-åring. Heller mye bedre å gi spilletid til ham enn spillere som har fått sjansen om og om igjen, men ikke leverer en eneste gang. Da slipper han å råtne på benken. Kanskje han leverer samtidig som han får erfaring og utvikler seg? Kanskje ikke, men når du ser på alternativene så kan det umulig være farlig å heller gi ham sjansen et par ganger.

 

Nei, Thiago kommer kanskje ikke, men poenget var at midtbanen vår er altfor svak og at klubben ikke burde være gjerrige om de har en god spiller i kikkerten.

 

Er det du som skal bla opp for Iniesta og Messi?

 

PSG? Har da bare kritisert midtbanen vår og at det trengs en god midtbanespiller med kvalitet. Jeg har da ikke ropt ut om å hente Messi, Iniesta, Schweinsteiger, Ribery, Robben, Gundogan etc. samtidig heller, har jeg? Og å oppføre seg som PSG, er LITT mer enn å hente én spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...