Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Som sagt, det potensielle skadeomfanget er betydelig større om jeg treffer noen med bil, enn om jeg treffer noen med sykkel.

 

Det er en måte å se det på. 

 

Jeg anser det potensielle skadeomfanget som mye større når syklister trosser rødt lys. Myke trafikanter er ekstremt mye mere sårbare enn bilister som sitter godt fastspent i et stålbur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Som sagt, det potensielle skadeomfanget er betydelig større om jeg treffer noen med bil, enn om jeg treffer noen med sykkel.

 

Det er en måte å se det på. 

 

Jeg anser det potensielle skadeomfanget som mye større når syklister trosser rødt lys. Myke trafikanter er ekstremt mye mere sårbare enn bilister som sitter godt fastspent i et stålbur.

 

 

Ja, det er mer sårbare fordi folk kjører rundt i store stålbur. Det er lang tradisjon i samfunnet for at om du er farlig for andre, så har du et ekstra ansvar.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, det er mer sårbare fordi folk kjører rundt i store stålbur. Det er lang tradisjon i samfunnet for at om du er farlig for andre, så har du et ekstra ansvar.

Nå kjører de færreste på rødt selv når det er helt klart, med bil - Mens med sykkel kjører mange på rødt, selv når det ikke er helt klart. Helt tydelig behov for å ta endel syklister på dette for å kanskje endre adferdsmønster

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det at andre grupper synder I trafikken er ingen unnskyldning for å synde selv!

 

Det er det ikke, man blir bare litt lei over den malplasserte sutringen over syklister, som stort sett grunner i at folk ikke har innsett at samfunnet ikke lenger bøyer seg rundt for å gjøre livet mest mulig behagelig for bilister. Og hva andre grupper gjør er relevant når folk er ekstremt opptatt av å "ta" en gruppe.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det at andre grupper synder I trafikken er ingen unnskyldning for å synde selv!

 

Det er det ikke, man blir bare litt lei over den malplasserte sutringen over syklister, som stort sett grunner i at folk ikke har innsett at samfunnet ikke lenger bøyer seg rundt for å gjøre livet mest mulig behagelig for bilister. Og hva andre grupper gjør er relevant når folk er ekstremt opptatt av å "ta" en gruppe.

 

AtW

 

 

Det hjelper jo ikke akkurat på at syklistene sykler på rødt lys eller to i bredden. Selv om dere kan rasjonalisere det her inne så er det dårlig PR mot Ola Dunk.

 

Jeg har ikke noe problem med syklister så lenge de kan oppføre seg.

Lenke til kommentar

 

 

Det at andre grupper synder I trafikken er ingen unnskyldning for å synde selv!

 

Det er det ikke, man blir bare litt lei over den malplasserte sutringen over syklister, som stort sett grunner i at folk ikke har innsett at samfunnet ikke lenger bøyer seg rundt for å gjøre livet mest mulig behagelig for bilister. Og hva andre grupper gjør er relevant når folk er ekstremt opptatt av å "ta" en gruppe.

 

AtW

 

 

Det hjelper jo ikke akkurat på at syklistene sykler på rødt lys eller to i bredden. Selv om dere kan rasjonalisere det her inne så er det dårlig PR mot Ola Dunk.

 

Jeg har ikke noe problem med syklister så lenge de kan oppføre seg.

 

 

Det som hjelper er å få flere syklister så folk etterhvert tar innover seg at de ikke har så stor enerett til trafikken som de innbiller seg. Etterhvert vil folk venne seg til det, før det vil sutrerne alltid finne noe å sutre over av prinsipp. Å sykle to i bredden er forøvrig godt innenfor "å oppføre seg", mange mener tydeligvis "å oppføre seg" er å ikke ta opp noe plass i trafikken i det hele tatt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det som hjelper er å få flere syklister så folk etterhvert tar innover seg at de ikke har så stor enerett til trafikken som de innbiller seg. Etterhvert vil folk venne seg til det, før det vil sutrerne alltid finne noe å sutre over av prinsipp. Å sykle to i bredden er forøvrig godt innenfor "å oppføre seg", mange mener tydeligvis "å oppføre seg" er å ikke ta opp noe plass i trafikken i det hele tatt.

 

AtW

 

 

Syklister tar plass enten de liker det eller ei. Om dere klarer å holde fartsgrensen så kjører jeg ikke engang forbi. Sykle to i bredden synes jeg ikke er greit når det gjør det vanskelig å kjøre forbi.

 

Å forvente at syklister ikke blir en forstyrrelse i trafikkflyten er naivt. De er langt under fartsgrensen, og klemmer seg gjennom trafikken på både den riktige og gale siden av biler. Motorsykler er forøvrig en del av sistnevnte problem. Holdt nesten på å kjøre ned en motorsykkel når jeg skulle svinge inn på en parkeringsplass.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det at andre grupper synder I trafikken er ingen unnskyldning for å synde selv!

 

Det er det ikke, man blir bare litt lei over den malplasserte sutringen over syklister, som stort sett grunner i at folk ikke har innsett at samfunnet ikke lenger bøyer seg rundt for å gjøre livet mest mulig behagelig for bilister. Og hva andre grupper gjør er relevant når folk er ekstremt opptatt av å "ta" en gruppe.

 

AtW

 

 

Det hjelper jo ikke akkurat på at syklistene sykler på rødt lys eller to i bredden. Selv om dere kan rasjonalisere det her inne så er det dårlig PR mot Ola Dunk.

 

Jeg har ikke noe problem med syklister så lenge de kan oppføre seg.

 

 

Det som hjelper er å få flere syklister så folk etterhvert tar innover seg at de ikke har så stor enerett til trafikken som de innbiller seg.

 

 

Her diskuterer vi problemet med mange som syklister som synder på rødt lys og nå har du vridd det over til at bilistene mener de har enerett på veien! 

Ikke lett å diskutere med noen som har så ensidig hatinstilling mot bilister..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt krise at man sykler to i bredden altså. Hva i all verden gjør folk som klager over dette når de havner bak en traktor? Det må jo være verdens undergang.

 

Fordi man bør i teorien kjøre så langt forbi, at man ikke treffer syklisten vis den bekker mot deg? Forstår at det er ubehagelig å kjøre forbi syklister som tar opp den delen av feltet de har rett på.

Lenke til kommentar

 

 

Det som hjelper er å få flere syklister så folk etterhvert tar innover seg at de ikke har så stor enerett til trafikken som de innbiller seg. Etterhvert vil folk venne seg til det, før det vil sutrerne alltid finne noe å sutre over av prinsipp. Å sykle to i bredden er forøvrig godt innenfor "å oppføre seg", mange mener tydeligvis "å oppføre seg" er å ikke ta opp noe plass i trafikken i det hele tatt.

 

AtW

 

 

Syklister tar plass enten de liker det eller ei. Om dere klarer å holde fartsgrensen så kjører jeg ikke engang forbi. Sykle to i bredden synes jeg ikke er greit når det gjør det vanskelig å kjøre forbi.

 

Å forvente at syklister ikke blir en forstyrrelse i trafikkflyten er naivt. De er langt under fartsgrensen, og klemmer seg gjennom trafikken på både den riktige og gale siden av biler. Motorsykler er forøvrig en del av sistnevnte problem. Holdt nesten på å kjøre ned en motorsykkel når jeg skulle svinge inn på en parkeringsplass.

 

 

 

Riktig, syklister tar plass som alle andre, og det er det folk må ta innover seg og slutte å sutre over. Det er ikke vanskeligere å kjøre forbi om man kjører forbi på en trygg måte, dvs går over i motsatt felt. At du synes det er vanskelig å kjøre forbi utrygt er noe jeg håper syklister i liten grad tar hensyn til, for de kjører litt normalt er det bedre at de er "kortere" fordi de er ved siden av hverandre.

 

Ellers oppfordrer jeg deg til å se deg for når du svinger, du har et ansvar når du kjører rundt i bil.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...