Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Her nede på ytterste sydspiss av landet ville jeg ikke klandret noen for å ha skiftet til sommerdekk allerede.

 

Jeg VILLE derimot klandre dem for å ikke la bilen stå i dag, det er jo bare absurd å legge ut på disse veiene når du vet du har sommerdekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg VILLE derimot klandre dem for å ikke la bilen stå i dag, det er jo bare absurd å legge ut på disse veiene når du vet du har sommerdekk.

Nettopp. Derfor jeg skrev tidligere at politiet burde være ute i slike situasjoner og faktisk straffe de idiotene som kjører rundt på sommerdekk.

 

5 min siden jeg så ei kvinne i en bil med firehjulsdrift holde på å kjøre av veien da hun ikke klarte svingen i et kryss her. Tempoet var ikke høyt. Har vondt for å tro at hun var skodd for dette føret..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra høyre til venstre felt er det irriterende og farlig ja, men fra venstre tilbake til høyrefelt etter en forbikjøring er jo ikke noe big deal. Når noen kommer bak deg og bytter felt på motorveien for å kjøre forbi deg så kan du vel forvente bilen skal inn foran deg igjen, vil ikke påstå det er så farlig at vedkommende ikke blinker da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å bytte til sommerdekk nå er rett og slett idiotisk.

Jeg er helt uenig med deg.

Jeg har selv kjørt på sommerdekk siden lørdag, og tenker å fortsette med det.

Dog har jeg intet behov for bil i det daglige, så den står parkert dager som denne.

 

Skulle vært forbudt å kjøre på sommerdekk før 1. april.

Hvorfor det?

Hvis forholdene tilsier at sommerdekk er velegnet er det da ingen grunn til å bruke vinterdekk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er sikkert ikke meg dere snakker om, men vil bare si at jeg fortsatt har vinterdekk, men at det ikke gjør at jeg kan kjøre i 100 på et 5cm snølag. Endte faktisk med en liten understeer over til det indre feltet om jeg bommet på sporene, uansett om jeg kjørte som en pensjonist. Godt at jeg var alene på veiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra høyre til venstre felt er det irriterende og farlig ja, men fra venstre tilbake til høyrefelt etter en forbikjøring er jo ikke noe big deal. Når noen kommer bak deg og bytter felt på motorveien for å kjøre forbi deg så kan du vel forvente bilen skal inn foran deg igjen, vil ikke påstå det er så farlig at vedkommende ikke blinker da.

Dette var begge deler. Skjedde mange ganger på kort tid. Ja skjønner at det er annerledes fra venstre, men man må da ikke kjøre inn så brått at jeg må bremse for å unngå kræsj (som er farlig nok på motorvei fra før). Kunne kjørt bittelitt lenger for å gjøre det tryggere i det minste.
Lenke til kommentar

Brøytebilførerne får mye pes av bilførerne og motsatt, men ... jeg bor i ei blindgate. Langs den ene sida er det parkering forbudt og grøft, og langs den andre sida er det lukeparkering. Selvfølgelig må det måkes 70 x 50 cm snøvegger på bilene. Så nå sitter bilen min fast der til snøen har smelta :/ Kan ikke brøytebilene vinkle skufferen manuelt?
 

 

Noen her som har kjørt i Fredrikstad? Synes om rundkjøringene i sørlige sentrum ved Shellen der? St. Croix-krysset for de som er kjent.

 

Køa står jo fra St.Croix til Kråkerøybrua mange ganger, synes det virker for brutalt mtp. den nye brua til Kråkerøy med fire felt og greier.

De oppgraderer jo smått om senn nettopp på grunn av dette. Når hovedveien blir firefelts vil det i terien få fortgang på trafikkflyten ut av byen. For det er jo ikke til Kråkerøy trafikken står nødvendigvis, men ut av byen.

Endret av Alecs
Lenke til kommentar

Her nede på ytterste sydspiss av landet ville jeg ikke klandret noen for å ha skiftet til sommerdekk allerede.

 

Jeg VILLE derimot klandre dem for å ikke la bilen stå i dag, det er jo bare absurd å legge ut på disse veiene når du vet du har sommerdekk.

Her jeg bor var snøen borte 3-4 timer etter at det hadde begynt å snø :p

Sørlandet FTW. Men er ikke alltid at det er dårlige dekk som gjør at folk kjører utfor. Kan bare være at man sklir på feil plass på feil tid. Å det kan skje selv med helt nye dekk. Erfarte det selv for 3-4år siden.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Folk er ikke dumme for å bytte til sommerdekk nå, men de er dumme om de kjører med sommerdekkene nå. Ingen kan spå været, og å kjøre med vinterdekk på fine vårdager kan også fort bli en risiko, selv om den er merkant mindre.

 

Byttet til sommerdekk her pga punktering , føret i Trondheim er dog greit på de veiene jeg kjører (stort sett E6 hele tiden) og vi har ikke en eneste cm med snø. Vinterdekkene var faktisk såpass slitt nå at det var på tide å få tak i nye da de hadde svært dårlig grep , merket faktisk forskjell ved å gå over til sommerdekk igjen.

 

Men ja, begynner det å snø vil jeg la bilen stå og ta buss isteden (eller om det legger seg frost på veien).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...