Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå to ganger på en uke sett folk som har kjørt med begge sidespeil innfelt, begge tilfeller på Ring 3 i Oslo. Er det virkelig noen biler med elektrisk innfelling av speil som ikke automatisk feller dem ut ved start? Hvordan klarer/tør folk å kjøre (på fler-felts vei) med speilene innfelt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det bør være mulig å justere dette selvsagt.

Jeg har elektrisk inn- og utfelling av speil på merca, der har jeg deaktivert automatikken og bruker det derfor manuelt.

Det brukes kun på et par steder jeg parkerer innimellom der det er svært trangt og det så vidt er plass til bilen også med speilene innfelt..

Da hadde det jo blitt lekkert om speilene hadde felt seg ut selv når jeg rygger ut, jeg tippe du ser poenget nå :)

Lenke til kommentar

Mine må jeg styre manuelt.

 

Det var rimelig grusomme forhold fra Tønsberg til Kristiansand i dag. Tett med snø på veiene som ikke hadde blitt brøytet eller nedkjørt enda. Ble helt matt av å kjøre. Alle skiltene var nedsnødd, så jeg måtte gjette fartsgrensen nesten hele strekningen. Var også en tulling som bestemte seg at dette var det perfekte tidspunktet å taue en bil på, så han fikk jeg gleden av å være bak to ganger, og når jeg kjøte forbi for andre gang så kom det svarte meg en fotoboks (som jeg selvsagt ikke visste om da fotoboks-skiltene var nedsnødde også), heldigvis så gikk det såpass sakte at jeg neppe får konsekvenser (gitt at fartsgrensen var 80).

Lenke til kommentar

Ah, 40cm med snø til morgenen idag, og hele byen umåket. 5 av 6 biler stod fast i nabolaget og på hovedveien, mens jeg kommer kjørende uten problem i Subaruen. Superdekk + super-AWD + ESP av er bra match. Like kult å glise til naboene hver gang når de må måke mens jeg ikke trenger måke noe som helst og bare spinner med alle 4 bakover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange sliter tydeligvis med å skjønne at vi bor i Norge. Utrolig mange som har hatt problemer med veigrepet her i Larvik i dag som kan tyde på at mange har valgt å kjøre på sommerdekk. Føret her nede har vært godt til tross for manglende brøyting i dag tidlig. Selv med navaraen og gamle vinterhjul dro jeg meg fint fram uten behov for firehjulsdrift.

Lenke til kommentar

Å bytte til sommerdekk nå er rett og slett idiotisk. Håper de som evt. bulker/kolliderer mister lappen for alltid, eller en ordentlig saftig bot.

Vil dette også føre til regress på forsikring?

 

 

Vi er fortsatt i mars-måned. At vi har hatt en 3-4 uker med ganske bra vær hjelper ikke.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Å bytte til sommerdekk nå er rett og slett idiotisk.

Jeg er ikke uenig med deg, men samtidig er det bare en lang uke til piggdekk er forbudt - er det ikke påske som er grensa? Så det vil jo ikke være en unaturlig ting i utgangspunktet å skifte en uke innen aller siste frist.

Lenke til kommentar

 

Å bytte til sommerdekk nå er rett og slett idiotisk.

Jeg er ikke uenig med deg, men samtidig er det bare en lang uke til piggdekk er forbudt - er det ikke påske som er grensa? Så det vil jo ikke være en unaturlig ting i utgangspunktet å skifte en uke innen aller siste frist.

 

 

Første mandag etter påske er grensa. (Altså ikke 2. påskedag, men mandagen etter.) I Nord-Norge, 1. mai.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...