Jump to content

del_diablo

Medlemmer
  • Content Count

    9395
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1786 :)

About del_diablo

  • Birthday 07/17/1992

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hva gjør du når rutern har fungerende lys, men du får ikke nettverk, signal eller tilgang på config meny i 2-3 timer i strekk? Etter en relativt hard torrentsessjon? Det blir ikke alt for mange alternativer igjen, fordi det er veldig lett å ta strømmen.
  2. Et under at det ikke skjer flere fletteuhell. Får dårlig planlegging og for mye passivitet.
  3. Jeg forstår meg på poenget, men det blir ikke realistisk. Kontorbyggene får ofte etablert seg i sentrum, og gjerne er det hele industriparker et steinkast utenfor sentrum fordi de har etablert seg der. Plutselig er noe så enkelt som å pendle et mareritt fordi man ikke får flyttet arbeidsplassene UT av sentrum. Gjerne kombinert med upragmatisk utbygging av veinettet, og upragmatisk regularing av hvor ting skal utbygges tiår etter tiår. Det er nå selvfølgelig ganske store forskjeller på Oslo-Bergen-Trondheim kontra alle de mindre "byene" på Norsk jord.
  4. Er vel enklere å bestille 200 tabletter fra utlandet som er samme styrke. For ca samme pris som 30 norske med samme styrke. Du kan også få tak "timed release" vis du opplever å våkne etter 4 timer, og vil heller sove hele natten. Dog, får du ikke sove gjør tablettene ingenting. Men vis du har vært opp mange nok timer kan de fungere. De fungerer fjell for å gå til sengs etter en lang dag, et par timer før du har vanen til det. Men gjør ca ingenting vis du sover hele dagen.
  5. Leger merke til at mye medisinsk tekstil lukter en blanding av gummi og salt når de er ferske. Hva slags stoff er det?
  6. Vis du har fått en journalist til å finkjemme regnskapet og funnet ut hvor mye penger Th1nk/Pivco har brukt over årene før de ble kjøpt ut av Ford? Og gjerne årene etterpå? Et av probleme vil være at den totale pengemengden ikke vil strekke til for reel masseproduksjon, eller forskning/utvikling. Et annet ville vært at du kan få tilgang på en helt annen forsker og produksjonsstab når du kan skaffe folk som har vært på andre store amerikanske industriprosjekter. Dog, et størt rødt flag når man leser over artikkler som denne, blir at man ser at veldig lite blir produsert ved deres "fabrikk". Og gjerne aldri detaljer om hva som blir produsert innomhus, og hva de måtte bestille en 100-150 eksemplarer fra i Europa noen plass. Det er forståelig at man starter prototyper med off shelf parts. Men jo lengre frem i tidslinja men kommer, jo mer blir fokuset at delene de får fra f.eks Porsche er såpass fancy at man glemmer å fortelle hvor resten kommer fra. Det de får innomhus som ramme i aluminium er fantastisk, men resten av ekspansjonen mangler. Så lenge et firma lever på å bestille deler fra et annet firma, så lever de i praksis på det andre firmaets godvilje. Du får ikke utbedret feil eller utviklet produktet, og kanskje du må bytte produsent vis neste versjon fra samlebåndet har mangler i en eller annen form. At de klarte å selge seg ut til Ford etter en konkurs er også fantastisk. Selv om salget baserer selg på å godkjenne papirstempler i California, ikke reel markedsføring eller produksjon. Og da gikk det som det gikk, da reguleringene ble endret. Og da kan man gå tilbake til sammenligningen: Liten tilgang på kapital, men grei tilgang på aluminium. Fra det tiåret Tesla ble startet har de klart å begynne å produsere lavmargindeler som seter innomhus. Som igjen blir et tegn på skalaforskjellen.
  7. "papirformuer som i Norge ville resultert i så mye formuskatt at gründerene måtte selge seg ned" ?
  8. Har du en firmabil er det nok diesel, for subsidiene sin del. Og det er nok en del mer bedrifter urbant enn ruralt.
  9. Problemet går dypere, da eiendom ikke har intensive krav til teknologiutvikling. Anleggsmaskinene importeres fra Sverige, Tyskland og Asia. Isolasjonen er relativt lokalprodusert med Franske eller Tyske patenter i ryggen, eller godt testet teknologi. Betongen krever ikke nyvinninger og importeres i små kvanta mens det støres i støre kvanta. Treverket krever ikke allverden, det gjør heller ikke elinstallasjonen. Det blir en del håndtarbeid av det, men ikke mye patenter eller teknologi. Du har mye av det samme på vedlikeholdssiden, hvor det er MYE fancy tysk og fransk teknologi til f.eks rørfornying eller andre fancy tiltak for å spare penger i det lange løp. Situasjonen er nok ganske lik i skogbruket. Lakseoppdretten har jeg ikke oversikt på, men de norske verftene flagges ut, så det blir nok noe import der også. Men noe Norskt blir det der og, men det blir nok et overllap med underleveransen til oljesektoren da begge er noe maritime. Det er litt problemet: Håndarbeid binde ikke opp nok kapital til å konkurrere mot billigere import med et større marked. Du drar til en liten plass og finner ut at det er en møbelfabrikk eller en produsent av en eller annen husdel del, men det binder ikke opp nok kapital til å kunne bygge ut for å konkurrere på det Europiske markedet. Patenene blir da enda mer merkelig, da vi har institusjonene til å avle opp the brainz for å forske. Men kapitalen for å realisere de mangler, og mange lider av en kollektiv vrangforestilling at noen andre kan ta tak i patentene.
  10. Demontere midtkonsoll og vaske demontere filtteppene. Setene blir nå rene nok etter litt gnukk, verre med alle de rare sprekkene nedover.
  11. Hele poenget med partipolitikk er at du bygger opp galleonsfigurer over et tiår eller et tjueår. Vis det viser seg at dagens leder og kommende leder er unhabile, så bruker skuta vanligvis å krasje vis ingen gjør noe. Støre har ingenting å gjøre som galleonsfigur. Trøndermafian har valgt sin kandidat, og har ikke pusset opp neste galleonsfigur. Så de har veldig lyst til å sende sin inhabile galleonsfigur oppover i partiet. De eneste som rusler med sablene blir vel en gjeng med Oslopopulister som partiet kunne vært foruten. Nei, jeg vet helt ærlig talt ikke hva som feiler AP. Noe er det vel, og det er vel noe som har vært del av partiet i flere tiår.
  12. 10-under forstår jeg litt. En del biler hvor speedometeret ligger der. Der ligger en del av feilen. Fartsvariasjonen opp/ned forstår jeg også: Sjåføren kjører ikke nok bil til vanlig, og justerer derfor ikke gassen manuelt for å unngå tap av moment oppover. Men jeg skjønner meg fortsatt ikke på å redusere farten mot svinger eller å være livredd tunneller. Vis speilene på bilen er så dårlig, så finnes det små Vidvinkelspeil å få kjøpt, så du ser både dekket og kantlinja mot hverandre.
  13. Blir ikke mye til debatten når platformen til en digital kodebrikke ikke er sikret. Klarer du å få inn en keylogger klarer du å samle biometri.
  14. Teknisk sett kan du begynne å skyte ned satellitene. Men siden MEO, GEO og HEO detter nok ikke ned med det første. Kanskje de går i biter nok til at vi får en runde med Kesslers Syndrom?
  15. Kjørte 13 timer på vei på tirsdag. Legger merke til at mange har en fetish for å redusere farten kraftig etter en forbikjøring. Underlig. Ellers er nå andelen som kjører i s-sikksakk bortover i feltet sitt høyere i år enn ellers.
×
×
  • Create New...