Jump to content

del_diablo

Medlemmer
  • Content Count

    9274
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1736 :)

About del_diablo

  • Birthday 07/17/1992

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vet ikke om ladehybrider blir noe ineffektive. Noe får man nå igjen for teknologien: 1. Noe av starttapet blir borte. 2. Effektivitetstapet som ville vært førstegir. 3. Og effektstapet fra 0 til hvor nå enn elmotoren slutter å være effektiv. 4. Regenerative bremser 5. Interiør og AC drives direkte fra et stort batteri i stede for 60-90% tap direkte fra motoren
  2. Ser på bildene at dere har brukt samme blad på samme type tester på alle maskinene? Eller er det brukt medfølgende universalblad til alt? Artikkelen spesifiserer ikke.
  3. Og det som blir så fantastisk er hvor mostanden mot bompengene hevner opp: De sentrale urbane strøk, hvor man ofte får ring 1, 2, 3 og kanskje 4. Og gjerne elendig satt opp, så man segregerer eksisterende byer inn i bydeler. Til syvende og sist startet vel bompengeopprrøret i Bergen, hvor dens oppsluttning utenfor Bergen er lokale forhold og panikk i de etablerte partienes valglinjer og løfter.
  4. Vet ikke om jeg blir helt enig. I mitt hode så blir 3-4 ganger kostpris noe som begynner å utveie driftskostadene. Kanskje ikke på et kort tidsspektiv på året, men for sin levetid er det en helt annen sak. Dog, jeg ser poenget: Det er ingen garanti at man får nok Tesla etter veien til å få nok volume til at det blir lønnsomt.
  5. ? Vis strøm koster 4kr for tilsvarende bensinliter, og du selger den for mer enn 4 kroner tjener du vel penger. Reele priser er vel kr. 1.70 per kWh for Tesla sin Superlader, mens strømprisen reelt er 2-3 ganger billigere. Så inntekskilde blir det nok. Og jeg ser ikke noe argument som bestrider dette. Dog, poenget ditt har et eller annet å gjøre med at vis man ikke tilbyr ladere så får man ikke solgt bilene da de ikke kan brukes til annet enn lokal pendling til og fra jobb. Det er et gyldig poeng, og det er grunnen til at Tesla ikke kom dødfødt til markedet. Så ja: Det er en utgift å bygge ut, så man faktisk får solgt bilene. Men Nei: Man tjener faktisk penger på disse ladestasjonene.
  6. Spørs nå hva de forsket på. Med de helvetes touchtelefonene må man ofte fysisk se og ta på displayet for å f.eks ta imot samtaler. I prinnsippet livsfarlig. Har du gode høyttalere/mikrofon er det nok bergbart å få den til kneet og bruke telefonens handsfreemodus, men igjen krever det at du ser bort fra veien mens du knoter med 1-2 hender. Samtidlig kan du komme langt med å planlegge kjøring så de ikke girer som en idiot med en arm i en sving mens du prøver å styre rattet med oversiden av lårskinka. Kan se for meg at å tekste med mobiltastatur er ikke så ille, men touch er noe helt annet siden manglende fysisk feedback igjen leder til at du må se og korrigere alt du taster in. Dog, eneste jeg kan konkludere er at å kjøre i grei krusfart med en hånd er helt greit. Knote/se på telefonen er noe helt annet, og vil lede til ulykker vis man lar blikket komme dit henn til feil tidspunkt.
  7. Kravet er vel https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2018-06-01-23 Klarer man å møte fysisk med førerkort har de vel i prinnsippet ikke noe å klage over. Dog, hele aktualiteten er vis man ikke kan ta en tur innom. F.eks fordi det ikke er en lokal bank, filialer finnes ikke, eller andre årsaker. Å ta fotobilde av passet og lagre dette? Det virker derimot mer tvilsomt.
  8. Mangel på D-vitamin, eller mangel på D3? D3 blir jo noe helt annet, da det blir mangel på sollys.
×
×
  • Create New...