Jump to content

del_diablo

Medlemmer
  • Content Count

    9504
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1858 :)

About del_diablo

  • Birthday 07/17/1992

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nja Man trenger ikke ta ut lønn vis du har betalt for et palass, en hytte, en grei bil, og har en million på kontoen fra sist gang man investerte i privatlivet. Hverdagsforbruket blir noe helt annet vis alt er nedbetalt.
  2. Dagens syklus er underlig De unge tar fagbrev, men mange finner ut at de tjener for lite eller arbeidsforholdene er alt for elendig, så de tar universitetsutdanning som exitstratergi. Resultatet er at man utdanner mange nok, men frafallet er for stort over tid. Så har du de som faller fra før de får sikret seg fagbrev eller universitetsutdanning. De er i den underlige situasjonen hvor de er for etablert, men kan ikke ta videre utdanning uten støtte fra samboer eller ved tilfeldighetene klare å sikre seg en jobb på hvertfall 50-60%.
  3. Enten får du den statistiske allergireaksjonen der og da, og siden google er google trenger mer søkeord som ikke blir sensurert av "allergivaksine" for å finne ut hva tallene ligger på, men lave. Eller så har du det nok ganske bra.
  4. Kan se for meg dette for f.eks tog. Fordi man blir jevnling å kjøre, og vognsettet er flåteeid. Men for bil og tungtransport langs vei er det dødfødt. Ingen med en vis risikonese vil være villig til å sitte på en flåte med ustandardiserte store elbilbatterier, og betale for å lagre dem. For å si det på en annen måte: Det er ingen reele tekniske utfordringer på batteribytter. Problemet blir kostnadene ved å ha flere tusenvis med kWh med batteri lagret, og at de eldes.
  5. Ingen reel grunn til å finne ut det selv. Har du fått litt mer oppfølging, har du blitt bedt om å booke fysioterapaut til ca rett tid etterpå. Å gjøre det selv går for trengt.
  6. Hvorfor prater du om mobildata???? Det er jo et alernativ, men man får ikke direksjonal sender, direktekobling til det faktisk internettet, og kapasiteten på bølgelengdene er jo tvilsomme på 4g og 5g.
  7. Hele poenget med "barn leker" skiltene er at vis gateparkeringen er tvilsom fra starten av, så er bilen allerede alt for nær en ung darwinist som piler ut fra en bil ut av intet og sjåfører har noe som helst i toppen av fartsgrensen på stedet. Problemet er at man har så blitt glad i å sette opp disse skiltene uansett hva slags nabolag det er snakk om, og uansett hvordan parkering er løst. Så de gikk fra å være nyttig informasjon til å bli ubrukelige. Så da er man like langt og skiltene betyr ingenting. Ellers i traffikken har man også "farlig sving" hvor det entes skiltes fordi det er reelt, eller fordi man opplever at toptunge lastebiler med henger velter.
  8. Direksjonal-radiosender-bredbånd er faktisk ganske bra. Så lenge man har luftlinje til sender, antenne blir justert og montert korrekt, og ingen bestemmer seg for å selge over kapasitet. Min erfaring er at været påvirker ikke kapasiteten heller. Men det finnes sikkert noen varianter.
  9. Litt av poenget med fylket Viken er at man faktisk for begynt med å gjøre noe "Osloområdet" som er utenfor Oslo. I form av kollektivtransport, jobber, industribygg, veier, med mer. Det er rett og slett ikke mulig å bygge seg unna prisene, da problemet er at man kan bare kjøre så så langt før man innser at man bor for langt unna der man arbeider.
  10. Ser aldri kollektivtransport blir diskutert når det snakkes om boligpriser. Eller hvor de urbane områdene faktisk ligger, eller hvor industritomtene og kontorbyggene faktisk ligger. Tror heller aldri jeg har sett minstestandarden på utleie diskutert heller.
  11. Spenstig at buss ligger på 0.3 i den statestikken. Også spenstig at "Høyrisikogruppers eksponering og risiko i trafikk"(kilden) ikke har egen statestikk for moped, samt at MC er beregnet ut i fra spørreskjema i stede for reel data. ellers er det vel relevant statestikk for Mons.
  12. En mer virkelighetsnær tilnærmelse er at etterslepet er ENORMT Fordi man i sin tid bygget ut kjerreveier i stede for å faktisk bygge vei. Og det ser du i dag når du kjører, plutselig er det enorme kvalitetsforbedringer jo nyere veier er, jo rettere og bedre sikt er det, man hugger seg vei i terrenget og er villig til å ekspropitariere. Eller noe så enkelt som å tegne rette linjer på kartet. Kanskje man kan skylde på noe forsvarspolitisk, eller moralen til stortinget i perioden. Men realiteten er at det svenske og finske etterslepet er mindre, da veiene de bydge er mer pragmatisk fra dagens ståsted.
  13. Problemet ar at vis man øker produksjonen så må man ansette flere og starte opp flere bedrifter. Og siden langtidsvedlikehold er en slags form for planøkonomi fra statens/fylkets/kommunens side, vil det også si økte vedlikeholdsutgifter da man må øke størrelsen på en hel sektor for å holde selskapene som driver med dette aktivt. Det er litt av samme problemet man har rundt jernbane og andre infastrukturprosjekt: Man gjør rett med at man ikke skaper døde midlertidlige arbeidsplasser, men man gjør også feil fordi det eneste man gjør er at prosjektene varer lengre med mindre storedriftsfordeler og derav mindre kilometer med utbygging.
  14. Nja Første moped jeg fikk opp på finn hadde 3hk, altså en ~2237w. At politiet ikke er villig til å faktisk gå etter selgere som selger mer enn 250w motoren til privatpersoner blir en helt annen sak. Eller oppfølge de som kjøper seg 750w eller 1000w doninger og bruker dem i det offentlige.
×
×
  • Create New...