Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet du hvor mye slitasje det kommer på blinklys-bryteren av å bruke den?

 

Personlig så bruker jeg bare blinklysene når jeg skal parkere ulovlig. Jeg må spare på bilen min, og jevnlig service med utbytte av blinklysolje er dyrt om du skal kjøpe det originalt.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

... jevnlig service med utbytte av blinklysolje er dyrt om du skal kjøpe det originalt.

:wee: Minner om en fersk sanitetsspire som fikk beskjed om å hente ut blålysvæske hos adm.off. Hun kom tilbake rimelig rød i toppen...

 

Hun viste vertfall at hun følger ordre uten å stille spørsmål :p 

Lenke til kommentar

 

... jevnlig service med utbytte av blinklysolje er dyrt om du skal kjøpe det originalt.

:wee: Minner om en fersk sanitetsspire som fikk beskjed om å hente ut blålysvæske hos adm.off. Hun kom tilbake rimelig rød i toppen...

 

Noen som vil tippe inspirasjonskilden for nicket mitt?

 

Tips; jeg er utdannet elektriker, og har følgelig en lærlingtid bak meg......

 

Ellers, kjekt å følge tråden selv om jeg ikke lenger trenger bil. Ser at blodtrykket har godt av det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og i dette tilfellet der det er 110-sone, lastebilen til høyre ligger i 85 og blir forbikjørt av en annen lastebil som holder 88.. Er det greit?

Ikke i min verden.

Enig! Lager du kø fortjener du å blø'!  :evil: 

Men uansett forventer jeg at normale biler under normale forhold klarer å holde fartsgrensen. Den lusa som skal ligge i 75 i 90-sonen og lage kø burde få en smekk! Antagelig er den en gamling hvis lege er alt for snill og lar vedkommende få beholde førerkortet. Ikke bra.  :omg:

Lenke til kommentar

 

Og i dette tilfellet der det er 110-sone, lastebilen til høyre ligger i 85 og blir forbikjørt av en annen lastebil som holder 88.. Er det greit?

Ikke i min verden.

Enig! Lager du kø fortjener du å blø'!  :evil: 

Men uansett forventer jeg at normale biler under normale forhold klarer å holde fartsgrensen. Den lusa som skal ligge i 75 i 90-sonen og lage kø burde få en smekk! Antagelig er den en gamling hvis lege er alt for snill og lar vedkommende få beholde førerkortet. Ikke bra.  :omg:

 

 

Slutt å stresse om du kjører på en flerfelts vei, da kjører du forbi og lar den sinka få være i fred.

Den dagen sjåfører begynner å bruke hodet litt og innser at det ikke kun er en "udugelig sjåfører" som er årsaken til at en bil kjører under fartsgrensa så vil det bli mindre ulykker på motorveien.

 

Kjørte selv bak en bil i dag som var treg , en liten stund etterpå setter han på nødlysene og kjører inn til busslomma , så la jeg merke til at det muligens ryker ut av panseret , trolig toppakkning eller overopphetning i bilens kjølesystem , vanskelig å si sånn i farta.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

– Dette viser hvilke friheter syklister tar seg i trafikken.

 

Dette viser kun hvordan en enkelt person tedde seg i trafikken, i dette ene tilfellet, ikke syklister generelt. Akkurat som én bilist som kjører på rødt lys ikke er det samme som at "bilister flest kjører på rødt lys". Hadde alle syklister tedd seg sånn hele tiden hadde ulykkestallene for syklister selvsagt vært laaaangt høyere enn det de er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

– Dette viser hvilke friheter syklister tar seg i trafikken.

Dette viser kun hvordan en enkelt person tedde seg i trafikken, i dette ene tilfellet, ikke syklister generelt. Akkurat som én bilist som kjører på rødt lys ikke er det samme som at "bilister flest kjører på rødt lys". Hadde alle syklister tedd seg sånn hele tiden hadde ulykkestallene for syklister selvsagt vært laaaangt høyere enn det de er.

Nja, er vel blitt sagt av flere som sykler i trafikalsk klagemur, at de sykler på rødt.. Ellers har jeg sett det selv ørten ganger. Har sett EN syklist i mitt liv som har stoppet på rødt - så jo, alle kjører på rødt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...