Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt mer generelt, men jeg kjenner at jeg begynner å svette bare jeg nærmer meg Oslo sentrum, selv på en Søndags kveld.

 

Jeg skulle gjerne listet alt som er galt med trafikkbildet der, men det er ingenting håndfast, bare en haug av småting som gjør hele situasjonen horribel. Jeg kan jo begynne med grusomme veier, trikkskinner, kreative kryss og fotgjengere som på enhver tid kunne kommet ut i veibanen din.

Lenke til kommentar

Oslo er da helt kurant å kjøre i, en ganske så grei by å kjøre i alt i alt..

Du kan jo forsøke deg på Paris, så forstår du litt mer av hvor bra Oslo er! :)

Hehe helt enig, en tur rundt Triumfbuen på de mest trafikkerte tidspunktene er ikke akkurat noe for "sarte" sjeler, der fikk min tålmodighet virkelig testet seg......

Endret av fotonisse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oslo er ikke en så ille by å kjøre i om man sammenligner den byen med andre byer på verdensbasis, men det er ingen hemmelighet at Oslo er en av de, om ikke den aller verste byen å kjøre i her i Norge med tanke på kulturen i trafikken der kontra andre store Norske byer.

 

Definitivt.

Noen ganger hadde det vært kjekt med "James Bond" bil og noen fete knapper når du atter en gang nesten blir drept av en gærning som ikke gidder å forholde seg til trafikkreglene.

Lenke til kommentar

Oslo er da det eneste tettstedet her i landet som fortjener betegnelsen by..

Tja..

 

 

 

En by er et tettbebygd, mer eller mindre avgrenset geografisk område av en viss størrelse og/eller viktighet. Karakteristiske trekk for en by er tett bebyggelse, forholdsvis stor befolkning, et næringslivdominert av handel, håndverk og administrasjon, begrenset vekt på jordbruk og sentral plassering med hensyn til kommunikasjonsårene i et samfunn.

 

 

 

Ordet by kommer fra norrønt býr, som betyr gard eller plass med flere bygninger. Ordene by og bygd har opprinnelig nesten samme mening. By henleder på bebyggelse som står tett på et begrenset område, mens bygd henleder på spredt bebyggelse i et større geografisklandskap. Begge har imidlertid sitt opphav i (bonde)gårdsbebyggelse, jmfr. betydningen av det norrøne ordet býr.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

https://www.google.no/maps/@63.4770704,10.9337083,19z?hl=no

 

Artig seanse i dag tidlig. Kommer kjørende nordfra på Fv33 og skal 2 ganger til venstre i krysset (Altså inn Fosslivegen). Dette er et kryss det kan bli stående kø for de som skal inn på Fv33 ettersom det er en forkjørsvei. Uansett har de fleste såpass trafikkforståelse at en da må lage en luke i tilfellet det er noen som skal inn der jeg skulle. Det skjedde da ikke i dag. Det kom biler bak som skulle samme vei, noe som resulterte i at hele krysset ble blokkert.

Det løste seg når en klarte å rygge noen meter ut av krysset, etter at jeg ga et lite blink med lysene, og jeg fikk smettet meg gjennom. Det var derimot ikke han som var skyld i denne floken, men heller bilen foran som ikke klarte å se problemet. Dette var da en trafikkskolebil. Jeg så bare én person i bilen, og det var hun som kjørte. Jeg antar det var kjøreskolelæreren. Hun burde hatt noe oppfrisking...

Lenke til kommentar

https://www.google.no/maps/@63.4770704,10.9337083,19z?hl=no

 

Artig seanse i dag tidlig. Kommer kjørende nordfra på Fv33 og skal 2 ganger til venstre i krysset (Altså inn Fosslivegen). Dette er et kryss det kan bli stående kø for de som skal inn på Fv33 ettersom det er en forkjørsvei. Uansett har de fleste såpass trafikkforståelse at en da må lage en luke i tilfellet det er noen som skal inn der jeg skulle. Det skjedde da ikke i dag. Det kom biler bak som skulle samme vei, noe som resulterte i at hele krysset ble blokkert.

Det løste seg når en klarte å rygge noen meter ut av krysset, etter at jeg ga et lite blink med lysene, og jeg fikk smettet meg gjennom. Det var derimot ikke han som var skyld i denne floken, men heller bilen foran som ikke klarte å se problemet. Dette var da en trafikkskolebil. Jeg så bare én person i bilen, og det var hun som kjørte. Jeg antar det var kjøreskolelæreren. Hun burde hatt noe oppfrisking...

Hører fra ferske sjåfører og de som er generelt usikre som sliter i det krysset. Jeg har aldri skjønt hvorfor. :p

Lenke til kommentar

Nei, for å si det rett ut så er 90% av de tullingene jeg opplever i trafikken, enten gamlinger, kjerringer eller sva**inger! (Må sensurere litt for å være nær politisk korrekt). Det er et eller annet som de ikke skjønner, dermed ruller de rundt i sin egen verden uten å ense ting rundt som skilt, farsgrenser, kryss, biler bak, syklister og rundkjøringer. Gi dem et tur eller ti så kanskje de fatter tegninga...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...