Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ikke sensors uttalelser som vurdering av egne evner, jeg bare poengterer at det er måten sensor mener at jeg ferdes på.

 

Nå har du jo ikke kjørt over, som i følge deg er ok hvis forholdene tilsier det. Her vet du at du ikke ville ha bestått hvis du har gjort det med sensor, så hvorfor bringer du inn sensor ... samme hvor mye du bortforklarer, så ville ikke sensoren sett på din overskridelse med 'jada, dette er sikker og god kjøring' - du ville dumpet nettopp pga din feilvurdering på måten du ferdes på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg irriterer meg over i trafikken nå om dagen er stort sett folk som ikke holder fartsgrensa. På fredag så lå jeg bak ei som lå i 40 i 80sona bare fordi det var snøvær! Det var ikke spesielt glatt heller. Jeg tuta på henne så jævlig lenge. og når jeg kjørte forbi så lå jeg litt ved siden av henne og tutet mens jeg ga henne fingern. Det var særdeles tilfredsstillende å se henne fly forbanna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det eneste jeg irriterer meg over i trafikken nå om dagen er stort sett folk som ikke holder fartsgrensa. På fredag så lå jeg bak ei som lå i 40 i 80sona bare fordi det var snøvær! Det var ikke spesielt glatt heller. Jeg tuta på henne så jævlig lenge. og når jeg kjørte forbi så lå jeg litt ved siden av henne og tutet mens jeg ga henne fingern. Det var særdeles tilfredsstillende å se henne fly forbanna.

Merkelig oppførsel for slike snørelaterte bagateller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det eneste jeg irriterer meg over i trafikken nå om dagen er stort sett folk som ikke holder fartsgrensa. På fredag så lå jeg bak ei som lå i 40 i 80sona bare fordi det var snøvær! Det var ikke spesielt glatt heller. Jeg tuta på henne så jævlig lenge. og når jeg kjørte forbi så lå jeg litt ved siden av henne og tutet mens jeg ga henne fingern. Det var særdeles tilfredsstillende å se henne fly forbanna.

Merkelig oppførsel for slike snørelaterte bagateller.

 

 

Hehe, hadde reagert på samme måte om det var regnvær som var årsaken! Men jeg tar poenget, med tanke på hva jeg skreiv sist om snøvær =)

Lenke til kommentar

Det eneste jeg irriterer meg over i trafikken nå om dagen er stort sett folk som ikke holder fartsgrensa. På fredag så lå jeg bak ei som lå i 40 i 80sona bare fordi det var snøvær! Det var ikke spesielt glatt heller. Jeg tuta på henne så jævlig lenge. og når jeg kjørte forbi så lå jeg litt ved siden av henne og tutet mens jeg ga henne fingern. Det var særdeles tilfredsstillende å se henne fly forbanna.

Hva er egentlig problemet ditt?

Slik aggressiv adferd i trafikken trenger vi så absolutt ikke.

 

Det skal sies at mennesket foran også burde benyttet første mulige anledning til å slippe deg forbi (nå vet jeg ikke om dere passerte noen egnede steder), men mangel på slik manøver legitimerer på ingen måte din aggressive adferd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tuta på henne så jævlig lenge. og når jeg kjørte forbi så lå jeg litt ved siden av henne og tutet mens jeg ga henne fingern. Det var særdeles tilfredsstillende å se henne fly forbanna.

 

Ja, sikkert tilfredstillende å få utløp for din aggresjon der og da, men antar du hadde en flau smak om munnen når du kom hjem og fikk roet deg.

Jeg anbefaler deg å gå litt i tenkeboksen...tenk over hva du oppnådde med din oppførsel?

Lenke til kommentar

Poopadoop har så rett så rett =)

 

Det er så utrolig irriterende å ligge bak folk som ligger under halvparten av fartsgrensa. De fortjener å bli tuta på og gjort forbanna.

 

Nå skal det sies at jeg er ikke bare en aggressiv sjåfør. Jeg er også en av de som alltid stopper når noen står med nødblinken på, uansett. Og jeg tauer alltid folk opp fra grøfta.

 

Men folk som kjører som idioter fortjener å få en sterk reaksjon på det.

Lenke til kommentar

Poopadoop har så rett så rett =)

 

Det er så utrolig irriterende å ligge bak folk som ligger under halvparten av fartsgrensa. De fortjener å bli tuta på og gjort forbanna.

 

Nå skal det sies at jeg er ikke bare en aggressiv sjåfør. Jeg er også en av de som alltid stopper når noen står med nødblinken på, uansett. Og jeg tauer alltid folk opp fra grøfta.

 

Men folk som kjører som idioter fortjener å få en sterk reaksjon på det.

 

Anger managment sier nå jeg. Og en moralpekefinger er fortjent når man oppfører seg som en gjøk og ikke klarer å kontrollere følelsene sine.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var jo anger managment, jeg ble sint og jeg gjorde noe med det ;)

Kanskje hu lærer til neste gang. Å ligge i 40 i 80 sona er minst like farlig som å ligge godt over 80 i 80 sona.

 

 

Men folk som kjører som idioter fortjener å få en sterk reaksjon på det.


Enig. Spesielt de som tuter og viser finger.

Nazi-Tyskland løste dette på en spesiell måte. De som tutet i trafikken av ingen grunn, fikk gule prikker malt på bilen sin.

 

 

Og hva med de som skaper farlige situasjoner med sin ekstremt lave hastighet? De skal vi vise hensyn til å bare blinke litt med lysene på?

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

 

Og jeg tauer alltid folk opp fra grøfta.

Da håper jeg at du og får disse til å skrive under på en ansvarsfraskrivelse slik at de eller forsikringsselskapet ikke kan komme til deg med en feit regning fordi du har påført bilen mer skade under bergingen.

 

 

Virkelig? Det har ikke akkurat vært et spørsmål de gangene jeg har stoppet og blitt spurt om jeg kan trekke de opp siden jeg har stor bil med 4x4. Velger å ta sjansen på at folk ikke har så mye vondt i seg at de vil gjøre noe sånt mot en som tar seg tid til å grave og dra de opp på veien.

 

 

Og hva med de som skaper farlige situasjoner med sin ekstremt lave hastighet? De skal vi vise hensyn til å bare blinke litt med lysene på?

Følte du og bilen din deg truet av denne kvinnen?

 

 

Det måtte en ganske kraftig nedbremsing til når jeg kom opp bak henne etter en sving. På snødekte veier kan det skape en veldig farlig situasjon. Eller har du tenkt til å påstå at å ligge i 40 i 80 sona ikke farlig?

Endret av Nstin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var jo anger managment, jeg ble sint og jeg gjorde noe med det ;)

Kanskje hu lærer til neste gang. Å ligge i 40 i 80 sona er minst like farlig som å ligge godt over 80 i 80 sona.

 

 

Men folk som kjører som idioter fortjener å få en sterk reaksjon på det.

Enig. Spesielt de som tuter og viser finger.

 

Nazi-Tyskland løste dette på en spesiell måte. De som tutet i trafikken av ingen grunn, fikk gule prikker malt på bilen sin.

 

 

Og hva med de som skaper farlige situasjoner med sin ekstremt lave hastighet? De skal vi vise hensyn til å bare blinke litt med lysene på?

 

Anbefaler deg å tenke deg litt om neste gang dette skjer , det kan være at bilen hennes har fått et teknisk problem og hun ikke har noe valg enn å kjøre i 40km/t , det kan også være at vedkommende har et illebefinnende og har nok med å kjøre på veien , husk vi mennesker tar ikke alltid rasjonelle valg når vi utsettes for en vanskelig utfordring.

Når man da oppfører seg ekstremt aggressivt som du gjorde kan du gjøre situasjonen langt verre.

 

Det er mye man ikke ser i en bil som kan bidra til at man ikke kan kjøre etter forholdene eller fartsgrensen ,f.eks så har jeg selv kjørt bak en bil der kvinnen holdte på å føde og var på vei til Sant Olavs , la merke til dette når jeg var på vei til å kjøre forbi og så stillingen til kvinnen og trolig moren til en av dem ved siden av i baksetet (Høygravid og pustet som bare det) , pga aggresiv kjøring på dette tidspunktet la jeg meg bak bilen dems og satte på nødlysene mens jeg kjørte bak dem til den nærmeste avkjørselen (som ikke var så langt unna ) , definitivt ikke etter boka men det var mange som forstod situasjonen og hjalp til for å få bilen fram ved å gjøre det samme foran. Dette var like før jul på den verste rushtiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

snip

 

 

Hadde det vært tilfelle, så hadde hun nok hatt vett nok til å sette på nødblinken sin. Og det så virkelig ikke ut som om hun led noen nød når jeg tittet på henne.

 

Uavhengig av årsak så var det hun som skapte en farlig situasjon for alle andre som kom bak henne. Da får hun være klar til å takle de reaksjonene hun får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...