Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Dere har dratt dette her så jævlig ut av proposjoner.

 

Jeg har aldri påstått at det var noen bråbrems, panikkbrems eller farlig situasjon. Ei har jeg påstått at jeg ikke er en aggressiv sjåfør, jeg har påstått at jeg er det.

 

Veien var ikke glatt. Det var snødekte veier med masse grep. Ikke som historien til fotonisse.

 

Dette var ei kjerring som lå i 40 av uante grunner når jeg møtte henne etter en sving der jeg måtte bremse kraftig (noe som ikke var noe problem med tanke på underlaget) og som fortsatte å ligge i 40kmt på en kort rett strekning og gjennom et par svinger før jeg endelig fikk kjørt forbi, tuta og gitt a fingern.

 

Selvfølgelig en overdrivet reaksjon med all tutinga og fingern. Men når man faen ikke klarer å ligge nærmere 80 enn 40 på gode vinterveier så fortjener man å få opplyst at man gjør noe galt.

 

Men å komme med alle overdrivelsene deres er helt bak mål.

 

Bare måten du omtaler folk på, viser at du er en egoist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den den etter riksen om man kjører mot E-18? Synes den er litt guffen selv om det er litt dårlig vær.

 

 

Er ikke sikker på hvor du mener, men jeg har Street View av den jeg mener.

 

https://www.google.no/maps/@59.953395,10.766611,3a,75y,80.88h,77.51t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0oO_AqsSyRTqPyymji5lnA!2e0?hl=no

 

Ser ikke så ille ut her da, i forhold til hvordan det føles.

Lenke til kommentar

Problemet i den svingen er at folk i venstrefeltet ikke klarer å holde feltet sitt og ligger med høyrehjula sine over i høyrefeltet. Det var jo unødvendig av vedkommende å tute, da det er et avkjøringsfelt rett etter jernbanebrua som kommer brått på og hvor man bør begynne å bremse litt før man er i avkjøringsfeltet.

Ellers syns jeg ikke feltene i seg selv er veldig smale og å slakke av fra 70 til 60 er for meg utenkelig, omtrent uansett forhold. Å tute for dette ville jeg dog aldri gjort, er derfor man har forbikjøringsfelt.

Lenke til kommentar

Det føles veldig trangt når man kjører to biler parallelt gjennom der. Det er nok heller psykologisk som man kan se, men det er riktig at biler pleier å leke litt i begge feltene i den svingen.

 

Å senke ned farten er kanskje ikke det beste av meg å gjøre, da veien viste seg å være bar. Men at jeg har en tendens til å slippe gassen i stressende situasjoner og dyppe 10 km/t under synes jeg ikke fortjener aggresjon.

Lenke til kommentar

 

snip

 

 

Takk for ditt bidrag til bunken med overdrevne og overanalyserte svar.

 

Fullstendig av skaftet, eksplodere av sinne osv. Er du seriøs? Er det virkelig slik du ser på å tute å gi noen fingern? Er det fullstendig galskap i dine øyne?

 

 

 

 

Din initielle beskrivelse av situasjonen:

 

"Jeg tuta på henne så jævlig lenge. og når jeg kjørte forbi så lå jeg litt ved siden av henne og tutet mens jeg ga henne fingern."

 

Dette høres ut som ganske rabiat oppførsel slik du beskriver det. Hvor lenge lå du i hekken på henne og tuta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av Norges mest egoistiske bilførere la seg ut rett foran meg på en lengre 3-felts forbikjøringsone på E-18. Uten å blinke ut, og la seg i ca 2kmt over fartsgrensen i en km og kjørte vel forbi kanskje 2 biler. Vedkommende satt vel der i sin halprektige stygge hvite e-golf og mente det var riktig. Nektet legge seg inn. Jævla nek. Kjørte til slutt inn ved Hisøya. Brenn!

Lenke til kommentar

Var på hornet selv i dag. En tulling kjørte i påkjøringsfeltet (?) helt til endes, så bestemte han/hun seg for å sakte krype over den stripete sonen og krabbe ut i mitt kjørefelt i sikkert 30 km/t uten å gi noe tegn. Jeg bråbremset fra 70, nesten med skrens og ga et saftig signal med hornet.

 

https://www.google.no/maps/@59.939605,10.791343,3a,75y,57.14h,81.41t/data=!3m4!1e1!3m2!1sMCiQJnU6NdBx5HSLJF__RA!2e0?hl=no

 

Ja, du kan kjøre gjennom der og på veien igjen.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Dette er egentlig ikke et påkjøringsfelt, da dette feltet går videre til Aker sykehus. Derimot brukes feltet for å få fart slik at man trygt kan foreta et feltskifte inn på riksvei 4 hvor fartsgrensen er 70. Vikepliktsbrudd med andre ord og bruk av horn var selvfølgelig berettiget.

Endret av BaronSlask
Lenke til kommentar

Tja, nå skal ikke jeg klage selv siden jeg bruker hornet stadig vekk, men siden alle er så pirkete på det kan jeg vel di at sist jeg sjekket kan ikke hornet brukes med mindre det er direkte fare, altså noen som holder på å trille bakover i bilen din, eller lignende. Altså teknisk sett ikke å bruke hornet etter man allerede har bremset uten fare.

Lenke til kommentar

Fikk samme tanken etter situasjonen, men når adrenalinet ditt er i 100 så tenker man ikke så mye på det.

 

Jeg var i tvil på om påkjøringsfelt var det riktige navnet, men tenker et påkjøringsfelt ikke hadde gitt en annet bilde av situasjonen da, så det blir vel litt flisespikking.

 

Edit: tenker mye i dag

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

§3. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

§6.
Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.


§21. Ingen må føre eller forsøke å føre kjøretøy når han er i en slik tilstand at han ikke kan anses skikket til å kjøre på trygg måte, hva enten dette har sin årsak i at han er påvirket av alkohol eller annet berusende eller bedøvende middel, eller i at han er syk, svekket, sliten eller trett, eller skyldes andre omstendigheter.
https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4

Denne er også veldig interessant å lese i:
Lenke til kommentar

Mener du at jeg ikke var forsvarlig når jeg kjørte? Det kan være at jeg kunne oppdaget hva den bilen drev med litt raskere, men det hadde bare vært snakk om toppen 1 sekund fra bilen begynte å drifte over i det stripete feltet til den var i min kjørebane. Føreren av bilen brukte ikke blinklysene engang.

 

Selvsagt så kan jeg ikke vite alt om hva som foregikk før jeg reagerte på situasjonen, men jeg liker å tro at jeg behandlet situasjonen greit (sett bort fra at jeg brukte hornet feil, dog velfortjent).

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Om en bil har vindusviskere som ikke fungerer. Kan man få noe bot ellerno om man blir stoppa?

 

Btw om man kræsjer så er man da ganske fucked eller kan man snike seg litt unna? :b

 

Det skal man ikke se bort fra. Bilen må være i skikkelig stand for at du skal kunne kjøre den, og mangel på vindusviskere kan skape meget farlige situasjoner.

 

Ender man i en kollisjon i regn/snøvær og det blir oppdaget at bilen din ikke var i kjørbar tilstand så ligger man dårlig an.

Lenke til kommentar

Det burde ikke være slik. For å holde stemningen oppe her i tråden så vil jeg påstå at det er uforsvarlig av deg å kjøre uten vindusviskere hvis du kommer til situasjoner der du "ser mindre". Selv noen vanndråper kan utgjøre en forskjell på om du ser forgjengere eller ikke, spesielt når det er mørkt.

 

Jeg har forresten mer grining å gjøre! Vi fikk en ny rekord i dag! Bilen foran meg bremset ned fra 70 til 40 km/t før fotoboks! Dette er en lett synlig fotoboks med opplagt fartsgrense (Ring 3, så "obviously" 70) og godt med skilting. Problemet er at den ligger i en helling, så folk slutter å gi gass i frykt av å krype over fartsgrensen. Resultatet er at mange passerer fotoboksen i alt fra 40 til 60 km/t. Funny enough så er det i motgående retning fra den svingen jeg snakket om, ikke at de to tingene på noen måte er tilknyttet.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...