Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Har kjørt sånn i mange uker, men vurderer ta en limpistol og se om å få mekka noe. Er jo bare så jeg kan bruke den kanskje en til to ganger ihvertfall på de 20km jeg har til jobb.
Men ja sikkert ikke helt forsvarlig, men sålenge jeg ikke ligger bak lastebil eller det regner/er vått på vegen går det ganske greit. Bare ta en manuel visk før man starter turen, og kanskje en i en buslomme underveis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange folk som bremser ned ganske godt bare ved en sånn fartsmåling-tavle.

 

Jeg kjørte i gjennom en to-felts rundkjøring for noen dager siden der jeg skulle til venstre. Jeg vet ikke om den foran meg visste at det var to felt eller ikke pga all snøen, men han lå i høyre felt og helt uten noe tegn kutter han inn foran meg.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bruker blinklys... Det går automatisk for meg nå etter bare 4-5 måneder med lappen

Lenke til kommentar

Mange folk som bremser ned ganske godt bare ved en sånn fartsmåling-tavle.

 

Jeg kjørte i gjennom en to-felts rundkjøring for noen dager siden der jeg skulle til venstre. Jeg vet ikke om den foran meg visste at det var to felt eller ikke pga all snøen, men han lå i høyre felt og helt uten noe tegn kutter han inn foran meg.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bruker blinklys... Det går automatisk for meg nå etter bare 4-5 måneder med lappen

 

Jeg måtte vrake en bil i desember pga en som ikke blinket. Jeg måtte kaste meg over i et annet felt, fordi han vrengte over i mitt mens han var 2/3 billengde foran meg. Bilen min fikk skikkelig skrens og hele bakhjulet ble løs ifra bakakselen.

 

Kanskje like greit, ettersom bilen tydeligvis var falleferdig. Men skulle ønske jeg ikke hadde reagert og han bare hadde kræsjet i meg.

 

Jævelen stakk jo av før jeg i det hele tatt rakk å se skiltene hans.

Lenke til kommentar

Har kjørt sånn i mange uker, men vurderer ta en limpistol og se om å få mekka noe. Er jo bare så jeg kan bruke den kanskje en til to ganger ihvertfall på de 20km jeg har til jobb.

Men ja sikkert ikke helt forsvarlig, men sålenge jeg ikke ligger bak lastebil eller det regner/er vått på vegen går det ganske greit. Bare ta en manuel visk før man starter turen, og kanskje en i en buslomme underveis.

Hvorfor ikke bare kjøpe ny den delen og bytte den?
Lenke til kommentar

En gang i forfjor sommer, mener jeg, kjørte jeg E-16 mellom Bergen og Voss. Flott tur det, og flott vær. Det hele fikk en litt annen vri da jeg traff på en nyere BMW stasjonsvogn i ca 45-50 km/t. Føret var bra, men veien er svingete og det er mange små tunneler. Fartsgrensen er 70 eller 80 km/t avhengig av stedet.

Føreren av denne bilen sakket ned i svingene, og gasset litt opp på strekkene slik at det var umulig å kjøre forbi, om det hadde vært mulig. Jeg var småirritert da jeg var redd for at jeg kunne ligge bak vedkommende en stund, men så la meg merke til at han(sier vi) også sakket ned i tunnelene. Da ble det hele mer underlig for min del og ble en slags underholding.

Det hele ble avsluttet da føreren helt uten videre, i en sving, gav gass. Som faen. Fra å holde 50km/t i 70 sonen til 90km/t. Jeg så ikke igjen den bilen. :hm:

Lenke til kommentar

 

Har spurt noen bilverksteder, men de hadde ikke en slik del. Og kosta litt og de bestiller ikke noe uten at de vil sette den inn selv og kreve bnoen hundringser for det. Så tenker tar limpistol og bare dynker den litt så sitter den kanskje til bilen skal vrakes :)

 

 

 

Har du forsøkt å høre med noen bil-demonteringer da?

Lenke til kommentar

Har spurt noen bilverksteder, men de hadde ikke en slik del. Og kosta litt og de bestiller ikke noe uten at de vil sette den inn selv og kreve bnoen hundringser for det. Så tenker tar limpistol og bare dynker den litt så sitter den kanskje til bilen skal vrakes :)

 

 

 

 

Sjekk på http://www.finndel.no/en utrolig bra side for å finne brukte reservedeler! Brukt den mange ganger

Lenke til kommentar

 

Sjekk på http://www.finndel.no/en utrolig bra side for å finne brukte reservedeler! Brukt den mange ganger

 

Takk, ser jo bra ut, men bare jeg vet hva delen heter.... Er den lange stanga som er festet mellom ledda til vindusviskerne. Isåfall, hvilken tråd skal jeg spørre om sånnt i? Opprette ny virka litt vell overdrevent men idk..?

 

Sry for å ødelegge denne tråden med slike sp...

Lenke til kommentar

 

 

Sjekk på http://www.finndel.no/en utrolig bra side for å finne brukte reservedeler! Brukt den mange ganger

 

Takk, ser jo bra ut, men bare jeg vet hva delen heter.... Er den lange stanga som er festet mellom ledda til vindusviskerne. Isåfall, hvilken tråd skal jeg spørre om sånnt i? Opprette ny virka litt vell overdrevent men idk..?

 

Sry for å ødelegge denne tråden med slike sp...

 

 

Pusseroverføring heter det =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sry for å ødelegge denne tråden med slike sp...

Går bra, viktig med sikkerhet! Er sikten tilstrekkelig burde det ikke være problem om viskerne ikke fungerer. Så lenge du ikke kjører når sikten er utilstrekkelig (Regnværsdager, våte veier med mye trafikk o.l..)

nbfbildeler.no er også et sted å sjekke opp. De fleste vrakere er knyttet opp mot denne siden, og er mye snadder å finne til biler til en billig penge før bilen vrakes :)

 

 

Kjære bussjåfør, jeg er svært takknemlig for at du bremser i rundkjøringen for å slippe meg inn foran deg, men jeg beklager at bilen bak deg tutet, blinket og viste finger. Neste gang skal jeg forsøke å oppfatte raskere dine handlinger, så slipper bilen bak deg å vente i hele 2 sekunder :)

Endret av dbass
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.ba.no/Bilf_rer_klikket_da_en_annen_bilist_viste_ham_fingeren-5-8-11122.html

 

Nok engang noe som framstår som en underlig frifinnelse for oppførsel i trafikken i tingretten, dog denne gangen overstyrt av lagmannsretten og høyesterett.

Det eneste uforståelige med denne saken er at ikke føreren av Mitsubishien, samt passasjeren som viste finger, ble idømt samme straff. Det var jo de som forårsaket ulykken! Hadde ikke passasjeren vist fingeren hadde ikke føreren av Audien fått et sammenbrudd. Den tredje personen i Mitsubishien burde også bli straffet, for å ikke ha hindret sidemannen i å utføre en dum handling.

 

 

Neida, jeg bare tuller. Personer som Audi-sjåføren har ingenting på vegen å gjøre, det være seg bil, sykkel, eller andre kjøretøy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønte at du tulla, men det er jo skremmende mange som argumenterer for at de ikke klarer å la være å gjøre farlige ting i trafikken om andre trafikanter gjør noe som irriterer de.

Du og jeg er uenige om flere ting, men akkurat her står vi på samme side. Man har ingenting i trafikken å gjøre dersom man ikke klarer å beherske seg, selv om andre oppfører seg som idioter først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forkjørsvei med 80 sone, er noen små sideveier som kommer ut, veldig irriterende når folk stopper opp der, også 2 sekunder senere skal de kjøre litt framover, 20-50cm, for å så stoppe igjen. Istad skjedde dette, holdt grei fart, slækket ned farten litt siden jeg så en bil der og vet aldri om de plutselig kjører ut eller ikke har sett meg, spesielt når det er glatt, også kjører han selvfølgelig litt framover mens han ser andre vei, så det virker for meg og/eller annen trafikk som om han skal kaste seg ut rett før jeg passerer han...

 

Noen andre hadde kanskje ikke slækket ned farten litt på forhånd og kanskje trodd han skulle ut, og bråbremset i panikk, på glatta.

Lenke til kommentar

Forkjørsvei med 80 sone, er noen små sideveier som kommer ut, veldig irriterende når folk stopper opp der, også 2 sekunder senere skal de kjøre litt framover, 20-50cm, for å så stoppe igjen.

 

Fra lovdata.no:

"§ 7.Vikeplikt

1. Trafikant som det skal vikes for, må ikke hindres eller forstyrres. Den som har vikeplikt, skal tydelig vise dette ved i god tid å sette ned farten eller stanse."

 

Det å "lurekjøre" fram mot stopplinja er altså ikke tillatt. Det er heller ikke lov å råkjøre fra sideveien og bråbremse ved stopplinja. Da viser man ikke tydelig nok at man vil overholde vikeplikten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...