Gå til innhold

Norge i VM 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
Svanshorn skrev (1 minutt siden):

«Haaland er sliten nå…» 

Han gjorde jo minimalt i kampen. Stod bare på topp og ventet.

En stor kropp tåler ikke så mye varme? Han ble da også byttet ut før Skottland slo ut Norge fra EM.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, Dagner said:

Håper det sendes inn klager til Fifa. 

Vi gjorde oss på ingen måter bort i går, dette hadde vi faktisk vunnet om dommer hadde hatt en bedre dag.

Sur måte å ryke på når vi så absolutt har noe vi skulle ha gjort i ekstraomganger. 

Norge har en knallsterk startelver, men man ser godt at det begynner å bli problematisk når man må ty til benken, vi har noen få posisjoner vi har god dekning i, men dessverre har England mye mer bredde i laget totalt sett. Det var ikke vanskelig å se etterhvert som byttene kom i går

Jeg syns Norge klarte seg bra i ekstraomgangene til tross for at de var utslitt.

Skrevet

Utrolig tungt tap å svelge når vi var så nærme…så mange store muligheter og billig dømming i mot som ble helt avgjørende. Og veldig kjipt at Sørloth ikke klarer å få sentra ballen videre til Haaland på slutten av første omgang. Sørloth burde nok ha blitt bytta ut tidligere. Virka tung og mangler bra overblikk og pasningsfot.

Kjipt, men all honnør til gutta. De hadde fortjent å vinne i går men har allerede skrevet historie. Og det positive er at store deler av nøkkelspillerne er med om 4 år og vel så det også. Bare med Nusa, Schjelderup og Bobb enda nærmere sin beste alder! 😎

• Liker 1
Skrevet
Iterion skrev (3 minutter siden):

Utrolig tungt tap å svelge når vi var så nærme…så mange store muligheter og billig dømming i mot som ble helt avgjørende. Og veldig kjipt at Sørloth ikke klarer å få sentra ballen videre til Haaland på slutten av første omgang. Sørloth burde nok ha blitt bytta ut tidligere. Virka tung og mangler bra overblikk og pasningsfot.

Kjipt, men all honnør til gutta. De hadde fortjent å vinne i går men har allerede skrevet historie. Og det positive er at store deler av nøkkelspillerne er med om 4 år og vel så det også. Bare med Nusa, Schjelderup og Bobb enda nærmere sin beste alder! 😎

Det spørs vel om Sørloth er med i et eventuelt EM. Fyller 33 i 2028.

Skrevet (endret)

Jeg kunne ha godtatt dette tapet hvis Norge hadde 'gjort seg bort'

Man må gratulere fifa med denne seieren da england spile med 12 mann, man ser da tydelig at ballen er bort i noe som gjør at den endrer bane, er jo bare å sammenligne med alle de andre 100vis av utsparkene fra en keeper for å se at ballen får en unaturlig kurve etter at den treffer noe, og da med at fifa sier at det ikke finnes noen bevis er jo bare å se på ballen fra siden og ikke den videoen fifa legger ut selv fra bak ballen (er nok en grunn til det). 

Så da annullering av målet til norge, som Haaland selv sier, han skulle hatt frispark i alle situasjoner i hver kamp når man dømmer på dette, i tillegg da til dyttet på norsk spiller som skulle hatt straffe, var jo akkurat det samme som skjedde mot neymar, men han fikk straffe da.

Man burde forvente mer og bedre dømming i slike viktige kamper, men igjen da fifa bestemmer hvem som går videre, er jo derfor VAR ble innført. 
Hadde man dømt likt i alle kamper på situasjoner hadde det vært greit, men når det ikke blir gjort er det ikke rart man mister troen til fifa og den korrupsjonen fifa står for. 

Til slutt, enkleste måten å få stoppe filming på er å være hard, altså gi kort til første person som faller 'teatrisk' sånn som neymar som snurrer seg rundt 100 ganger å er oppe igjen etter 2 min. 
Da hadde filming stoppet med engang. 

Endret av oorion
  • Liker 2
Skrevet
11 minutes ago, KANE2009 said:

Refererer du til det annullerte målet nå?

Ja, jeg kan ikke ha vært den eneste som allerede før det ble reagert på, tenkte at han utagerte unødvendig.

Det finnes saker fra 2023 om Haalands brytekamper.

• Liker 1
Skrevet
BadCat skrev (36 minutter siden):

Haaland trodde at boksen var matta i WWE.

Har du sett hvordan boksen ser ut på alle corner, er jo bryting fra alle sider, så du irak kampen, de norske spillerne ble jo holdt fast, men når Haaland tar igjen så annullerer de målet, er helt sykt

• Liker 2
Skrevet

Føles bittert, ettersom alle små marginer gikk i Norges disfavør.
Og England var tilsvarende heldige med begge målene.
Etter spill og sjanser burde Norge vunnet.

England vant men tapte nok en del omdømme på grunn av syting og filming.
Sånn var de ikke før.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Repeterer bare det andre alt har sagt, men jeg er utrolig stolt og imponert over det norske landslaget! :) Skrev i går at å komme til kvartfinalen er en seier uansett, og det er det jo, men det føles bittert når man taper på denne måten. 

Jeg hadde lett akseptert et tap om vi ble rundspilt eller tapte med god margin som under kampen med Frankrike, men her var dessverre ikke marginene på vår side (både enkelte spiller-avgjørelser og dommeravgjørelser som var tvilsomme). Da blir det tungt å svelge.

Det snakkes litt for mye om Haaland etter min mening og man glemmer litt de andre som bidrar tungt. Fotball er en lagsport og Norge har spilt bra som lag gjennom hele mesterskapet. Veldig bra faktisk. Schjelderup er en av de som har gjort det best i VM etter min mening og jeg var litt overrasket når jeg så han ble tatt av. 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Skrevet
Fazam skrev (6 minutter siden):

For å være ærlig så er det ikke noen krise om han ikke er med da. Han bør nok ikke være en starter fremover, men heller en joker på benken, som kan komme inn for Haaland. 

• Liker 1
Skrevet
REALITET skrev (9 timer siden):

Det har vært flere anledninger hvor Norge har spilt og har fått fordel pga VAR, men hvorn . flere av motstanderenes supportere gråt over rettferdigheten/korrupsjonen under VM (typ brasil)

Kan ikke akkurat huske å se at Norske supportere holdt sammen med de som klaget. Vi var musestille og mente at det var bare fjas. På lik linje som man gjør nå med tapet ovenfor England.

Om det hadde vært pickford som skøyt og traff veieren, så vedder jrg 100% på at de aller fleste hadde ignorert det

Ønsker man at fifas korrupsjon skal avta. Ja da må man begynne meg laget sitt. Noe de fleste vil benekte.

PL er godt eksempel på hvor ignorante og lite selvinnsikt supporterene deres er. Med mindre var/dommeravgjørelsen er deres favør.

Tror ikke du forstår problemstillingen helt, hadde dømmingen vært likt i alle kamper hadde det ikke vært problem, men når man selv plukker ut noen situasjoner for å endre kampbildet blir det noe helt annet. 

Reglene sier jo også at det skal være dropp hvis slike ting skjer, men man bare sier at sensor i ballen ikke merket noe, men er jo bare å se på video fra siden så ser man med engang at ballen traff noe å gikk rett ned. 

Feks Norge skulle hatt straffe da norsk spiller ble dyttet i bakhode/ nakke, det fikk neymar når Norge spilte mot Brasil, men i denne kampen fikk de ikke det, Haaland blir holdt fast og dyttet i alle kamper, ingen fri eller noe annet, når han da tar igjen, får vi et annullert mål. Hvor mange trekk synes du fifa skal kunne gå tilbake å endre kampen på? 

Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (7 minutter siden):

Føles bittert, ettersom alle små marginer gikk i Norges disfavør.
Og England var tilsvarende heldige med begge målene.
Etter spill og sjanser burde Norge vunnet.

England vant men tapte nok en del omdømme på grunn av syting og filming.
Sånn var de ikke før.

Dette. Derfor ikke så lett å si seg fornøyd når vi er så nærme å gå videre til semifinalen, som vi hadde fortjent. Var helt tom etter kampen i går og vanskelig å akspetere de avgjørelsene som gikk i deres favør. Veldig synd med Nylands glipp, men det var ikke hans skyld at vi tapte, heller dommeravgjørelsen(e), i tillegg til at vi sløste bort et par gigantiske sjanser. Tror vi kommer sterkere tilbake med dette laget og håper Solbakken fortsetter i mange år og bygger videre på det fundamentet og spillergruppa vi nå har 🇳🇴

Endret av Iterion
skriveleif
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
12 minutes ago, oorion said:

Jeg kunne ha godtatt dette tapet hvis Norge hadde 'gjort seg bort'

Man må gratulere fifa med denne seieren da england spile med 12 mann, man ser da tydelig at ballen er bort i noe som gjør at den endrer bane, er jo bare å sammenligne med alle de andre 100vis av utsparkene fra en keeper for å se at ballen får en unaturlig kurve etter at den treffer noe, og da med at fifa sier at det ikke finnes noen bevis er jo bare å se på ballen fra siden og ikke den videoen fifa legger ut selv fra bak ballen (er nok en grunn til det). 

Så da annullering av målet til norge, som Haaland selv sier, han skulle hatt frispark i alle situasjoner i hver kamp når man dømmer på dette, i tillegg da til dyttet på norsk spiller som skulle hatt straffe, var jo akkurat det samme som skjedde mot neymar, men han fikk straffe da.

Man burde forvente mer og bedre dømming i slike viktige kamper, men igjen da fifa bestemmer hvem som går videre, er jo derfor VAR ble innført. 
Hadde man dømt likt i alle kamper på situasjoner hadde det vært greit, men når det ikke blir gjort er det ikke rart man mister tiltro til fifa og den korrupsjonen fifa står for. 

Til slutt, enkleste måten å få stoppe filming på er å være hard, altså gi kort til første person som faller 'teatrisk' sånn som neymar som lurrer seg rundt 100 ganger å er oppe igjen etter 2 min. 
Da hadde filming stoppet med engang. 

Det var en del rart i denne kampen i tillegg til annulert mål og vaier. Engelske spillere holdt igjen norske spillere gjennom store deler av kampen. Da mens de håndterte ballen. Hvordan i huleste kan slikt være lov? Kan ikke huske å ha sett lignende uten at det ble reagert.

Endret av Imaginacíon
  • Liker 1
Skrevet
Fazam skrev (18 minutter siden):

Sørloth var dårlig i de kampene jeg så ham spille. Mistet ofte ballen og rotet det til flere ganger. En spiller som brøt opp spillet på en negativ måte for Norge...stoppet regelrett angrep flere ganger.

Var kun en spiller jeg var irritert på hele veien..og det vat Sørloth. Han var for sen og for egoistisk. Synd å si det høyt...men det var nesten umulig å ikke se det. Tror nok han følte det selv også...var aldri nok på...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Svanshorn skrev (2 timer siden):

«Haaland er sliten nå…» 

Han gjorde jo minimalt i kampen. Stod bare på topp og ventet. Ødegård derimot var jo som en flue over alt i høyt tempo. 

Der var tendenser til godt spill, men det blir for lett å lese. Og all den trillingen av ball tilbake til og på egen halvdel vinner aldri kamper. 

Men hey! Kvartfinale! 🏆

Mye løping fram og tilbake med laget når du er spiss da.. i 40° pluss

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Det er situasjoner i de fleste kamper. Det vil som regel jevne seg ut over tid. Det er jo mange som sier at Senegal og Elfenbenskysten ble regelrett ranet. Nå er det vel ikke så mye snakk om dommeravgjørelser og slikt men snarere marginer og effektivitet i spillet, hvor mange sjanser man skaper og hvor mange av disse man putter på. Det nytter ikke å gråte over spilt melk. England er en mye større fotballnasjon, ekstremt mye større faktisk. Dette er intet nederlag, å komme blant de 5 til 8 beste av verdens landslag er en stor prestasjon fra et lite, kaldt land. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...