Gå til innhold

Norge i VM 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lemongrass skrev (1 time siden):

Etter litt nærmere ettertanke ser jeg faktisk at det kan være litt utfordrende å koordinere alt om på så kort varsel som forsinket fly og rett ut på Slottet, når det involverer flere personer, aktører og det ikke er dekning ombord på flyet. Det er ikke nødvendigvis at de prioriterte det bort.

Lenge siden du har flydd? Til og med kreti og pleti kan nå kjøpe dekning ombord på fly. Vil tro WiFi i lufta ikke er et spørsmål engang når disse gutta er på reise...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
obygda skrev (2 timer siden):

Det er kanskje litt slik at de beste ikke samler på 5 plasser...De må fokusere på neste kamp og være ekstremt fokuserte på oppgavene som kommer. Dermed gjelder det å utnytte enhver mulighet for ferie så godt det lar seg gjøre. Det går igjen hos alle som presterer høyt - det er ekstremt fokuserte,lager en plan og gjennomfører den. Her hadde Haaland planlagt en ferie - og den skulle de gjennomføre..Jeg er helt med på denne måten å tenke på.  

De beste samler ikke på 5-plasser nei. Men vi har aldri vært blandt de beste, dette er faktisk nasjonal rekord med stor margin. Det er noe helt annet

• Liker 1
Skrevet

Ingen som feirer hvilken plass Norge kom på, folk ville samles og hylle hva landslaget har gitt oss av øyeblikk og fellesskap denne sommeren.

Fantastiske scener i Oslo.

• Liker 3
Skrevet

Litt snodig at det feires at det går under pari-kurs (gullstandard). Det bryter med alle etablerte mål.

Folk har ingen kritisk sans og ingen tør å adressere det som svikter.

Haaland skal få slite videre hvis de nye reglene innføres bredt. Noe som skal vurderes i kjølvannet av VM. Da kan han ikke spille flere kamper på høyt nivå uten å risikere å ødelegge flere muligheter enn han skaper. En ting er å knuffe. Noe annet er å bruke begge armer og hender. Normalt har man kun ei arm/skulder i en duell. Når man bruker begge hender er det mer fribryting enn det er fotball.

VM er som i andre felt i livet. Folk mener at det er korrupt, men fortsetter å delta. Kan i ettertid nesten ikke vente til neste gang det skal arrangeres. Hvis folk mener at et selskap ikke innfrir på forbrukerrettigheter, fortsetter de å handle fra selskapet i tiårsvis enten det er Apple eller Sony.

Denne "cable-gate" kommer til å henge ned i åsynet og psyken vår i overskuelig fremtid.

Skrevet
Tussi skrev (2 timer siden):

De beste samler ikke på 5-plasser nei. Men vi har aldri vært blandt de beste, dette er faktisk nasjonal rekord med stor margin. Det er noe helt annet

Bare venter på nasjonal rekord i verdensidretter som cricket, rugby og landhockey...Da blir det ny feiring

Skrevet
King Tony Craig skrev (21 minutter siden):

Slik skal det være, Bengt Eriksen. Herlig type. Synd han ikke var ekspertkommentator oftere under VM.

Og om vi hadde gått videre til semi-finalen, hva da?
Hadde de prioritert ferie da også?

Merete Hodne og Tommy Høiland har gått forbi Haaland på lista over mine "favoritt-jærbuer".

Ikke enig, de har da andre avtaler og kontrakter de må forholde seg til, du skjønner vel at semi-finalen hadde vært viktigere enn mote greiene men sånn er det, dette er flisespikkeri. 

• Liker 1
Skrevet
Svein M skrev (40 minutter siden):

Det er ikke ofte Norge gjør det så bra i fotball-VM så derfor naturlig at en ville feire det nå.

Vi har ALDRI gjort det så bra, men det er samholdet som har vært vist over hele landet som kulminerte i Oslo i går vi egentlig feiret.

• Liker 2
Skrevet (endret)
King Tony Craig skrev (2 timer siden):

Slik skal det være, Bengt Eriksen. Herlig type. Synd han ikke var ekspertkommentator oftere under VM.

Og om vi hadde gått videre til semi-finalen, hva da?
Hadde de prioritert ferie da også?

Merete Hodne og Tommy Høiland har gått forbi Haaland på lista over mine "favoritt-jærbuer".

Hodne og Høiland ja... Puncher i eliteklassen de...

La meg gjette: Mathias Normann er en herlig type, og bør få tilbake plassen på landslaget også?!?

Endret av RookieNO
  • Liker 2
Skrevet (endret)
obygda skrev (12 timer siden):

Fordi vi røk ut i kvartfinalen og det var 8 lag der.

Om du ikke bryr deg om andre faktorer, så kom Norge i verste fall på en delt 5. plass. 

Men ettersom Norge er det landet som har vunnet flest kamper og har flest poeng, av landene som tapte kvartfinalen, så blir det en 5. plass alene. Det er sånn det fungerer, selv om du ikke er enig i det.

Kun Mexico har like mange poeng som Norge, og har vunnet like mange kamper. Men de kom ikke videre til kvartfinalen.

obygda skrev (12 timer siden):

Men det generelle poenget mitt er at vi feiret stort uten medalje..Det oppleves litt rart.

Bare fordi du er en gretten, gammel gubbe, så betyr ikke det at resten av Norge er det.

Jeg synes feiringen og hyllesten var fin. Det samholdet og gleden som dette laget har skapt de siste ukene, er uten sidestykke i norsk idrettshistorie. Nei, vi vant ikke medalje, men vi ble det 5. beste landet i verden i verdens desidert største idrett. Og noen brukte det kanskje som en "unnskyldning" til å være litt glade og feire litt, selv om verden for tiden ikke bare er positiv.

Man skal være passe surmaget for å kritisere at andre er glade...

Endret av Lenvar
  • Liker 3
Skrevet
RookieNO skrev (3 timer siden):

La meg gjette: Mathias Normann er en herlig type, og bør få tilbake plassen på landslaget også?!?

Nei. Ikke etter mitt syn i alle fall. Vet ikke hva som fikk deg til å gjette det.

Men ære være forsøket ditt.

Skrevet
Fazam skrev (På 13.7.2026 den 11.25):

Idag har NRK lagt om hele sendeflaten til Velkommen hjem! fra Slottsplassen. Fra 15.30 til 23. Det må man i alle fall regne med vil kritiseres fra de som ikke er interessert i fotball.

Når til og med ordinære nyhetssendinger igår gikk ut (kl.21 og Kveldsnytt kl.23), selv om NRK har flere kanaler å sende dette på, da vil jeg si at kritikken er berettiget.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...