Gå til innhold

Norge i VM 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kom lengre enn jeg hadde trodd så det er mer en godkjent, men synd å gå ut på den måten.

Englands landslag ruller mer rundt på bakken en Neymar og det er nok en gang svært mange elendige dommeravgjørelser. 

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
13 minutes ago, REALITET said:

Hadde det vært motsatt, så hadde du nok ikke sagt det samme. Da hadde du nok jublet for at det laget du holdt med.

Tviler på at du ville ha protestert om laget ditt hadde vunnet.

Er det logikken du klamrer deg til? Jeg klager, sutrer og er forbanna fordi en gjennomkorrupt organisasjon  som FIFa har etablert et system hvor de kan plukke situasjoner bakover i tid, hva enn som fremmer deres agenda.. Ikke en faens journalist  kommentator eller "fotball elsker" har baller baller til å adressere den denne virkeligheten. Så tusen takk for at du hjelper fotballen til helvete!

Endret av Protoman
  • Liker 3
Skrevet

Det var bullshit da Kroatia sin siste skåring ble annulert, det var bullshit da Egypt sitt andre mål ble annulert og det var bullshit nå. Nyland er fortsatt en helt for de redningene han gjorde. Å gjøre han til syndebukk er nesten enda dummere enn annuleringen. 

• Liker 4
Skrevet
REALITET skrev (40 minutter siden):

Morsomt å se folk klager på var/dommere. Hadde det vært motsatt, så hadde man vært musestille. Typisk haha

Holder det ikke nå? Du driter deg ut.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Protoman skrev (14 minutter siden):

Er det logikken du klamrer deg til? Jeg klager, sutrer og er forbanna fordi en gjennomkorrupt organisasjon  som FIFa har etablert et system hvor de kan plukke situasjoner bakover i tid, hva enn som fremmer deres agenda.. Ikke en faens journalist  kommentator eller "fotball elsker" har baller baller til å adressere den denne virkeligheten. Så tusen takk for at du hjelper fotballen til helvete!

Igjen..  du jubler sikkert når VAR/DOMMERavgjørelse går til din fordel for laget ditt. Da hjelper det lite hvor mye korrupt fifa er!

Jeg også hater fifas system. Men hva hjelper det når man lar sitt eget lag går videre pga var/dommeravgjørelse. 

Snakk om å skyte seg selv I foten.  Du kan gnåle så mye du vil, men det hjelper ikke om du er en del av det. Så jævlig mye motsigelser det er.

Endret av REALITET
  • Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutes ago, REALITET said:

Igjen..  du jubler sikkert når VAR/DOMMERavgjørelse går til din fordel for laget ditt. Da hjelper det lite hvor mye korrupt fifa er!

Nei jeg ser hva fotballen er blitt,  Norge satt ut av VAR fordi det passet ikke  Infantinos ambisjoner. Med din støtte. Takk.. 

Endret av Protoman
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Protoman skrev (6 minutter siden):

Nei jeg ser hva fotballen er blitt,  Norge satt ut av VAR fordi det passet ikke  Infantinos ambisjoner. Med din støtte. Takk.. 

Bare hyggelig. Jeg har ennå til gode til  å se folk som protestere mot sitt eget lag pga dårlig avgjørelse. Kan ikke huske eller sett at noen gjør det i det hele tatt. Men mot andre lag, ja da er AVGJØRELSEN godkjent.  Alt er liksom helt innenfor da. Igjen dårlig selvinnsikt.

Endret av REALITET
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Protoman skrev (9 minutter siden):

VAR trenger ikke nødvendigvis å være et verktøy for kampfiksing og korrupsjon, men det er jo et glimrende verktøy å bruke til akkurat det. Enhver subjektiv situasjon er altså gjenstand for å endre på kampavgjørende situasjoner, og kan understøttes med film og bilder som viser at det er riktig eller "riktig nok" å gjøre om. 

Det var faktisk bedre før, da gjorde dommeren en feil og så måtte man leve med det. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det har vært flere anledninger hvor Norge har spilt og har fått fordel pga VAR, men hvorn . flere av motstanderenes supportere gråt over rettferdigheten/korrupsjonen under VM (typ brasil)

Kan ikke akkurat huske å se at Norske supportere holdt sammen med de som klaget. Vi var musestille og mente at det var bare fjas. På lik linje som man gjør nå med tapet ovenfor England.

Om det hadde vært pickford som skøyt og traff veieren, så vedder jrg 100% på at de aller fleste hadde ignorert det

Ønsker man at fifas korrupsjon skal avta. Ja da må man begynne meg laget sitt. Noe de fleste vil benekte.

PL er godt eksempel på hvor ignorante og lite selvinnsikt supporterene deres er. Med mindre var/dommeravgjørelsen er deres favør.

Endret av REALITET
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det kunne fort ha gått andre veien hvis Norge hadde skårt før fulltid eller det målet ikke hadde blitt annulert. Etter fulltid var Norge for slitne.

Vi får trøste oss med at neste VM blir det bedre klima. Tørr luft og kystnære arenaer gir temperert klima som det er lett å puste i.

Ikke minst blir det mindre reising. Relativt små avstander. Supportere fra Norge kan fly på et par tre timer nedover og slipper å være bekymret for visa-problematikk eller trøbbel med ICE.

Endret av Imaginacíon
Skrevet (endret)

Ingen problemer med å tape for England, de hadde vilje og kjempet godt med noen unntak.  Likte ikke italiensk filming tendensene jeg så etpar ganger derfra. Lagene var jevne og holdt begge høyt nivå, noe som er uvant for oss, vi er bortskjemt med nåværende generasjon og Håland er et talent vi aldri ser igjen her, fotballens Magnus Carlsen.

Verre å tape for England pluss dommer feat Sørloth som presenterer norsk fotballs største egohandling - du er på to mot en løp og velger å score på en engelsk legg heller enn å sentre til lagkameraten din som har en helt GREI målteft og statistikk.

Endret av ticx
  • Liker 4
Skrevet

Håper det sendes inn klager til Fifa. 

Vi gjorde oss på ingen måter bort i går, dette hadde vi faktisk vunnet om dommer hadde hatt en bedre dag.

Sur måte å ryke på når vi så absolutt har noe vi skulle ha gjort i ekstraomganger. 

Norge har en knallsterk startelver, men man ser godt at det begynner å bli problematisk når man må ty til benken, vi har noen få posisjoner vi har god dekning i, men dessverre har England mye mer bredde i laget totalt sett. Det var ikke vanskelig å se etterhvert som byttene kom i går

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Kjøleskap skrev (8 timer siden):

Nyland er fortsatt en helt for de redningene han gjorde. Å gjøre han til syndebukk er nesten enda dummere enn annuleringen. 

Han holdt på å gjøre en mye større tabbe i 2.omgang, men har reddet Norge fra tidligere exit.

Er det en spiller man kan fokusere på er det Sørloth. Hadde ikke han vært ego, og spilt ballen til en målgarantist, så hadde Norge sannsynligvis vært i semifinalen.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Skuffelse og frustrasjon kan vi alle rettmessig kjenne på i dag.

En absurd hendelse med wirecamen og håpløs annullering er vanskelig å svelge. Pickford som dekker til munnen når han snakker til Ødegaard, og Berge som ble albuet i halsen uten at det ble straffe. Vi hadde så mye som gikk mot oss.

Likevel var vi så gode, og så nære det helt store.

Er så vanvittig imponert av hele det norske laget og den innsatsen de la ned, ikke minst av Ståle.

England har null skudd på mål i andreomgang, mens Norge traff tverrliggeren, scoret det senere annullerte målet og fortsatte å trykke på. Det var vi som hadde kampen. Man må gni seg i øynene av sånt. 

De beviste ikke bare at det å fortjent komme til semifinalen var mulig, men også det er mulig å slå alle på den største scenen. Dette laget kunne slått Argentina, og i en finale kan alt skje. Det er status på Norge i 2026, så gode er vi nå i fotball.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
3 minutes ago, Fazam said:

målgarantist

Denne sin dytting var vel det som avgjorde kampen slik jeg ser det. Uten den situasjonen, ingen ekstraomgang og ingen Nyland retur. 

Skrevet
kremt skrev (2 minutter siden):

Denne sin dytting var vel det som avgjorde kampen slik jeg ser det. Uten den situasjonen, ingen ekstraomgang og ingen Nyland retur. 

Slik jeg ser det var det flere store, diskutable avgjørelser som gikk i England sitt favør. For ikke å snakke om alle de mindre episodene i kampen, vi gikk ikke videre, men vi gikk ut med stil. At England gikk videre med stil kan ikke sies. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
kremt skrev (3 minutter siden):

Nei, man kan også si det på den måten.

Skrevet

«Haaland er sliten nå…» 

Han gjorde jo minimalt i kampen. Stod bare på topp og ventet. Ødegård derimot var jo som en flue over alt i høyt tempo. 

Der var tendenser til godt spill, men det blir for lett å lese. Og all den trillingen av ball tilbake til og på egen halvdel vinner aldri kamper. 

Men hey! Kvartfinale! 🏆

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...