Spillredaksjonen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Bioware lover at neste Mass Effect fortsatt er på vei Følger usikkerhet etter EA-oppkjøp. Les hele saken på Gamer.no» 1
Sjørøver Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Om de ikke leverer et godt spill nå må det være game over for de. 1
Kaldand Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Endelig et spill å se frem til igjen, det begynner å bli en stund siden jeg har vært hyped for noe nytt. Endret 2 timer siden av Kaldand
DrAlban3000 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden LampeLars94 skrev (34 minutter siden): Hvem vil ha det? Et Saudi Arabisk fond.
bubba477 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Om dette skal bli bra må det ha en bra historie og være fri for moderne retningslinjer. Er sterkt i tvil.
rØrern Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Mest positive ved at et Saudi Arabiske fond kjøper de opp, som betyr at de er anti-woke og da slipper vi å tenke på det. Bare å se Veilguard hvor katastrofalt woke og DEI orientert det spillet var/er, som folk ikke vil ha og salgstallene bekreftet dette. Noe av det samme skjedde med MA: Andromeda med samme elementer hvor f.eks den kvinnelige protagonisten var regelrett uattraktiv, og at mannen så veldig feminin ut. De fikset litt på dette etter en klagestorm, samt alle bugs og livløse karakterer m.m som også bidro til et frynsete salg. Bioware er en skygge av seg selv for å si det mildt. Da får vi snart se Exodus, en Mass Effect look-a-like med tidligere bioware ansatte som står bak hvordan denne bil slå an hos publikum. Det ser OK ut så langt. 2
Donkey Kong Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Så oppkjøpet har minimal effekt på mass effect? 1 2
akelbo Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Donkey Kong skrev (25 minutter siden): Så oppkjøpet har minimal effekt på mass effect? Et halvt poeng. Til nød.
Drunkenvalley Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, rØrern said: ... Du har ikkje spilt eit einaste Mass Effect spill altså. 1
Ping7 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Bioware begynner å gå tom for goodwill hos meg, til tross for at DA og ME er mine to absolutte favoritter. For meg har de ett forsøk til på hvert av spillene før jeg gir opp hele Bioware. 1
Boss-Znakemaster Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Nevn noen spill som har vært massivt woke og faktisk gjort det skikkelig bra? Saints Row (2022) Forspoken Gotham Knights Suicide Squad: Kill the Justice League Concord Dragon Age: The Veilguard Assassin’s Creed Shadows Alle disse titlene har enten floppet totalt eller gjort det merkbart dårligere enn forgjengerne. Spillere vet hva de vil ha. Spill som tvinger inn kjønnspolitikk og kastrert dialog i stedet for lidenskap og den rebelske gi-faen-følelsen, mister publikum med én gang. Utviklere prøver å lage spillene de selv ønsker, og det er helt greit. Men når de slutter å lage det spillerne faktisk vil ha, må de også akseptere at salgstallene vil gjenspeile det. 1
Drunkenvalley Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Minner også @Boss-Znakemaster om at dei bør skifte profilbilde og namn til noko som dei ikkje ville kategorist som "woke" om dei var konsistente. 2
Boss-Znakemaster Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hvorfor det? Ikke fan av Solid Snake? Navnet er jo en kombinasjon av karakterer fra MGS-serien, og ansiktet reflekterer bare hvordan jeg spotter alt det “woke” i samfunnet vårt.
Gringorilla Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Boss-Znakemaster skrev (3 timer siden): Nevn noen spill som har vært massivt woke og faktisk gjort det skikkelig bra? Nå er det vanskelig å vite hva i all verden dere mener med ordet "woke", for dere flytter målposten konstant, men jeg kan gjerne gi det et forsøk: The Witcher 3 Spider-Man 2 Monster Hunter: Wilds Dredge Kingdom Come Deliverance 2 Death Stranding Watch Dogs 2 Marvel Rivals Dying Light 2 Assassin's Creed Mirage (og omtrent alle andre AC-spill) Call of Duty Black Ops 3 FarCry 4 Silent Hill 2 Star Wars Jedi: Fallen Order og Survivor Dette var noen få titler hentet fra de første 5 sidene av de 80 sidene med spill som Woke Detector ramser opp. Og om man leser forklaringen for hvorfor de kaller spill "woke", så kan man få seg en god latter innimellom. COD: Black Ops 3 for eksempel "Features female front-line combatants, several of whom are special forces operators" og har derfor fått betegnelsen "woke" og ikke engang "slightly woke" som de også opererer med. Endret 1 time siden av Gringorilla 3
Evil-Duck Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Storeslem blandt "Woke" spill som har gjort det bra må jo vel sies å være Baldurs Gate 3. Men målposten flyttes som regel hver gang slike eksempler blir dradd frem. 1 1
Iki Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Boss-Znakemaster skrev (3 timer siden): Nevn noen spill som har vært massivt woke og faktisk gjort det skikkelig bra? Overwatch. Insomniac sine spider man. Monster hunter. Kingdom come. Death stranding. Marvel rivals. Assassin's Creed (hele serien) Call of duty. Far cry. Silent hill. GTA. Skal jeg fortsette? 1
Drunkenvalley Skrevet 48 minutter siden Skrevet 48 minutter siden Just now, Evil-Duck said: Storeslem blandt "Woke" spill som har gjort det bra må jo vel sies å være Baldurs Gate 3. Men målposten flyttes som regel hver gang slike eksempler blir dradd frem. Det er forøvrig litt kjedelig og skuffende når spill som Cyberpunk 2077 og Baldur's Gate 3 er nemnt i "woke" diskusjoner da. Dei er fantastiske spill, men ærlig talt er woke representasjonen i begge spillene litt... laber, rett og slett? Såg ein video ei tid tilbake her om det som var litt vekker, men no finn eg den ikkje igjen... Men i Cyberpunk 2077 så er egentlig character customization overaskende overfladisk. Eksempelvis: Uavhengig av kva du velje ha i buksa så vil du få nøyaktig samme skritt straks du har bukse på. Det samme gjelder for pupper. Det er ingen variasjon i 3d modellen straks du har klær på. Du blir kun identifisert basert på stemme. Dette er... ikkje særdeles kompatibelt med transkjønnet egentlig. Stemme er ein av dei fæleste delene ved transkjønnedes overgang. 😭 I praksis har du egentlig berre valet mellom å vera mann eller kvinne, med mann eller kvinne sin stemme. Om du ser etter romantiske forhold så er det noko snodig også: Begge forholdene med kvinner i spillet er direkte promotert, dvs karakterene blir introdusert i main questen enten du vil eller ikkje. Du kan ikkje unngå dei om du så prøver. Dette er nødvendig for å fortsette i spillet, og tilrettelegger også at dei kontakter deg for oppfølging... ...men med dei mannlige romantiske alternativene er begge skjult bak side quests. Du må aktivt oppsøke disse karakterene for å ramle inn med dei i det heile tatt, og sjølv då så er forhold med homofile mannen bak ein separat rekke side quests som tangent på Johnnys sidequest. Med det sagt så berører dette meir enn berre LGBTQIA+ spillere. Spesielt mangelen på meningsfylt character customization på det visuelle kjenner eg og. Eg er framleis litt trist at det er så lite ein egentlig kan gjere med cyberware. 😭 Tenk kor kult det hadde vore med vesentlig meir utval av f.eks gorilla arms for rent estetiske formål. 1
Evil-Duck Skrevet 37 minutter siden Skrevet 37 minutter siden Drunkenvalley skrev (4 minutter siden): Det er forøvrig litt kjedelig og skuffende når spill som Cyberpunk 2077 og Baldur's Gate 3 er nemnt i "woke" diskusjoner da. Dei er fantastiske spill, men ærlig talt er woke representasjonen i begge spillene litt... laber, rett og slett? Nå nevner jeg bare BG3 fordi spillet oppfyller de kriteriene som antiwoke-mobben ofte henger seg ekstremt opp i, som "non-binary" valg som identitet i character creation, kroppstype i stedet for mann og kvinne, pro-LGBTQ-budskap osv., samtidig som det er et av de mest suksessfulle spillene i moderne spillhistorie, så hele dette narrativet om at woke spill automatisk gjør det dårlig fordi de er woke faller da litt til sin egen urimelighet. Ikke fordi jeg selv er spesielt opptatt av hva som er woke eller ikke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå