Jump to content

Gringorilla

Medlemmer
  • Content Count

    742
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

655 :)

About Gringorilla

  • Birthday 10/01/1983

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Er det bare jeg som må finne frem tørkepapiret hver gang vi hører noe nytt om Skate 4?
  2. Bikker selv straks 40, og jeg har en helt annen opplevelse av alder. Jeg føler heller at jeg er gammel nok til å forstå at livet ikke lenger handler om å opparbeide seg flest mulig eiendeler. Jeg er gammel nok til å innse at "nei, jeg kommer aldri til å spille gjennom Final Fantasy 7 igjen når jeg i stedet kan spille gjennom Elden Ring (eller hva enn som er nytt)". Jeg er gammel nok til å innse at spill er forbruksvare. Jeg er gammel nok til å innse at dersom et spill ikke lever opp til forventningene, så kan jeg bare slå det av og prøve et annet spill i stedet, og at jeg med en abonnementsordning vil kunne gjøre det lettere enn dersom jeg lider av post purchase dissonance for de spillene jeg har brukt penger på. Jeg er gammel nok til å forstå at tid er viktigere enn penger. Men klart, jeg er også gammel nok til å forstå at forskjellige folk har forskjellige behov og ønsker, og gammel nok til å ikke putte folk i båser basert på min egen forutinntatthet.
  3. Artig problem dette. Tenkte på å endre til "neste vinter", men det blir også feil (men også riktig). For å fikse dette må vi tydeligvis skrive noe så utrolig lite leservennlig som "vinter 2023/2024" eller "sent 2023, tidlig 2024". Jeg ser dilemmaet, og godt å høre mine innvendinger ikke ble avfeid som pølsevev. Personlig er jeg fan av å bruke formuleringer som Q1 eller Q4 2023, men om man ikke vet om det kommer før eller etter nyttår, så hjelper det jo ikke så mye. Men jeg ville kanskje skrevet "...rundt utgangen av 2023" eller lignende. Jeg mente at det faktisk var vanskelig å forstå ja. Som jeg sa opprinnelig, var det i beste fall tvetydig. Alt som KAN misforstås vil garantert ende opp misforstått av i alle fall en del av befolkningen. Og akkurat som du "automatisk" tenkte slutten av 2023, så var det garantert mange som tenkte starten av 2023. Og slike som meg som ble usikker. Men det ble jo artig mengde diskusjon av det i alle fall.
  4. Vi er også i 2022. Hæ? Hva har det med saken å gjøre? Spørsmålet er om overskriften mener dette kommer om et halvår (januar 2023) eller halvannet år (desember 2023).
  5. Vinteren 2023 tør jeg påstå er kun et halvår unna, så kanskje endre overskriften? Vet ikke hvordan vintrene deres er sørpå, men her nordpå er vinteren i hovedsak plassert i desember-april. Så i beste fall er overskriften tvetydig.
  6. Å kalle det en annonsering føler jeg er å ta litt hardt i.
  7. Tror dere er litt for konspiratoriske her. Det er ikke bare trematerialer som går opp i pris, men ALT. Og det henger sammen med verdenshendelser (I hovedsak Korona og Ukraina-krigen). Jeg jobber med metaller og elektriske komponenter, og innkjøpsprisene på metall har doblet seg på under 2 år. I tillegg har økte drivstoffkostnader gjort at frakten på det samme metallet er betydelig dyrere. Det dere glemmer er at selv om Norge har åpnet opp, så er det mange land som fortsatt sliter med nedstenging. Herunder Kina, som er blant de største eksportørene av veldig mye (elektronikk og råmaterialer), samt en av de største importene av metaller. Og blant Ukraina's hovedeksporter finner man nettopp metaller. Det er rett og slett to kjedereaksjoner som har kommet rett etter hverandre. Og nå fokuserte jeg i hovedsak på metaller, men den samme kjedereaksjonen ser man på det aller meste. Selv om problemet med barkebillene er over, så forårsaket de et etterslep av trevirke over hele verden. Et etterslep som tar tid å ta igjen. Og også her spiller fraktkostnader en rolle. Og de som selger materialene selger det selvfølgelig ikke billigere til oss nordmenn når de kan selge det dyrt til utlandet. Eller selger dere ting på Finn til tredje høyeste budgiver?
  8. Altså, de to tidligere spillene til Squanch Games er meget bra, og R&M er også bra, men fy flate så lei jeg er av den masete stemmen til Justin Roiland!!
  9. *knis* Oj! Den var jeg ikke klar over. Er nok ikke første gangen akkurat, og militæret er garantert ikke de eneste som stiller slike krav.
  10. Viktige punkter. Spesielt sistnevnte synes jeg, da det vil få en del til å sperre opp øynene.
  11. Nei, pay 2 win er utelukkende et problem i online-spilling. Det jeg snakker om er pay 2 progress. Om du har spilt noen mobilspill de siste 5 årene, så bør du forstå hva jeg mener. Spillet har god flyt i starten og du kommer deg videre i et noenlunde fornuftig tempo, og så går det gradvis saktere, nesten umerkbart. Til slutt går fremgang så sakte at du har valget mellom å være EKSTREMT tålmodig, betale for å få fremgangen like rask som i starten, eller å slutte å spille spillet. Problemet er at man har en ekstremt sterk psykologisk effekt som heter "sunk cost fallacy" som er veldig vanlig hos gamere. Det sier at man har et ønske om at tid og penger man har "investert" så langt ikke skal gå til spille, og derfor investerer man MER tid og penger i håp om å komme til et punkt der man kan si seg fornøyd med å avslutte. Det er veldig vanlig i poker for eksempel at slik (underbevisst) tankegang gjør at man taper på en all-in. Og det er altså en mekanisme som mobilspillutviklere bruker for alt det er verdt. Man merker sjelden dette de første dagene man spiller et spill, men plutselig oppdager man det, og da er det "for sent".
  12. Jepp. Men det jeg sier er at det er feil fokus. Grunnen til at det er et fokus i det hele tatt er på grunn av den vanedannende effekten gambling kan ha da det er DEN som er farlig. Men den effekten JEG nevner er faktisk ENDA sterkere, og vanskeligere å oppdage. Og nettopp det gjør den MYE farligere, og da spesielt for barn som ikke er vokst opp i en tid der man faktisk må være tålmodig. Tenk da, en slik mekanisme kombinert med konsentrasjonsevnene til TikTok-generasjonen!
  13. Wow, du må da være et slags orakel! Sony har strengt tatt ikke gjort noen endringer. De tilbyr akkurat det samme som de har gjort i alle år med Playstation Now (som forøvrig kom LENGE før GP) og Playstation Plus. De bare slår det under samme paraply og endrer betalingsmodellen litt. Sony har faktisk også gitt ut spill i en årrekke på PC, gjennom Sony Online Entertainment, og det er først etter at disse slo seg ut av Sony og ble Daybreak Game Company i slutten av 2020 at Sony for alvor begynte å annonsere sin PC-satsing. Tror nok forøvrig at dersom God of War ikke hadde vært et såpass sinnsykt godt spill, så ville nettopp alderen ha blitt påpekt. Men er også litt forskjell på å tilby et 4 år gammelt 10/10-spill fra en flaggskipserie som GoW og å tilby (gjennom Games With Gold) et 4 år gammelt tredjepartsspill som Yoku's Island Express med Metacritic på 82, spesielt ettersom GoW har noen litt nyere spill sammen med seg, mens Yoku utelukkende har (mye) eldre spill sammen med seg. Men for all del, du kan jo tviholde på at Yoku og God of War er i nærheten av å konkurrere i samme klasse. Joda, av og til er Games With Gold hakket bedre enn PS Plus-spillene, men det er ekstremt sjelden. (Og ja, vet du nevnte GP og ikke GWG, men GWG er den tjenesten som motsvarer denne annonseringen. Enn så lenge annonseres fortsatt GP-motsvarene som PS Now.)
×
×
  • Create New...