Gå til innhold

FOTBALL-VM 2026

Korgutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jotun skrev (51 minutter siden):

Skal han dele ut trofeet mon tro?

In a break from recent FIFA protocol, the trophy will be jointly presented to the captain of the winning team by Trump and Infantino.

At Qatar 2022 and Russia 2018, the two previous World Cups staged under Infantino's leadership, the FIFA president presented the trophy.

"We will be together with the president [Trump] enjoying the final and handing the trophy to the winner, of course, together," Infantino told "Fox & Friends."

https://www.espn.com/soccer/story/_/id/49154827/donald-trump-present-world-cup-trophy-final-fifa-boss-gianni-infantino-confirms

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
barezell skrev (19 timer siden):

Hva tjener FIFA på å ha de 4 store til slutt vs f.eks en underdog som Norge som "alle" har forelsket seg i? 

Det blir jo bare spekulativt uansett, men Englands publikum er nok mye større enn Norges - både på skjerm og med fysisk tilstedeværelse. 57 millioner innbyggere versus 5,5 millioner. I tillegg er jo England spesielt på verdensbasis med Premier League som mange følger verden over. 

Skrevet (endret)
DukeRichelieu skrev (37 minutter siden):

Det blir jo bare spekulativt uansett, men Englands publikum er nok mye større enn Norges - både på skjerm og med fysisk tilstedeværelse. 57 millioner innbyggere versus 5,5 millioner. I tillegg er jo England spesielt på verdensbasis med Premier League som mange følger verden over. 

Men tenk på hvis Kina, usa eller India var i finalen. Øker man interesse i disse landene så lønner det seg stort.  Jeg tror det er mer insentiv til å øke interessen blant land utenfor landene som er allerede fotballgale hvor markedet er allerede mettet 

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Skrevet

Det er en ting etter Norge-England kampen jeg ikke har sett noen nevne, som kanskje kunne ha hjulpet oss de siste 3-5 minuttene av kampen, og det er at Jordan Pickford (Englands keeper) skulle hatt rødt kort etter nye regler.

Etter at det ble stopp i spillet når han kolliderte med egen spiller, så holder han hånden rundt Martin Ødegård, og dekker munnen med hånden når han snakker til vår Kaptein. Jeg regner med det ikke ble sagt noe galt, men skal VAR være konsekvent, så skulle han hatt direkte rødt kort etter nye regler, selv om det hadde vært meget hardt.

https://www.nrk.no/fotballvm2026/a-halde-framfor-munnen-nar-du-pratar-kan-gi-raudt-kort-under-fotball-vm-1.17881485

https://www.nrk.no/fotballvm2026/miguel-almiron-forlot-banen-i-tarer_-utvist-etter-a-ha-holdt-seg-for-munnen-1.17929222

Legger ved video av hendelsen, beklager den er på høykant.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
AndersT2 skrev (1 time siden):

Det er en ting etter Norge-England kampen jeg ikke har sett noen nevne, som kanskje kunne ha hjulpet oss de siste 3-5 minuttene av kampen, og det er at Jordan Pickford (Englands keeper) skulle hatt rødt kort etter nye regler.

Etter at det ble stopp i spillet når han kolliderte med egen spiller, så holder han hånden rundt Martin Ødegård, og dekker munnen med hånden når han snakker til vår Kaptein. Jeg regner med det ikke ble sagt noe galt, men skal VAR være konsekvent, så skulle han hatt direkte rødt kort etter nye regler, selv om det hadde vært meget hardt.

https://www.nrk.no/fotballvm2026/a-halde-framfor-munnen-nar-du-pratar-kan-gi-raudt-kort-under-fotball-vm-1.17881485

https://www.nrk.no/fotballvm2026/miguel-almiron-forlot-banen-i-tarer_-utvist-etter-a-ha-holdt-seg-for-munnen-1.17929222

Legger ved video av hendelsen, beklager den er på høykant.

Denne regelen gjelder når det er konfrontasjoner eller opphissede situasjoner slik jeg forstår den.
Ødegaard og Pickford holder vel rundt hverandre på en vennskapelig måte. Her kunne jo Ødegaard dratt en "spansk" en, og reagert med sjokk og vantro, da kan det hende Pickford hadde fått kort. 

jjkoggan skrev (2 timer siden):

Men tenk på hvis Kina, usa eller India var i finalen. Øker man interesse i disse landene så lønner det seg stort.  Jeg tror det er mer insentiv til å øke interessen blant land utenfor landene som er allerede fotballgale hvor markedet er allerede mettet 

Det er jo Infantinos og FIFA`s neste grep, det snakkes om å utvide til 64 lag i VM. 
Alle land som er fotballgale, holder selvfølgelig mest med egne lag, men det er samtidig også slik at de fleste fotballgale mennesker heller vil se en kamp mellom Argentina og England i semien, enn for eksempel Norge-Sveits. 

Skrevet (endret)

Har alltid elsket og fulgt med på mesterskap i Norges fravær de siste ørten årene, men merker jeg mistet litt interessen etter det bitre tapet mot England. Men, må selvsagt få sett England ryke ut, så kommer nok til å se resten også.

Endret av DukeRichelieu
Skrevet
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

Har alltid elsket og fulgt med på mesterskap i Norges fravær de siste ørten årene, men merker jeg mistet litt interessen etter det bitre tapet mot England. Men, må selvsagt få sett England ryke ut, så kommer nok til å se resten også.

Vinneren av VM blir avgjort i dag.

England er ikke i nærheten, og jeg tror ikke Argentina (Min favoritt etter Norge) er der de bør være, da de har slitt veldig mot laber motstand til nå, og ikke møtt noen virkelige gode. Men var vist at de virkelig kan når de får det til (1-2 ganger pr kamp)

Men hadde vært veldig moro om Argentina vant over England i morgen på straffespark

Skrevet

Hvorfor spilles semifinalene midt på dagen når de fleste nord og sør amerikanere er på jobben?  Prioriterer FIFA europeere først og fremst?

Skrevet

England mot Argentina blir et basketak. Folk har fortsatt ikke glemt krigen om Falklandsøyene.
Holder en knapp på Spania som verdensmester uansett hvem av de to lagene som går til finale.

Skrevet
jjkoggan skrev (9 timer siden):

Hvorfor spilles semifinalene midt på dagen når de fleste nord og sør amerikanere er på jobben?  Prioriterer FIFA europeere først og fremst?

Ja alt er en agenda mot the mighty U S and A. High Five!

image.jpeg.b2b92184e5a0c2877e6c11f01812d713.jpeg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Frankrike falt jo enormt i kvalitet. Ikke det at Spania er et dårlig lag. De er defensivt bunnsolide, mye bedre enn Frankrike.
Og når de franske offensive stjernene ikke makter å score, så vil det til slutt smelle i andre enden siden Frankrike er litt mer shaky defensivt.

Et England kan potensielt klare å fysisk kjempe et Spania ut av rytmen og score på Kane magi.
Argentina, med annet de har hevet seg mange hakk siden sist, vil mest sannsynligvis få det blytungt mot Spania.

Men fotballen er rund så alt er mulig.

Endret av Cappo
Skrevet (endret)
15 hours ago, jjkoggan said:

Og Asia. På den tiden er de fleste i verden våkne, eller kan være det uten å måtte stå opp midt på natten.

Endret av Rhabagatz
Skrevet
4 hours ago, Cappo said:

Frankrike falt jo enormt i kvalitet. Ikke det at Spania er et dårlig lag. De er defensivt bunnsolide, mye bedre enn Frankrike.
Og når de franske offensive stjernene ikke makter å score, så vil det til slutt smelle i andre enden siden Frankrike er litt mer shaky defensivt.

Et England kan potensielt klare å fysisk kjempe et Spania ut av rytmen og score på Kane magi.
Argentina, med annet de har hevet seg mange hakk siden sist, vil mest sannsynligvis få det blytungt mot Spania.

Men fotballen er rund så alt er mulig.

Det var nok Spania som spilte Frankrike dårlig. Tviler på at England har så mye mer fysikk enn Frankrike, men de har flere som jobber bakover. Da har jeg mer tro på at Argentina, spiller de som Uruguay og Paraguay, kan de klare p matche Spania. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...