jjkoggan Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli HeHauken skrev (4 timer siden): Dette er spekulativt. Det var mediesaker på Ronaldo-saken også. Du forsøker her finne halmstrå for å forsvare den åpenbare korrupsjonen som hele tiden foregår i USA. Ronaldo-saken er ikke bra. Det er alle enige om. Men det skjedde altså før et eneste spark var tatt på ballen. Hvem som ringte hvem, blir antagelser. Vi vet at Trump og Infantino snakket sammen om det røde kortet til USA. Get over it. Jeg forsvarer ingenting, jeg peker på hykleriet. 1
jjkoggan Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli (endret) Jotun skrev (20 minutter siden): Hvilket hykleri? Usa sitt hykleri? Dette er UEFAs kritikk, den sier ingenting om Trump korrupsjon. Hvor står noe lignende kritikk mot Ronaldo saken? Yesterday’s decision to suspend for a probationary period of a year the implementation of the one-match automatic suspension following the red card issued to the player Folarin Balogun crossed a red line. Football, like any other sports, relies on rules, which are the basis for fair, honest and transparent competition. Sometimes rules are open to interpretation. In this case not. A minimum automatic suspension of one match following a red card is not a discretionary option and does not require the decision of a competent body to be enacted. It is a principle embedded in regulations, which cannot be made subject to exceptions, let alone in the middle of a tournament where several other players have been in the same situation and regularly served their suspension. When the certainty of rules is no longer guaranteed by its guardians, the integrity of the game is at stake and the credibility of a competition is undermined. Equally, such decision creates a precedent in the ongoing tournament, where similar situations will now require an equal treatment, to the detriment of the competition. Football is the most loved sport in the world because it is a beautiful game and is trusted because it is played everywhere with the same laws. A tournament is never a pure standalone and, if the tournament in question is the World Cup, it has the power to drive positive or negative consequences on the game as a whole. We express our disbelief at such an unprecedented, incomprehensible and unjustifiable decision. https://www.uefa.com/news-media/news/02a7-2109c8e9ef81-de5a993db109-1000--uefa-statement-on-the-balogun-case/ Endret 9. juli av jjkoggan 1
Jotun Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Du prøver å gripe etter halmstrå som ikke engang eksisterer. Kritikk mot usa tar vi ikke. Det går jo ikke an. 3
HeHauken Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli (endret) Er det forskjell på noe som skjer i mesterskap og noe som skjer før et mesterskap? Morsom bruk av ordet hykleri forresten. Men det er vel ikke mer å vente fra en som først skylte på dommerne med noe slowmotion-piss, aldri har hevdet det var åpenlys korrupsjon, sutret om hvor urettferdig ville vært om laget ble disket, og nå finner en annen situasjon å rette fokuset mot. Sikker på at MAGA-capsen ikke er i skapet? Det går faktisk an å mene Ronaldo ikke burde spilt, samtidig som en mener at USA skulle vært disket. Men de to situasjonene er ulike. Punktum. Endret 9. juli av HeHauken 2
jjkoggan Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli HeHauken skrev (18 minutter siden): Er det forskjell på noe som skjer i mesterskap og noe som skjer før et mesterskap? Morsom bruk av ordet hykleri forresten. Men det er vel ikke mer å vente fra en som først skylte på dommerne med noe slowmotion-piss, aldri har hevdet det var åpenlys korrupsjon, sutret om hvor urettferdig ville vært om laget ble disket, og nå finner en annen situasjon å rette fokuset mot. Sikker på at MAGA-capsen ikke er i skapet? Slowmotion protokollen There is also a valid question as to whether VAR applied the use of slow-motion replays in a manner according to the protocols set out by IFAB, the body which makes the laws of the game. IFAB’s guidance says: “The VAR can ‘check’ the footage in normal speed and/or in slow motion but, in general, slow-motion replays should only be used for facts, e.g. position of offence/player, point of contact for physical offences and handball, ball out of play (including goal/no goal); normal speed should be used for the ‘intensity’ of an offence or to decide if it was a handball offence.” Sitat Det går faktisk an å mene Ronaldo ikke burde spilt, samtidig som en mener at USA skulle vært disket. Men de to situasjonene er ulike. Punktum Jeg sier ikke de er helt like. Jeg sier ikke at USA ikke skulle vært disket. Jeg mener korrupsjonen er helt forferdelig. Men for uefa å klage heftig kritikk mot Balogun saken og ingenting mot Ronaldo saken er hykleri. Deres «red line» ble krysset i begge tilfellene. 1
Baranladion Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli jjkoggan skrev (54 minutter siden): Dette er UEFAs kritikk, den sier ingenting om Trump korrupsjon. Hvor står noe lignende kritikk mot Ronaldo saken? Det er to ganske forskjellige saker. Ronaldo sonet sin automatiske suspensjon på èn kamp (som man får ved rødt kort), men fikk de 2 andre kampene med suspensjon gjort betinget ( kortet var for voldelig oppførsel). Balogun fikk sin automatiske suspensjon gjort betinget. Paragrafen som er benyttet passer ganske mye bedre til Ronaldo saken enn Balogun saken. For at en dom skal være betinget så må vel premisset være at man faktisk har gjort noe galt. Ronaldo gjorde noe galt, han var voldelig. Deler av suspensjon ble gjort betinget. Balogun var uheldig og fikk et feil rødt kort. Hele suspensjonen ble gjort betinget ( egentlig en anke-sak) Slik jeg tolker UEFA så kritiserer de at den automatiske suspensjonen ble gjort betinget, til forskjell fra saken til Ronaldo der den ikke ble det. Uanset er det FIFA som ga betinget i begge tilfellene slik jeg har forstått det. UEFA burde kanskje gått ut mot Ronaldo saken også, mulig det gjorde det, den var heller ikke uten kontroverser. SÅ skal jeg skal tillate meg å være skråsikker her (det betyr ikke at det er sant): Ronaldo sin sin suspensjon ble gjort betinget fordi FIFA ønsker å ha Ronaldo med i kampene (det skaper interesse og genererer inntekt). Balogun sin suspensjon ble gjort betinget fordi Infantino gjør alt han kan for å tekke Trump ( FIFA sin for anledningen opprettede fredspris er et annet eksempel), altså korrupsjon. Begge deler er vel kanskje i den kategorien, men det er jo det meste av det FIFA driver med., 5
Fazam Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli HeHauken skrev (38 minutter siden): Morsom bruk av ordet hykleri forresten. Men det er vel ikke mer å vente fra en som først skylte på dommerne med noe slowmotion-piss, aldri har hevdet det var åpenlys korrupsjon, sutret om hvor urettferdig ville vært om laget ble disket, og nå finner en annen situasjon å rette fokuset mot. Sikker på at MAGA-capsen ikke er i skapet? Han burde kanskje bytte parti? Donald var visstnok demokrat tidligere. 2
jjkoggan Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Baranladion skrev (51 minutter siden): Det er to ganske forskjellige saker. Ronaldo sonet sin automatiske suspensjon på èn kamp (som man får ved rødt kort), men fikk de 2 andre kampene med suspensjon gjort betinget ( kortet var for voldelig oppførsel). Balogun fikk sin automatiske suspensjon gjort betinget. Paragrafen som er benyttet passer ganske mye bedre til Ronaldo saken enn Balogun saken. For at en dom skal være betinget så må vel premisset være at man faktisk har gjort noe galt. Ronaldo gjorde noe galt, han var voldelig. Deler av suspensjon ble gjort betinget. Balogun var uheldig og fikk et feil rødt kort. Hele suspensjonen ble gjort betinget ( egentlig en anke-sak) Slik jeg tolker UEFA så kritiserer de at den automatiske suspensjonen ble gjort betinget, til forskjell fra saken til Ronaldo der den ikke ble det. Uanset er det FIFA som ga betinget i begge tilfellene slik jeg har forstått det. UEFA burde kanskje gått ut mot Ronaldo saken også, mulig det gjorde det, den var heller ikke uten kontroverser. SÅ skal jeg skal tillate meg å være skråsikker her (det betyr ikke at det er sant): Ronaldo sin sin suspensjon ble gjort betinget fordi FIFA ønsker å ha Ronaldo med i kampene (det skaper interesse og genererer inntekt). Balogun sin suspensjon ble gjort betinget fordi Infantino gjør alt han kan for å tekke Trump ( FIFA sin for anledningen opprettede fredspris er et annet eksempel), altså korrupsjon. Begge deler er vel kanskje i den kategorien, men det er jo det meste av det FIFA driver med., Noen rapporter at advokater for us soccer truet fifa med en rettsak FIFA ikke ønsket According to the source, U.S. Soccer presented to FIFA the prospect of bringing in the Court of Arbitration for Sport (CAS), which acts as the supreme global judiciary for athletic disputes. CAS law is applied in sports cases that require a legal resolution. Jeg vet ikke om dette er sant 1
jjkoggan Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Fazam skrev (54 minutter siden): Han burde kanskje bytte parti? Donald var visstnok demokrat tidligere. De fleste MAGA hater fotball fordi det er «unamerican», jeg er den helt motsatt Try again… 1
DukeNukem3d Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Nå synes jeg Egypt oppfører seg idiotisk. De var et friskt pust, men nå er jeg bare glad for at Argentina gikk videre likevel etter alt styret de lager og idiotoppførselen til enkelte. https://www.tv2.no/sport/medier-egypt-klager-til-fifa-vil-ha-vm-dommer-gransket/19028343/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawS86U1leHRuA2FlbQIxMABicmlkETBldkVTbVZmTnlRb0p3V2pmc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHg304ElMVbo8f4_i884xUwiheyGWr_y_HT2ESAh9nVPyYt8l-bYXsmX7bloj_aem_91kkzRgSCUlFGeBgBITReQ#Echobox=1783504807
Lemongrass Skrevet 9. juli Skrevet 9. juli Frankrike er ustoppelig. De eneste som har reell sjanse mot dem er Spania. Den virkelige finalen blir semifinalen mellom dem. 2
DukeRichelieu Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli Burde ha en egen tråd om VMs politikk - ikke forsure denne med alle mulige diskusjoner vi har nok av resten av året. 5 1
obygda Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli DukeRichelieu skrev (9 minutter siden): Burde ha en egen tråd om VMs politikk - ikke forsure denne med alle mulige diskusjoner vi har nok av resten av året. Trump forsurer alt...alt han rører ved blir til gråstein 4
Karltorbj Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli DukeNukem3d skrev (1 minutt siden): Litt kjipt men som forventet gikk Spania videre. Det der holder ikke mot Frankrike.
Gouldfan Skrevet 10. juli Skrevet 10. juli DukeNukem3d skrev (12 minutter siden): Litt kjipt men som forventet gikk Spania videre. Håpet det gikk til straffekonk, det hadde vært spennende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå