Gå til innhold

FOTBALL-VM 2026

Korgutt

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minute ago, HeHauken said:

Så kan Argentina på sin side bli historisk, som første nasjon siden Brasil (og tredje noem sinne) som vinner to verdensmesterskap på rad.

La oss håpe det ikke skjer.

Interessant at Argentina har 100% winrate med kveldens dommer. Det er er vilt. Ikke overraskende at de vant i kveld også. England ble alt for bakpå med de defensive byttene. Håper Spania knuser Argentina i finalen. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
iGlenn skrev (5 minutter siden):

La oss håpe det ikke skjer.

Interessant at Argentina har 100% winrate med kveldens dommer. Det er er vilt. Ikke overraskende at de vant i kveld også. England ble alt for bakpå med de defensive byttene. Håper Spania knuser Argentina i finalen. 

Et av verdens beste lag har 100% winrate med de fleste dommere. Synes ikke dommeren virket spesielt partisk, er det noen spesifikke hendelser du tenkte på?

Skrevet
5 minutes ago, Noxhaven said:

Et av verdens beste lag har 100% winrate med de fleste dommere. Synes ikke dommeren virket spesielt partisk, er det noen spesifikke hendelser du tenkte på?

Det er forsåvidt et godt poeng. 

Nei, jeg syns også dommeren virket nøytral i denne kampen. England ble bare overkjørt på slutten, enkelt og greit. Har sett verre og mer partisk dømming i mesterskapet enn denne kampen.

Skrevet
iGlenn skrev (3 minutter siden):

Det er forsåvidt et godt poeng. 

Nei, jeg syns også dommeren virket nøytral i denne kampen. England ble bare overkjørt på slutten, enkelt og greit. Har sett verre og mer partisk dømming i mesterskapet enn denne kampen.

Ja, de har en uavgjort og vunnet alle andre kamper de siste 2 årene. Det gir en grei winrate. 

Øvrig enig i at england og den tyske treneren ble for defensive og ga Argentina for mye plass mot slutten av kampen. En gambling som ikke ga uttelling. 

Skrevet

Altså, ser ikke folk kampene til motstanderne eller? Hvordan er det mulig å ikke se at eneste måten Argentina vinner kampene på er at motstanderen slutter å angripe dem?

Når du leder, det er kun en halv omgang igjen og Argentina MÅ fremover og score. Hva er det lurt å gjøre da tror du? Putte alle mann i forsvar og håpe det ikke kommer et vanvittig langskudd (haugevis med gode skuddføtter i Argentina laget) som går i mål og presset på en øker? Eller kanskje du skal sette opp laget til å presse på for 2-0?

Når du er så jævlig feig og har lært null og niks fra Argentinas kamp mot spesielt Egypt, men også delevis Belgia, ja da fortjener du å tape. Og den personen som analyserer motstanderen for det engelske landslaget bør får sparken, som et minimum.
Men antageligvis er det slutt for hele trenerteamet.

Skrevet
4 minutes ago, jjkoggan said:

Pele?

Han er en generasjon før. Det er vanskelig å sammenligne. Spillet er annerledes enn i 1970 og før.

Mitt forslag er ikke å sammenligne 1986 med 2026 eller noen av de med 1970 og tidligere.

Skrevet

Var litt på gjerdet hva jeg syns om Argentina fra før, men nå håper jeg virkelig de taper finalen, for det der var fryktelig thrashy.

Burde holdt seg for gode for slikt.

Skrevet (endret)
Kjøleskap skrev (4 timer siden):

Argentina klarer virkelig ikke å dy seg og må bruke enhver anledning til å grine om disse pingvin-øyene. Håper de taper finalen. 

vJA1Ca7uuY2VDEO3mLYRjA5yb0EzbqO6QY-S5nB3jdOQ.jpg

Argentinas motivasjonsfaktor nr. 1, særlig mot England. Tviler på at det spanske kolonistyret vil ha like stor kraft. https://snl.no/Argentinas_historie_før_2000

Holder derfor en knapp på Spania i finalen.

Endret av Vokteren
Skrevet
12 hours ago, iGlenn said:

Interessant at Argentina har 100% winrate med kveldens dommer. Det er er vilt. 

Det er ikke i nærheten av "villt". Det er neppe snakk om mange kamper og som et av verdens beste landslag vinner de de aller fleste kampene sine. Snakk om å lage storm i et vannglass.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Utrolig at han dommeren fikk flere kamper etter Brasil-Norge. Nok en svak dommerprestasjon fra han i går. At Enzo Fernandes ikke en gang fikk gult etter å slå Anderson i bakhodet med knyttet neve (tilsvarende ble rødt tidligere i VM) er smått utrolig. Så klarte han ikke å legge en konsekvent list gjennom kampen.

Med det sagt, så var det også tilfredsstillende å se Anderson få litt juling. England var egentlig ganske imponerende i andreomgangen til målet kom, og så blir det så rar kampledelse av Tuchel at det nesten er vanskelig å forstå. Lærte ikke Tuchel av Mexico-kampen og har de ikke sett Argentinas kamper i VM? Veldig rart, og dermed fortjent at de røk.

Synes også Pickfords innsats på det første målet til Argentina kvalifiserer til keepertabbe. Står helt feil plassert langt til ene siden, forventer av en eller annen grunn innlegg. Skuddet kommer faktisk ganske nært midten av målet. Veldig svakt!

Endret av Snikpellik
Skrevet (endret)
10 minutes ago, Snikpellik said:

Med det sagt, så var det også tilfredsstillende å se Anderson få litt juling.

Med tanke på hvordan Anderson har falt dramatisk når noen blåser på ham hele mesterskapet gjennom så tenker jeg det bare er ren karma. 

Kunne vel sagt det samme om mange av de andre engelske spillerne og.

Endret av Reg2000
Skrevet

Chris Waddle mener..

Bronsefinalen i VM er kampen mellom to lag som allerede har opplevd en av de største skuffelsene man kan oppleve på en fotballbane - en tapt semifinale.

– Jeg kjenner ingen som ønsker å spille denne kampen. Bare gi alle en bronsemedalje og send dem hjem, sier den tidligere engelske landslagsspilleren Chris Waddle til Daily Express.

Enig?

Skrevet
jjkoggan skrev (25 minutter siden):

Chris Waddle mener..

Bronsefinalen i VM er kampen mellom to lag som allerede har opplevd en av de største skuffelsene man kan oppleve på en fotballbane - en tapt semifinale.

– Jeg kjenner ingen som ønsker å spille denne kampen. Bare gi alle en bronsemedalje og send dem hjem, sier den tidligere engelske landslagsspilleren Chris Waddle til Daily Express.

Enig?

Det er selvfølgelig annerledes for nasjoner der alt annet enn gull regnes som mislykket, og som ofte eller alltid er helt der oppe og kjemper.

Men bronsefinalen er en enorm anledning for alle andre. Jeg vil heller gjøre det motsatte av Waddle, gi bronsefinalen høyere status.

For Norge ville det vært en svær triumf å vinne bronse.

• Liker 1
Skrevet
30 minutes ago, jjkoggan said:

Chris Waddle mener..

Enig?

Dette hører vi hvert eneste VM. Move on...

• Liker 2
Skrevet
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Det er selvfølgelig annerledes for nasjoner der alt annet enn gull regnes som mislykket, og som ofte eller alltid er helt der oppe og kjemper.

Men bronsefinalen er en enorm anledning for alle andre. Jeg vil heller gjøre det motsatte av Waddle, gi bronsefinalen høyere status.

For Norge ville det vært en svær triumf å vinne bronse.

Så du støtter en bronsefinale i EM?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...