Gå til innhold

FOTBALL-VM 2026

Korgutt

Anbefalte innlegg

Skrevet
ChopperRead skrev (17 minutter siden):

Forskjell på landslag og liga i ett land. I ett VM samles jo alle de beste landene, og spillerne fra de beste ligaene. 

Sjelløse ligaer som Saudi pro league kommer aldri til å bli noe særlig interessant utenfor Saudi. Det er for nytt og historieløst. Mens i England, Frankrike, Italia, Brasil, Argentina osv osv har det vært stort i 150 år. Startet av arbeidere som en hobby stort sett, bedriftsliga.

Jeg tror topp spillere tiltrekkes også av penger og kvalitet.  De vil spille på det beste laget som betaler dem bra på en liga som er blant de beste i verden 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jjkoggan skrev (1 time siden):

Blir mange europeere misfornøyd hvis et land utenfor Sør Amerika eller Europa (som Egypt for eksempel) vinner VM?

Absolutt ikke. Det er jo det som er kjekt med VM - at selv mindre nasjoner kan overraske (selv om jeg mener det er litt vel mange lag med).

Jublet godt da landet med den blå drinken NRK uttalte feil puttet mot Tyskland, og håpte inderlig Kapp Verde skulle slå Spania.

Marokko kan vinne dette her og jeg er happy. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (4 timer siden):

Jeg liker sendingene til NRK jeg. Feelgood og ikke reklame :)

Absolutt. Og Skrikestad har ikke kommentert noen kamper ennå. Fortsett med det, NRK!

• Liker 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (3 timer siden):

Saudi ligaen kan hente så mange stjerner de bare vil, har 0 interesse for den.

Det rare er at Viaplay har rettighetene til denne ligaen, mens de krever blodpris (mildt uttrykt) for Premier League.

Ikke at det bryr meg, så lenge Millwall ikke er med har jeg bare sporadisk interesse for Premier League.
Men om de hadde droppet Saudi-Gaudi kunne de kanskje ha solgt PL-abonnement til en noe mer anstendig pris.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (16 timer siden):

Får bekrefte ChopperRead der. Saudi ligaen kan hente så mange stjerner de bare vil, har 0 interesse for den.

Blir det større interesse for fotball interesse utenfor Europa pga økt kvalitet utenfor Europa så har disse land mer innflytelse på FIFA og fotball generelt. Hvis folk som deg ikke vil se på australsk eller egyptisk fotball er en annen sak.  Vi ser, for eksempel at det ble et forsøk i fjor til å spille en La Liga kamp i Miami og snakk om kamper mellom Messi’s laget og et PL lag.

Sukksess på VM kan føre til mer innflytelse fra andre land utenfor Europa på hvordan fotball spilles verden rundt.  

Skrevet

Gidd å ta den diskusjon i denne tråden også da.

Kan ikke folk få lov å mene hva de vil om fotballen? Må akkurat dette diskuteres HVER gang?

• Liker 2
Skrevet
jjkoggan skrev (13 minutter siden):

*snip*

Ikke fått med deg hvordan FIFA fungerer?!?

Kapp Verde har like stor innflytelse på FIFA som Frankrike, Brasil eller England. Man kan tilogmed argumentere for at slike små land har STØRRE innflytelse enn de store landene (i fotball målestokk)

Ta en titt på FIFA dokumentaren som ligger på Netflix. Da var det Blatter som styrte, men ting har blitt ENDA verre under Infantino!

Alle land har EN stemme i FIFA, og Infantino kjøper stemmer fra alle de små landene slik at de store ikke har noe de skulle sagt. Så lenge fornuftige forbund ikke slår seg sammen og lager et forbund utenfor FIFA, så vil fotballen fortsette ned den blindveien de er i nå!

• Liker 6
Skrevet

Helt uforståelig at Mbappe ikke får straffe. Og forklaringen til dommer er enda merkeligere, ifølge dommer så oppsøker Mbappe kontakt når Mane kommer i hundre og helvete og takler Mbappe.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt billetter til kampen mellom Norge og Senegal. Hvor mange nordmenn tror dere skal bli med i tribunen? 

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Skrevet
Dagner skrev (44 minutter siden):

Helt uforståelig at Mbappe ikke får straffe. Og forklaringen til dommer er enda merkeligere, ifølge dommer så oppsøker Mbappe kontakt når Mane kommer i hundre og helvete og takler Mbappe.

Ja den avgjørelsen og endringen etter han så opptaket er noe av det merkeligste jeg har sett.
Virket som Mbappe fikk overtenning etter den avgjørelsen, seriøst så fart han fikk i beina.

Skrevet
jjkoggan skrev (1 time siden):

Jeg har kjøpt billetter til kampen mellom Norge og Senegal. Hvor mange nordmenn tror dere skal bli med i tribunen? 

Færre enn det kunne vært om amerikanerne hadde vist litt moderasjon.

• Liker 2
Skrevet
Reg2000 skrev (8 minutter siden):

Spiller vi ikke bedre enn dette, blir det tap i de neste kampene. 

Tja, synes vi spiller ok til å være første kamp. Er vanlig at favorittter fomler den første kampen, bare se på Spania. 

Skrevet (endret)
19 minutes ago, Mr.Duklain said:

Tja, synes vi spiller ok til å være første kamp. Er vanlig at favorittter fomler den første kampen, bare se på Spania. 

Tja skal ikke overdrive betydningen av den første kampen, men forsvaret er dårlig og midtbanen usynlig. Sørloth ser helt lost ut og. Med litt bedre spillere kunne Irak ha putta flere i første omgang. De hadde vel flere store sjanser enn oss. Og Senegal og Frankrike er mye bedre lag enn Irak.

Endret av Reg2000
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Reg2000 skrev (Akkurat nå):

Tja skal ikke overdrive betydningen av den første kampen, men forsvaret er dårlig og midtbanen usynlig. Sørloth ser helt lost ut og. Med litt bedre spillere kunne Irak ha putta flere i første omgang. De hadde vel flere store sjanser enn oss. 

Ja, ikke uenig. Ødegård har jo vært langt under par i dag. 

Skrevet

Det er åpenbart at Norges menn hadde prestasjonsangst og var dypt preget av nerver.

Det som skjer er jo enormt stort for Norge som nasjon og for millioner av nordmenn i alle aldre, og spillerne er garantert preget av dette.

De føler antagelig en enorm lettelse etter kveldens kamp, og de vil helt sikkert vise seg langt mer tryggere og selvsikre i de neste kampene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...