Gå til innhold

FOTBALL-VM 2026

Korgutt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En ekte amerikaner ville ropt "I believe that we will Win!!"😂 

Amerikanere kan tailgate, men tribunekultur har de ikke!

Endret av RookieNO
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
RookieNO skrev (24 minutter siden):

En ekte amerikaner ville ropt "I believe that we will Win!!"😂 

Amerikanere kan tailgate, men tribunekultur har de ikke!

Det er feil. Mange MLS lag har fine tribunekulturer.  For landslaget har det bare begynt å utvikle seg.  Landslaget er vant til å spille kamper i usa hvor det finnes flere utenlandske fans enn amerikanske fans.

Tenk på å spille Danmark i Oslo og det blir mer danske fans enn norske 
https://theamericanoutlaws.com/chants

Endret av jjkoggan
Skrevet

Tenk å skulle kontre "USA har ikke tribunekultur" med linken til noen som kaller seg "The American Outlaws"...

Du legger jo ut en link som underbygger poenget mitt! De videoene er så cringe og en hån mot tribunekulturen i nesten alle andre land enn USA. Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd at du trollet...

• Liker 1
Skrevet (endret)
RookieNO skrev (49 minutter siden):

Tenk å skulle kontre "USA har ikke tribunekultur" med linken til noen som kaller seg "The American Outlaws"...

Du legger jo ut en link som underbygger poenget mitt! De videoene er så cringe og en hån mot tribunekulturen i nesten alle andre land enn USA. Hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd at du trollet...

Jeg sa at det er bare begynnelsen med landslaget og hvorfor må land alltid tilpasse seg til europeiske fotballkultur og det er alltid best?  Kan ikke Japan og Australia utvikler deres egne tradisjoner?  Slik eurosentrisk attityde blir slitsomt 

https://www.nytimes.com/athletic/7137837/2026/06/04/usa-world-cup-fans/

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Skrevet
Korgutt skrev (13 timer siden):

Wikestad skal kommentere samtlige kamper med Norge som NRK har rettighetene til. I tillegg til nattens kamp mot Senegal har de også rettighetene til kampen mot Frankrike fredag kveld.

Jævlig dårlig gjort mot de som er på huset i NRK. 

Skrevet

Den beste nye kommentatoren som har overrasket meg er Christina Vuckicevic. Jann Post er ellers en god benchmark for alle. 

Jeg er ikke så fan av generisk kommentatorstemme som enkelte legger seg til, det føles veldig unaturlig og det flyter dårlig. Scheie kom ut av skjermen, kunne føle entusiasmen.

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, Eddie_Peddie said:

Enig, det er ikke noen særlig engasjerende greie. Synes det er kulere med skøyter i kilt og sekkepipe. Roinga virker mer som laget for å bli noe viralt enn en fotballting. Men det sagt så har jeg ingenting imot at folk hopper på og blir med. Kjør på, selv om det ikke appellerer til meg noe særlig 

Jeg liker symbolikken, at publikum er med på å ro i land seiere, men selve roingen blir klein etter hvert. Morsomt de første 2-3 kampene, men da var man mett. 

Skrevet (endret)

Ler meg i hjel av videoene av nederlandske fans som hopper til venstre, høyre og bare dutturururu.. 😁 

Og Tartan Army tar jo helt av. 

Det er mye bra supporterkultur der ute! Og det beste er å se at folk bare har det moro, uansett hva de driver med. 

Endret av :utakt
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Hva er det egentlig denne engelskmannen beklager for?

Henry wrote in the caption of his post: “We owe America a huge apology about their stadiums, they are simply better than ours [sic]. This was the AT&T stadium in Dallas and it is the best venue I’ve been to. I went to watch Croatia vs England in the fifa World Cup, England beat Croatia 4-2 and the stadium was one of the highlights of the day.” 

The people of Texas have been the friendliest and most accommodating people I have ever met,” Henry wrote. 

“I came to watch England in the World Cup to play Croatia and that game was at the AT&T stadium in Dallas. We have had the best time for the entire trip. Part of my heart will forever stay in Texas.

https://www.the-independent.com/life-style/england-fifa-world-cup-fan-apology-us-stadium-b3001821.html

Skrevet
jjkoggan skrev (16 timer siden):

Jeg sa at det er bare begynnelsen med landslaget og hvorfor må land alltid tilpasse seg til europeiske fotballkultur og det er alltid best?  Kan ikke Japan og Australia utvikler deres egne tradisjoner?  Slik eurosentrisk attityde blir slitsomt 

https://www.nytimes.com/athletic/7137837/2026/06/04/usa-world-cup-fans/

Hvor har jeg antydet at Europeisk tribunekultur er bedre en andre? Om noe så er det Sør-Amerika som viser vei for tribunekultur! 

Men alle land som har en historikk med fotball, har en bedre tribunekultur enn det USA har kommet opp med hittil...

Når det kommer til hvorfor man ber om unnskyldning for forhåndsdømmingen av stadion ene, så er det vel så enkelt som at man trodde at siden det ikke var kultur for fotball, så var heller ikke fasilitetene laget for fotballsupportere...

Når de da kom over og fikk se at selv collegelag har bedre stadioner enn de aller fleste topplagene i Europa, så følte han vel at det var på plass med en unnskyldning?

Siden dere er en såpass ung, og ikke minst stor, nasjon så har stadionene deres fått en bedre tilpasset plassering, særlig mtp bruk av bil. Vi er mange som misunner dere stadionene deres, ikke minst skjermene dere kliner opp over alt! Imponerende!

• Liker 1
Skrevet
:utakt skrev (10 timer siden):

Bedre med RO!ing enn kubjeller og trompeter hvertfall.  vuvuzela!

• Liker 1
Skrevet
oOF skrev (35 minutter siden):

Å fy f, vuvuzela hadde jeg fortrengt. Det VM'et orka jeg nesten ikke se på. BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ!! 

Skrevet

Godt de kjører hydration breaks uansett vær.

Vi på ville veier når amerikanerne har begynt å snakke om soccer with 4 quarters.

Når det er varmt. Flott det... Men er jo åpenbart mest for å få inn en reklamepause ekstra i kampen.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Jotun skrev (19 timer siden):

Men er jo åpenbart mest for å få inn en reklamepause ekstra i kampen.

Hvor mange reklamepauser er det nå? 6?

Før kampen, etter nasjonalsanger, drikkepause 1, etter 1.omgang, etter noen sekunders pauseprat, drikkepause 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...