obygda Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Har byttet side politisk i takt med alder,erfaring og kunnskap. Man lærer noe nytt hver dag. Alle sider har poenger det er verdt å lytte til når de baserer seg på fakta. Dessverre lever vi i en verden der fakta ikke har aå stor verdi lenger. 2
VifteKopp Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (1 time siden): Hvis den er progressiv så har jeg ikke nødvendigvis så mye imot det jeg heller. Absolutt. Vil ikke ta arven til "vanlige folks" hus og hytter, men Gunnar Witzøe trenger ikke arve 300 milliarder når folk som jobber hardt ikke får en krone i arv fordi de hadde fattige foreldre. Endret 6 timer siden av VifteKopp 1
Griever Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Ja, endrer syn på ting hele tiden. Om man får ny informasjon/kunnskap om en sak som viser at hva man har tenkt ikke stemmer, så er det jo bare tullete å ikke skifte mening. Jeg har bare vært aktiv her noen få uker, og det etter ganske lang tid borte fra alt som heter internettdiskusjoner. Jeg hadde et håp om spennende, og lærerike diskusjoner. Det er noen det er gøy å diskutere med, for all del. Det er fint å lære, og se andre perspektiver og synspunkter, men alt i alt er det vel mye bortkastet tid. Det er interessant å se voksne mennesker som i all hovedsak bygger argumenter på bad-faith, stråmenn og personangrep, og med det tilsynelatende sitte igjen med inntrykket av å ha "vunnet". 🤷♂️
Tussi Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Jeg har endret syn flere ganger Jeg var mer konservativ da jeg var yngre enn nå Jeg er for kvinnelige prester, noe jeg ikke var før Jeg mener også at alt ift sex mellom voksne samtykkende mennesker ikke skal reguleres etter min religion. Var nok mer skeptisk til det før, men når man møter mennesker får man nye erfaringer Jeg er for fullstendig legalisering av marijuana til medisinsk bruk, og ihvertfall en avkriminalisering til rekreasjon. Også for å behandle og ikke straffe alvorlig rusmisbruk for eget bruk Muligens mer, det jeg kommer på nå ihvertfall 1
Jarmo Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden VifteKopp skrev (19 minutter siden): Gunnar Witzøe trenger ikke arve 300 milliarder Ingen person i Norge eier verdier så mye. Fakta.
VifteKopp Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Jarmo skrev (Akkurat nå): Ingen person i Norge eier verdier så mye. Fakta. Det var et tilfeldig høyt nummer jeg slang ut. Poenget er det samme. 2
leticia Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden obygda skrev (30 minutter siden): Har byttet side politisk i takt med alder,erfaring og kunnskap. Man lærer noe nytt hver dag. Alle sider har poenger det er verdt å lytte til når de baserer seg på fakta. Dessverre lever vi i en verden der fakta ikke har aå stor verdi lenger. Samme her, har vel snart vært innom å stemme på alle partiene på Stortinget - bortsett fra SP og KRF. Griever skrev (29 minutter siden): Det er noen det er gøy å diskutere med, for all del. Det er fint å lære, og se andre perspektiver og synspunkter, men alt i alt er det vel mye bortkastet tid. Det er interessant å se voksne mennesker som i all hovedsak bygger argumenter på bad-faith, stråmenn og personangrep, og med det tilsynelatende sitte igjen med inntrykket av å ha "vunnet". 🤷♂️ Sitter med samme oppfatning - og setter pris på at du er her 😃 1 1
Evil-Duck Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) En rekke innlegg er fjernet. Poenget med denne tråden er ikke å bli enda en slagmark rundt diskusjonen om høyre mot venstresiden, formueskatt mot ikke formueskatt eller andre spissede politiske diskusjoner. Min tolking av trådstarters mål med tråden er å diskutere det generelle miljøet og tilstanden rundt politisk diskusjon og hvordan denne har påvirket eller ikke påvirket oss som enkeltindivider. Om noen er uenig i denne modereringen og rasjonalen er PM boksen min åpen. Endret 3 timer siden av Evil-Duck 2
FrihetensRegn Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Ja, jeg har blitt mer overbevist om at om det å avgi en stemme i et landsdekkende valg faktisk medførte reelle endringer, så hadde vi ikke fått lov å avgi stemme. Mesteparten av endringer i et samfunn skjer ikke etter at vi har avlagt stemmene våre, men etter samtaler og avtaler bak lukkede dører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå