Gå til innhold

Jeg orker ikke NRK lenger

Inntrykk av NRK  

142 stemmer

1. 1. Har ditt inntrykk av NRK blitt svekket de siste få årene?

• Nei
      78
    • Ja
      63

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er imot at NRK - en underholdnings og nyhetsformidler - er tvangsfinansiert og umulig å velge vekk, slik det var tidligere.

Endret av Wheeljack
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
trikola skrev (23 timer siden):

Som noen har påpekt før: dette er et RADIOprogram (som også vises på skjermen).

Kunne like gjerne sendt pausefiskene med en nyhetsoppleser i bakgrunnen.

Men dette er vel umulig fordi man får bedre betalt ved å vise frem ansiktet på skjermen….

Skrevet
On 5/11/2025 at 7:20 AM, Vokteren said:

Helt på bølgelengde når det gjelder Debatten. Maken til fomlete programleder skal man lete lenge etter.
Dagsnytt 18 hvor man sender fra et trangt radiostudio og hvor deltagerne sitter med headset, virker også veldig billig.
At man leser opp hvem som var teknisk ansvarlig eller nyhetsredaktør på slutten av programmet, burde man sluttet med da rulleteksten ble oppfunnet….

Det er et radioprogram som vises på TV. De har ikke rulleteksten der.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

NRK tar i bruk i flere av triksene i boka. Nå har de blitt svært pågående i Dagsrevyen med teasere  til saker som skal med i 21-nyhetene. Hva med å komme til poenget slik at folk slipper å vie hele dagen til TV-titting. Det er ikke snakk om ny informasjon i en sak. Det er ferdige innslag som spares for å få folk til å se ei til nyhetssending. Beleilig for NRK, men for seeren er like konstruktivt som å skrive opp en jobb som tar under tre minutter under "to do" i stedet for å gjøre oppgaven med det samme. Alt for å generere trafikk. De fleste media og nettsider har sluttet å være nyttige, som et resultat av sin kamp om klikk og oppmerksomhet. Mengden støy overgår det som et nyttig.

Et stort problem er at NRK ikke merker hva som er repriser av opptak fra studio utover dagen. Skriptet endres gradvis, men det er vanskelig å skille hva som er live og hva som er opptak.

Opptak av programmer som fremstår som live, skal merkes med reprise. Det hele fremstår som et sammenhengende "mind fuck".

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Jeg lurer på om spørsmålet er dårlig formulert. Den som alltid har hatt et dårlig inntrykk a NRK, svarer NEI. De som mener at NRK er flott som vanlig, svarer NEI. Det er sjanse for overlapping av folk som har vidt forskjellige standpunkt.

Problemet med NRK er at man ikke kan velge det bort, det betales over skatteseddelen. Til noe man tvinges til å betale for, det det skandaløst dårlig.

At det er noe populærkultur på kvelden, endrer ikke at NRK er en propagandamaskin mellom 06:30 til 20:00. Da har man ikke tatt med 21-nyhetene, kveldsnytt, debatten, Norge i dag, dokumentarer, osv.

Endret av BadCat
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
BadCat skrev (1 minutt siden):

Problemet med NRK er at man ikke kan velge det bort, det betales over skatteseddelen. Til noe man tvinges til å betale for, det det skandaløst dårlig.

Jeg er HELT enig der ja, noe som FrP var delaktige i å få til forøvrig..
Få NRK over som betalingskanal for de som ønsker kanalen, IKKE krev betaling for 'ingenting' fra folk som ikke ser på de.

• Liker 2
Skrevet (endret)

I dag var det en komisk sak. Forskere i USA hadde kartlagt petroleumsindustriens skader på klimaer. NRK har fått disse forskerne til å gjøre en tilsvarende "number crunch" for Equinor.

Jeg ser for meg at NRK lever i ei boble hvor det er bedre for klimaet at alle skaffer seg hest og kjerre samt hugger ned alle trærne og får lys og varme fra en milliard bål rundt omkring i verden. Man slipper at arbeidsplasser blir erstattet av færre mennesker med ai-verktøy, hvis folk kan få jobb med å fjerne hestemøkk fra gatene.

Endret av BadCat
  • Liker 6
Skrevet
Wheeljack skrev (På 15.5.2025 den 22.22):

Jeg er imot at NRK - en underholdnings og nyhetsformidler - er tvangsfinansiert og umulig å velge vekk, slik det var tidligere.

Naar var det mulig aa velge det vekk?

Skrevet
48 minutes ago, Karltorbj said:

Naar var det mulig aa velge det vekk?

Ved å ikke betale lisens. Enten ved å unngå å bli tatt i kontroll eller sende bevis på plombert antenneutgang på TV.

Skrevet
Wheeljack skrev (1 time siden):

Ved å ikke betale lisens. Enten ved å unngå å bli tatt i kontroll eller sende bevis på plombert antenneutgang på TV.

Eller man kunne bare si at man ikke eide tv-en man hadde. Det gjorde jeg, solgte tv-en til min far for en krone, kontaktet lisenskontoret, og måtte aldri betale lisens igjen. 

Skrevet
Mr.Duklain skrev (4 timer siden):

Eller man kunne bare si at man ikke eide tv-en man hadde. Det gjorde jeg, solgte tv-en til min far for en krone, kontaktet lisenskontoret, og måtte aldri betale lisens igjen. 

Jeg kjøpte først tv gjennom en butikk som ikke rapporterte inn salgene sine til lisenskontoret.

Så presterte samboeren min å slippe inn en lisenskontrollør som kom på døren. Da valgte jeg samme fremgangsmetode som deg, ved å "selge" tv'en til min mor som allerede betalte lisens, og var igjen fri.

Hehe, jeg brukte ikke Nrk på den tiden, og var derfor helt i mot å måtte betale lisens for å bruke min skjerm som monitor.

Jeg kan godt forstå at mange misliker skatteordningen i dag. Selv om jeg nå personlig ikke har noe i mot det.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Det er ikke noe som heter TV-lisens lenge. Alle betaler det over skatteseddelen, så det har null poeng å prøve og skjule dette.

Når det kommer til kritikk av NRK så må de slutte å blande underholdning og nyheter. Når folk får underholdning når de forventer seriøse nyheter og motsatt så er de ute å kjører.

Endret av vidor
  • Liker 1
Skrevet

NRK har utspilt sin rolle. I dag praktiserer de til og med hjernevasking av barn med politisk korrekte budskap og nyheter. Klima, mangfold, sosialisme og krig.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
BadCat skrev (34 minutter siden):

NRK har utspilt sin rolle. I dag praktiserer de til og med hjernevasking av barn med politisk korrekte budskap og nyheter. Klima, mangfold, sosialisme og krig.

NRK driver altså å formidler propaganda rettet mot barn?

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 2
Skrevet
On 6/3/2025 at 9:07 PM, PosteMonopolet said:

NRK driver altså å formidler propaganda rettet mot barn?

Det jeg kommer på er at jeg har sett noen programmer i TV guiden (supernytt tror jeg) som ser ut til å ha som mål å stille opp barna i rekke og rad til fremtidig medlemskap i klimadommedagskulten. Slikt blir ikke vist her i huset.

Dessverre så ser det ut til at klimadommedagskulten har ett visst grep over barneskolene også. Som nevnt i en annen tråd, så ser jeg for meg at klimadommedagskulten vil falle rundt 2032. Her kan NRK bidra, slik at de ikke står igjen som svarteper, og bare må bedåre sin uskyld etterpå som alle andre som var involvert i kulten.

• Liker 4
Skrevet
Selfuniverse skrev (4 timer siden):

Som nevnt i en annen tråd, så ser jeg for meg at klimadommedagskulten vil falle rundt 2032

...absolutt ingen forskning peker i noen slik retning.

Tror du at seriøs forskning vil slutte å eksistere på grunn av at vi går inn i autokrati, og at bare forskere som lyger på vegne av de autoritære får lov til å publisere, og da falske rapporter som støtter narrativene diktaturet tror på..?

• Liker 7
Skrevet (endret)
Selfuniverse skrev (20 timer siden):

Det jeg kommer på er at jeg har sett noen programmer i TV guiden (supernytt tror jeg) som ser ut til å ha som mål å stille opp barna i rekke og rad til fremtidig medlemskap i klimadommedagskulten. Slikt blir ikke vist her i huset.

Dessverre så ser det ut til at klimadommedagskulten har ett visst grep over barneskolene også. Som nevnt i en annen tråd, så ser jeg for meg at klimadommedagskulten vil falle rundt 2032. Her kan NRK bidra, slik at de ikke står igjen som svarteper, og bare må bedåre sin uskyld etterpå som alle andre som var involvert i kulten.

71595659_608288309701844_2328932469929148416_n-1920w.png

Endret av mandodiao
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...