Gå til innhold

Peter Johansen

Medlemmer
  • Innlegg

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Peter Johansen sine prestasjoner

4

Nettsamfunnsomdømme

  1. Virker som det har blitt mye sløsing i AAA-spill industrien de siste årene, slik som i Hollywood. HR-delen har økt massivt, og man skal bruke rådgivningsfirmaer for alt mulig nonsens (har blitt en storindustri for selskaper som har hivet seg på ESG/DEI/BRIDGE trenden). ESG (tvungne mandater via billige lån fra BlackRock, Vanguard og co) har også ført at spillselskaper blir tvunget til "mangfoldsansettelser" for å fylle opp kvoter, i stedet for å ansette de best kvalifiserte. Dermed ender du opp med dyrere utvikling og dårligere produkter. Et AAA-spill burde ikke koste hundrevis av millioner dollar. Witcher 3 kostet $34 millioner dollar originalt, hvor $12.6 millioner gikk til PR og reklame. Spiderman 2 kostet $300 millioner dollar. Vet ikke hvilke land hvor Spiderman 2 ble utviklet i, så lønnsnivå kan ha noe å si - men åpenbart har noe gått alvorlig galt med den enorme kostnadsutviklingen - som nå blir dyttet på kundene via høyere priser. Ellers bra å se at stadig flere gjennomskuer hvordan ESG, DEI etc. ødelegger kvaliteten på dataspill, filmer og TV-serier. Star Wars er et av de beste eksemplene på dette. Har fremdeles ikke glemt hvordan de originale karakterene ble behandlet av Disney. Star Wars Outlaws ser ut som nok et mislykket DEI-produkt, men venter med min endelige dom til det kommer ut. Inntrykket fra traileren er imidlertid meget dårlig.
  2. Å påpeke at vi har fått en politisk korrekt ukuitur, hander ikke om å være "trigget", men det stikk motsatte. Kanskje du må lese deg opp på ordets etymologi. For øvrig, når var det sist vi så et AAA-spill fra Vesten som virkelig benyttet seg av den fantastiske kulturarven vår - kunst, musikk, filosofi, arkitektur? Muligens Gabriel Knight 2 fra 90-tallet, med en tysk landsby, vakre slott, en hemmelig opera av Wagner, kombinert med varulv-mytologi. I stedet får vi generiske post-apokalyptiske eller postmoderne metropole settinger. Heldigvis har ikke woke-venstre erobret Øst-Europa og Asia...ennå.
  3. Et direkte sitat uten oppgitt kilde er i utgangspunktet verdiløst. Her sammenblander du for øvrig imperialistiske konflikter på det afrikanske kontinentet, og krigføringen i Europa. Selvfølgelig var det svarte soldater med i konflikten, ettersom Europa fremdeles var i den imperialistiske perioden - dog på hell. Hvis man legger sammen alle soldatene som kjempet på vegne av Frankrike globalt, uten å kontekstualisere dette, så får man et noe misvisende inntrykk. Jeg ser en tendens til forsøk på historierevisjonisme. Det samme skjedde når Battlefield V kom ut. Da var det en rekke velmenende personer som insisterte på at kvinner var del av infanteriet under andre verdenskrig, og løpte rundt på krigsmarkene sammen med mannlige soldater. Hvis man legger fram hvor mange kvinner som var involvert i krigen så høres tallet imponerende ut, men det var nesten utelukkende i form av arbeid på sykehus, radiostasjoner, fabrikker o.l. - men unntak av et fåtall kvinnelige snikskyttere. Jeg hadde aldri gjort et poeng ut av dette, hvis spillet var et isolert tilfelle, men vi ser en generell trend i spill, TV og film som for lengst har bikket over i det absurde - dvs. tvungne mandater via DEI og ESG. Men for all del, spillet ser teknisk imponerende ut, og jeg unner alle her et bra Marvel spill. Vi får nå se hvordan manus, dialog og karakterene blir, når man har alle mulige kunstige regler og begrensninger å måtte forholde seg til, slik at ingen skal føle seg "trigget".
  4. Med den filosofien, så kan man jo plassere hele Frankrike i Afrika i stedet. Når man først har valgt en bestemt historisk setting, og dermed undergraver den - hva er poenget? Vel, vi vet utmerket godt hva poenget er.
  5. Her blir vi presentert et spill med handlingen satt til Frankrike under andre verdenskrig, men 3/4 av karakterene er svarte. Vi har nå kommet til et punkt, hvor å bruke hvite karakterer har blitt "problematisk". Jeg har ikke noe imot et variert persongalleri, men dette begynner å bli absurd - og det handler også om kontekst/setting. Mye av dagens ESG- og DEI-hysteri kommer for øvrig fra mange av de samme folka, som tidligere raljerte om "kulturell appropriasjon" i åresvis. Vi kan også takke BlackRock og co for denne absurde og selvutslettende trenden.
×
×
  • Opprett ny...