Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tussi skrev (2 timer siden):

Trump er trolig rasende....

Det er han garantert. Men dette er en gavepakke til Trump, Hegseth og deres aggressive kumpaner som ønsker å trappe opp voldsnivået. Folk kan skyte så mange barn de vil på skoler rundt omkring i landet, og det skjer nærmest ingenting...men et par nasjonalgardister (eller var det ICE ?) i nærheten av Det Hvite Hus, det fører til en invasjon av hundrevis av nasjonalgardister.

Noe har foregått bakom her, det sies at det var skuddveksling FØR de to selv ble truffet. Hvem skjøt først, tro ? 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Karltorbj skrev (3 timer siden):

Den mistenkte er vist en afghaner. Etterforskes som en terrorhandling.

Og Biden har skylda..samt at det dyttes inn 500 ekstra soldater..

..og alle Afghanere straffes kollektivt

Alt er normalt mao.

Endret av obygda
  • Liker 1
Skrevet
On 11/20/2025 at 5:57 PM, jjkoggan said:

Du må vise oss hvordan disse folk truer nasjonalsikkerhet for å støtte Trumps handlinger i denne saken.  Folk kjøper narkotika frivillig, terrorister gir oss ikke et valg 

Har Trump lov å drepe nordmenn som selger noe på en ulovlig måte til USA?

Med tanke for kor mange som dør pga narkotika og at kriminelle selger narkotika for å tjene seg rike til å gjere enda meir faenskap som fort medfører enda fleire drepte, tenker eg det er rett og rimelig at narkotikasmuglere blir stoppa tvert, sjølv om det medfører at narkotikasmuglere dør. Når det i tillegg er narkotikasmugling som føregår fra eit land som ikkje har ei legitimt regjering blir det og meir naturlig å tenke seg at narkotika-utførsel fra gitte land vil være med på å undergrave nasjonal sikkerhet i landet narkotikaen blir forsøkt innført.

Korleis USA sikrer sitt land mot kriminelle får bli opp til USA, at du med fleire meiner at kriminelle skal ha vern framfor alle di uskydige som blir drept av di samme kriminelle direkte eller indirekte synast gå mot all folkelige fornuft. Det er som om ansvar for egne handlinger ikkje gjelder kriminelle. Er heller ingen menneskerett at kriminelle skal ha fripass for det di gjere. 

Skrevet
N-4K0 skrev (7 timer siden):

Det er vel demokratene som får skylda, tenker jeg, som vanlig. Donald Dumb er jo en mester i å skylde på demokratene for alt som går galt.

Patetisk at stuten Trump igjen legger skylda på Biden for alt som går galt.

https://www.vg.no/nyheter/i/zO5zKr/to-soldater-fra-nasjonalgarden-skal-vaere-skutt-i-d-c

Hvor lenge går det an å legge skylda på andre ?

Merkelig at den jevne amerikaner ikke gjennomskuer narrativene som Trump serverer.

Skrevet
On 11/24/2025 at 9:14 AM, Vokteren said:

Kan dette være bevisst strategi av Trump ?
Ved å spille inn helt rabiate argumenter, tvinger han Europa til å innta en helt ny og mye mer aktiv holdning til sikkerhetspolitikk og militærutgifter. Områder som EU feigt har feiet under teppet og overlatt til andre, altfor lenge.

Er han smart eller går utviklingen dit høna sparker ?

Trump har sagt rett ut at Europa må ta større del av egen sikkerhet osv. Har ikkje noko med smart å gjere, bare ei holdning om at USA ikkje skal ta på seg Europa sine utgifter. Kan USA i tillegg selge meir våpen til Europa blir det vinn vinn og nok ei fjær i caps'n til Trump. 

Skrevet

Jeg har inntrykk av at en stor majoritet i denne tråden sluker rått det som kommer av nyheter fra media. Det er ytterst få som er kritiske.

Jeg bare tenker på hva slags faenskap CIA har drevet på med gjennom tidene. Vi har dokumentarer og informasjon om hvordan de jobber og opererer. Hvorfor er ikke folk mere kritiske? For eks. da Trump ble forsøkt å bli skutt så har tydeligvis majoriteten godtatt at han ble utsatt for et attentat. Men hvorfor tenker man ikke at det ble regissert? Kirks død har gavnet mange politikere og spesielt Trump. Hvorfor godtar folk flest den offisielle forklaringen? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
On 11/24/2025 at 7:19 PM, Tussi said:

Selvsagt er etnisk diskriminering rasisme...

The 1951 UNESCO statement, which declared that all humans are part of one species, provided the scientific basis for challenging old concepts of race.

Vi lever i informasjonsalderen. Det er Galimatias å påstå at mennesker som ikke tror på raseteori er rasister eller praktiserer rasisme.

Raseteorier er teorier om rasers egenskaper og innbyrdes forhold. De har særlig vært preget av feilaktige forestillinger om «rene raser» hos mennesket og om visse rasers overlegenhet, samt skadelige virkninger av raseblanding, noe som ikke har faglig grunnlag i genetikken. Selv om enkelte forskere har hevdet at det er rasemessige forskjeller i menneskelige kvaliteter, er slike oppfatninger avvist av de fleste genetikere.

Kilde: Store Norske Leksikon

Hvis noen tror på raseteori kan de selvsagt praktisere rasisme. Så vidt jeg vet har ikke norske skoler og barnehager formidlet raseteori de siste 40 årene.

Fremmedfrykt er ikke rasisme, men det kan være overlapp.

Ordet kommer fra gresk, der xenos betyr "fremmed" og phobos betyr "frykt".

Xenophobia and racism are not the same. 

Xenophobia is the fear of "foreigners" or strangers, while racism is prejudice based on race or ethnicity. Xenophobia can be based on nationality, culture, or religion, and can be present without being racial, while racism specifically concerns race or ethnic origin. However, these two types of prejudice often overlap, and a person can experience both. 

Kom med noe av mer substans enn "selvsagt er det slik".

Endret av BadCat
Skrevet (endret)

Hvis noen lurer på hvor mange lovbrudd Donald Trump har begått siden 17. januar i år så har advokaten og youtuberen LegalEagle laget en rykende fersk video om nettopp det. Han prater fort og likevel tar det over 40 minutter å komme gjennom lista. Jeg måtte ta pauser for å hvile ørene.

Endret av Simen1
  • Liker 6
Skrevet
Boing_80 skrev (2 timer siden):

Jeg har inntrykk av at en stor majoritet i denne tråden sluker rått det som kommer av nyheter fra media. Det er ytterst få som er kritiske.

Jeg bare tenker på hva slags faenskap CIA har drevet på med gjennom tidene. Vi har dokumentarer og informasjon om hvordan de jobber og opererer. Hvorfor er ikke folk mere kritiske? For eks. da Trump ble forsøkt å bli skutt så har tydeligvis majoriteten godtatt at han ble utsatt for et attentat. Men hvorfor tenker man ikke at det ble regissert? Kirks død har gavnet mange politikere og spesielt Trump. Hvorfor godtar folk flest den offisielle forklaringen? 

Det du prøver å dytte ut er jo konspirasjonsteorier. Uten skikkelig bevis og kun løse tanker så er det ikke så rart at folk holder kjeft

• Liker 3
Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Det du prøver å dytte ut er jo konspirasjonsteorier. Uten skikkelig bevis og kun løse tanker så er det ikke så rart at folk holder kjeft

Jepp. Å spekulere i alternative forklaringer en finner på nett fører ofte ikke til "the best obtainable version of the truth" som Carl Bernstein pleier å si.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Alle amerikanere som snakket om retten til å bære våpen fordi det skulle beskytte mot tyranner, hvor er de nå? De sitter hjemme å klager over woke, og applauderer Trumps innføring av fascisme. 

Bare vent, hvis/når Trump og MAGA får den politistaten de vil, og alt som heter lov og rett er forkastet, vil de se utover. Da kommer Norge til å være i fare. Vi har mye penger og ressurser fascistene i USA vil berike seg selv med. 

Endret av Krig og fred
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Husker du hvor ille woke ble på slutten? Trump fremstod som den beste kandidaten.

Demokratene var ikke akkurat forkjempere for vanlige folk, de satset alt på 2SLGBTQIA+++, trangbodd og sårbar masseinnvandring, kjønnsskifte av barn, straffeforfølgelse/kansellering av privilegerte meningsmotstandere skyldig i rasisme, transfobi, xenofobi, islamofobi, hvithet, sionisme eller å simpelthen være mann.

Trumps valgseier betydde mye for den offentlige diskusjonen. Nå har til og med NRK skrevet artikler som anerkjenner utfordringer med demografisk utskiftning, noe som tidligere ble både benektet og forsvart. Det er sosialt akseptabelt å utelukke menn fra jentegarderoben.

Vi har  gjort fremskritt siden tiden med kjøttskam, bilskam, flyskam, nazifrisør og rasistkonduktør. Fytte grisen for en tid der har vært.

Jeg skrev en gang her i forumet at de venstreradikale aktivistene manglet perspektiv, og trengte en krig eller pandemi for å lære å komme ut av ekkokammeret.

Håper ikke covid og Putins krig var min feil fordi jeg jinxet det. Var ikke meningen.

• Liker 2
Skrevet
BadCat skrev (4 timer siden):

Vi lever i informasjonsalderen. Det er Galimatias å påstå at mennesker som ikke tror på raseteori er rasister eller praktiserer rasisme.

Kilde: Store Norske Leksikon

Hvis noen tror på raseteori kan de selvsagt praktisere rasisme. Så vidt jeg vet har ikke norske skoler og barnehager formidlet raseteori de siste 40 årene.

Fremmedfrykt er ikke rasisme, men det kan være overlapp.

Kom med noe av mer substans enn "selvsagt er det slik".

Så Jim crow var ikke rasisme? Kun etnisk diskriminering?

Skrevet
Mannen med ljåen skrev (49 minutter siden):

Husker du hvor ille woke ble på slutten? Trump fremstod som den beste kandidaten.

Demokratene var ikke akkurat forkjempere for vanlige folk, de satset alt på 2SLGBTQIA+++, trangbodd og sårbar masseinnvandring, kjønnsskifte av barn, straffeforfølgelse/kansellering av privilegerte meningsmotstandere skyldig i rasisme, transfobi, xenofobi, islamofobi, hvithet, sionisme eller å simpelthen være mann.

Maga å trump var alltid like woke som noen politisk motstander de hadde, antageligvis mer, og nå er de i ferd med å utradere demokratiet akkurat som det ble advart mot, trump var aldri et godt valg for han er den wokeste av dem alle, jeg synes det er rart det ikke legges merke til blant de som snakker mye om woke, fyren elsker kansellering å sensur, sakte men sikkert forvandles usa til en autoritær stat og alt tilhengerne til trump greier å snakke om er woke. 

Wokere å anti-wokere 2 sider av samme autoritære mynt.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Kolera var aldri hyggelig heller. Men hvis alternativet er pest. USAs befolkning er splittet i hvilket parti som er hvilken sykdom, men Trump rydder effektivt opp i noe av galskapen til Dems, da overser man lett hans egen galskap.

• Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Kolera var aldri hyggelig heller. Men hvis alternativet er pest. USAs befolkning er splittet i hvilket parti som er hvilken sykdom, men Trump rydder effektivt opp i noe av galskapen til Dems, da overser man lett hans egen galskap.

Tenk om man hverken trengte å få pest eller kolera? Det hadde vært noe, det. 

• Liker 2
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (12 minutter siden):

Kolera var aldri hyggelig heller. Men hvis alternativet er pest.

Hater du virkelig lgbtq på tv så mye at du heller vil leve i et diktatur, hva med å bruke din egen valgfrihet som vi alle benytter seg av hver dag og ikke se på det du selv ikke vil se på? 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hater dem ikke, jeg er uenig med de radikale delene av politikken deres.
Jeg vil ikke leve i et diktatur der man ikke har lov til å uttrykke meningene sine med mindre de er politisk korrekte.
Politikken bar preg av bolsjeviker under den russiske revolusjonen. Det var de som oppfant begrepet politisk korrekt, og de mente det ikke ironisk. Transfob, rasist osv. minner om tidligere uttrykk, som fiende av revolusjonen.

Nei, dere forsvarer ikke demokratiet. Demokratiet er truet fra mange kanter, og løsningen er ikke å kansellere alle som ikke er radikale nok.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...