Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minute ago, DukeRichelieu said:

Trump er misfornøyd med dagens arbeidsmarkedstall og skal sparke den som er ansvarlige for å utarbeide disse:

Trump vil sparke sjefen for «nonfarm payrolls» – E24

Når ting går bra er det 100 % Trumps ære. Når noe går dårlig er det 100 % Bidens eller noen andres rot som han strever med å rydde opp i...

Tallene blir nok bedre bare man sparker den som rapporterer dem. 

Om kalkulatoren sier 2+2 er 4 så er det bare å kaste den ut vinduet, så er 2+2 plutselig 32.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zork skrev (51 minutter siden):

Og setter inn en som publiserer tall Trump liker isteden. Og med det får man "politisk korrekte" arbeidsmarkedstall som kan være mindre å stole på, og som det ikke går an å planlegge og gjøre tiltak basert på.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Ghislaine Maxwell er flyttet til et lavsikkerhetsfengsel i Texas:

Ghislaine Maxwell, the convicted sex trafficker and longtime associate of Jeffrey Epstein, has quietly been moved from a federal prison in Florida to a lower-security facility in Texas, a federal Bureau of Prisons official confirmed Aug. 1.

The transfer comes as Maxwell’s attorneys are 
pressing the U.S. Supreme Court to overturn her conviction while also seeking a pardon or commutation for her from President Donald Trump in exchange for her cooperation in the Epstein investigation and broader sex trafficking issues.

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2025/08/01/epstein-accomplice-ghislaine-maxwell-moved-prisons/85475060007/

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 5
Skrevet (endret)
Zork skrev (11 timer siden):

Om kalkulatoren sier 2+2 er 4 så er det bare å kaste den ut vinduet, så er 2+2 plutselig 32.

image.png.0ed2e33168d7c46d54cefe6ac5f7dbe0.png

Det er vel essensen her slik overskriften her antyder...

Dette forstår ALLE at ikke er manipulerte tall - absolutt alle. Sjefen for byrået har trolig INGEN som helst mulighet til å manipulere tallene - men det er vel akkurat det Donald ønsker - å ha noen  som KAN manipulere tallene. Det vil igjen påvirke alle ansatte - ansatte som da vil se rapporterte tall bli manipulerte. Dette er så nære matematikk man kan komme inn i politikken. Og jeg tror dette er D dagen mhp Trump i USA. Jeg håper i alle fall at det i ettertid vil fremstå som D dagen. Tollsatsene som nå er vedtatt vil påvirke prisstigningen i USA - det er helt åpenbart. Og dersom resten av verden følger opp med å IKKE handle made in us varer - så vil det jo påvirke veksten i USA. Den vil stagnere og hele budsjettet til Trump vil gå i dass. Jeg har gjort grep i mitt liv for å unngå made in us varer - håper alle andre kan gjøre sitt. Dersom hver og en bare gjør litt - så vil det til slutt merkes. Og med hjelp fra et selverklært geni som Trump er - så tror jeg dette går veien.

Trump er i ferd med å miste grepet - og vendepunktet kan ha skjedd akkurat her og nå ved å sparke sjefen for statistikk Erika McEntarfer

image.thumb.png.c755ff23c5c7d7a6b50e3d1bf25b0aff.png

Endret av obygda
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet
12 hours ago, Red Frostraven said:

Ghislaine Maxwell er flyttet til et lavsikkerhetsfengsel i Texas:

Hun kommer til å bli satt fri mot at hun påstår at Trumps fiender var Epsteins beste kunder og at Trump selv aldri hadde noe med det å gjøre. Det er også en stor risiko at hun tilfeldigvis dør i en "ulykke" uten å si noe evt rett etter at hun navngir Trumps fiender.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
obygda skrev (5 timer siden):

Og dersom resten av verden følger opp med å IKKE handle made in us varer - så vil det jo påvirke veksten i USA. Den vil stagnere og hele budsjettet til Trump vil gå i dass. Jeg har gjort grep i mitt liv for å unngå made in us varer - håper alle andre kan gjøre sitt. Dersom hver og en bare gjør litt - så vil det til slutt merkes.

Jeg er ombord. Man kan ikke ønske å bli kvitt jævelen, og i neste øyeblikk være lat og bevisstløs forbruker. Det blir jo som å sitte inne i en Tesla og servere eder og galle om Musk. Sikkert noen som gjør det også. Men fint om de som vil gi sitt bidrag til en Trump-fri verden kan begynne å se etter litt på varene de legger i handlekurven. Når politikere som Von der Leyden bare sprer skinkene og gir etter for blackmail så blir det enda viktigere at folk reagerer.

Endret av Folkflesk
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Trump er i gang med å fjerne uønskede elementer fra historien. Som info om at han er forsøkt stilt for riksrett to ganger må selvsagt bort. Kan da ikke ha slikt amerikafiendtlig propaganda om tidenes beste president.

Smithsonian-museene har tatt bort denne delen av historien om USAs mest udugelige, autoritære despot, for å imøtekomme fra fra det hvite hus. Bananrepublikken slår til igjen.

https://www.nrk.no/nyheter/donald-trump-1.14095222

Endret av Pop
referanse
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
Pop skrev (4 timer siden):

Smithsonian-museene har tatt bort denne delen av historien om USAs mest udugelige, autoritære despot, for å imøtekomme fra fra det hvite hus. Bananrepublikken slår til igjen.

Festlig om 4 år, ser for meg en plakat ved siden av denne:
"Trump er den eneste presidenten i historien som har krevd sensur av hendelser skjedd i sin periode, her er en liste over sensure:"
Samt en oversikt over hva som trump sensurerte og hvilke land som har gjort noe lignende, f.eks Nord-Korea og russland..

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er det noen som er overrasket?
Trump viser igjen kor gode avtaler han får til 🤡

Sitat

Trumps nye superfly: Regningen kan bli svimlende høy
Ombyggingen av Qatars omstridte flygave til nytt presidentfly kan bli langt, langt dyrere enn hittil kjent.

Sitat

De to nye Air Force One som han bestilte fra Boeing i sin første presidentperiode er blitt kraftig forsinket, og vil i verste fall ikke bli ferdige innen den nåværende presidentperioden.

Ironisk nok kan Trump selv ha bidratt til forsinkelsene, fordi han reforhandlet avtalen og presset prisen ned fra 5,3 milliarder dollar til 4 milliarder dollar for to nye fly.

Boeing har allerede rapportert mer enn 2,5 milliarder dollar i tap på programmet, ifølge Fox Business.

https://www.vg.no/nyheter/i/3MnbqX/donald-trumps-nye-fly-kan-bli-langt-dyrere-enn-kjent

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
LuxFerre skrev (1 time siden):

Ombygging av Trump sitt nye Qatarfly som han fikk i personlig gave kan koste skatte betalerne rundt 10 milliarder kr.

Trumps nye superfly: Regningen kan bli svimlende høy

Jeg trodde The Golden Plane var en privat gave ? Så jeg skjønner ikke hvorfor skattebetalerne skal betale for  å bygge om dette 13-14 år gamle flyet, de betaler vel f.eks ikke for vedlikehold av andre av hans private eiendeler, som trump Tower og Mar-a-Lago. Eller har han overført eierskapet til "staten" ? Han har jo allerede et 'offisielt' Air Force 1, og to nye er i bestilling...pluss at Trump har andre private fly, som jeg går ut fra skattebetalerne ikke betaler vedlikehold på...

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Kanskje han tar "Golden Plane" og skriver reiseregning? De har kanskje en sats for sånt. 😐

Endret av trikola
Manglet ironi-emoji
  • Liker 1
Skrevet
trikola skrev (2 timer siden):

Kanskje han tar "Golden Plane" og skriver reiseregning? De har kanskje en sats for sånt. 😐

Staten betaler hvis man er diktator

Sitat:

Ifølge New York Times har budsjettgranskere i Kongressen sporet en mystisk overføring på 934 millioner dollar (9,5 milliarder kroner) innad på forsvarsbudsjettet, som de tror er øremerket Qatarflyet.

• Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...